Jupiler Pro League 2021-2022

Ook erg om vast te stellen maar Haroun moet altijd spelen. Triestig dat hij na een fout tegen KV Mechelen meteen weer naar de bank wordt verwezen terwijl Nainggolan match na match mag blijven aanmodderen.

En nu hopen dat Kompany het hier weer nie verkloot.
Zal op ruimte en hun snelheid rekenen zeker
Weer? :wtf:

Toch gewoon logische wissels? Je staat voor, en je brengt 2 spelers die ruimte nodig hebben om te renderen.

Wat een match van Ashimeru. Wat een goal van Zirkzee.

Gomez wel met mss zijn zwakste match voor ons tot nu toe. En toch winnen. Knappe invalbeurt van Sardella. Niet evident in deze omstandigheden. Heel sneu voor Kana ook, die het niet slecht deed.

Over Visser nog dit. Die fase net voor Sardella geel pakt. Die Antwerp speler past de bal toch tegen hem waardoor Ashimeru de onderschepping mist? Waarom wordt het spel niet stil gelegd? En Desolleil die net voor de rust verzorgd wordt, en het veld voor die corner niet moet verlaten? 2 fases die mij nogal bizar leken, naast de andere flaters en willekeur uiteraard.

Gomez zijn vorm is sinds de winterstop al niet zo goed.
Bwah , komt gewoon nimmer aan assists omdat ze nu toch wel doorhebben dat hij daar niet meer mag komen (na de winterstop)
Ashimeru is top , speelt vooruit , 4 longen , terecht man van de maych
En ik blijf verliefd op de heerlijke voeten van Zirkzee

Bwah , komt gewoon nimmer aan assists omdat ze nu toch wel doorhebben dat hij daar niet meer mag komen (na de winterstop)
gaat mij niet over zijn assists. Maar over zijn blunders bij het (uit)verdedigen, zijn voorzetten die gewoon minder zijn,…

Allez niet dat het zo dramatisch is hè. Maar het is niet de Gomez van voor de winter. Mssn gaat ie weer in topvorm zijn in de PO’s

gaat mij niet over zijn assists. Maar over zijn blunders bij het (uit)verdedigen, zijn voorzetten die gewoon minder zijn,…

Allez niet dat het zo dramatisch is hè. Maar het is niet de Gomez van voor de winter. Mssn gaat ie weer in topvorm zijn in de PO’s
Ashimeru lijkt zijn tol van wekelijkse uitblinker wel te hebben overgenomen. ;)

Weer? :wtf:

Toch gewoon logische wissels? Je staat voor, en je brengt 2 spelers die ruimte nodig hebben om te renderen.
Het is echt heus niet de eerste keer dat we door wissels van Kompany de greep op de match verliezen en punten verliezen.

Kompany is coach en moet gene fifa spelen hè. Het is logisch inderdaad een snelle jongen in te brengen als de tegenstander moet aanvallen.
Het gevaar van Antwerp kwam wel telkens van op onze linkerkant, Gomez kwam te vaak in een 2 vs 1 situatie.
Dan verwacht ik als je ingrijpt je op die flank iets bijstuurt. Nu wast Amuzu op rechts en Raman in de spits.
Dat hij Amuzu op links zou zetten zou ik nog begrijpen, dan moet de back zich ook wat inhouden. Refaelov en Zirkzee zaten trouwens nog goed in de match en je had overwicht.

Nu wast weer vintage Vince. Dezelfde spelers op hetzelfde moment.

Kan iemand ook eens tegen Frey zeggen dat het spel draait rond dat rond ding op het terrein ?
Dat je duels moet aangaan en winnen als spits begrijp ik wel, maar die is precies enkel nog daar mee bezig ipv te voetballen (toch buiten de 16)

Ik vond Visser nog relatief meevallen zelfs, op het vrij schandalige feit na dat die Verstraete weer maar eens de match uitspeelt zonder gele kaart, terwijl hij in het eerste kwartier alleen al 2 donkergele overtredingen maakt. Elke fokking keer opnieuw. Ik snap dat je in het begin van de match wilt sussen en niet te snel naar kaarten wilt grijpen maar met wat dat stuk krapuul week na week op onze velden laat zien heb ik het een beetje gehad daarmee.

Voor de rest leek het mij allemaal vrij correct.

Het is echt heus niet de eerste keer dat we door wissels van Kompany de greep op de match verliezen en punten verliezen.

Kompany is coach en moet gene fifa spelen hè. Het is logisch inderdaad een snelle jongen in te brengen als de tegenstander moet aanvallen.
Het gevaar van Antwerp kwam wel telkens van op onze linkerkant, Gomez kwam te vaak in een 2 vs 1 situatie.
Dan verwacht ik als je ingrijpt je op die flank iets bijstuurt. Nu wast Amuzu op rechts en Raman in de spits.
Dat hij Amuzu op links zou zetten zou ik nog begrijpen, dan moet de back zich ook wat inhouden. Refaelov en Zirkzee zaten trouwens nog goed in de match en je had overwicht.

Nu wast weer vintage Vince. Dezelfde spelers op hetzelfde moment.
Wel grappig dat je vindt dat Refaelov tegelijk goed in de match zat en Gomez voortdurend in een 2-tegen-1-situatie zat. Hoe komt dat denk je? Omdat Refaelov voor geen meter mee verdedigt. Verschaeren doet dat een stuk meer. Die wissel was dus op zich een stuk de correctie die je vroeg, los van het feit dat als Amuzu normaal doet hij samen met Raman (goeie doorsteekbal) ook de match gewoon beslist.

Zirkzee had ik ook laten staan hoor maar eigenlijk hebben de invallers met hun kwiekheid nog 3-4 open doelkansen gecreëerd en Antwerp blijven pijn doen. Enige waarom we zo’n match niet simpel winnen is gebrek aan basiskwaliteit bij die jongens.

De sfeer de laatste maanden op Anderlecht is trouwens het beste dat ik in 15 jaar heb meegemaakt. Het publiek staat echt weer vollenbak achter ploeg en coach, weinig cynisme, heel speciaal gevoel. Maar zelden het geval geweten dit. 🥰

Terug
Bovenaan