Jupiler Pro League 2021-2022

Mijn woord "zwaar" is idd misschien overdreven. Maar zoals blub zegt toch stevig ingekocht/gehuurd, nmecha en sambi zijn wel grote verliezen voor de club.
Nmecha was een voorhoede alleen doet het nu ook vrij goed bij wolfsburg. Maar nu heb je drie aanvallers in de plek.
Sambi was ik geen fan van wellicht door zijn speelstijl dus kan het niet objectief beoordelen.

En kwa ervaring hebben jullie toch wat meer dan vorig seizoen rafa,hoedt,raman.

Het was dat woordje zwaar waar ik het vooral moeilijk mee had. ;)

Nmecha en Sambi de reden dat we PO1 halen.

Denk ook dat net als vorig jaar, een paar spelers wat meer tijd nodig hebben om zich in te werken, waaronder onze 2 spitsen.

Hoedt lijkt de laatste matchen eindelijk zowat zijn draai ietwat te hebben gevonden.

Blijkbaar zijn Raman en Refaelov nu gaan zagen tegen de persjongens. Terwijl die in hun invalbeurten allesbehalve het ongelijk van Kompany bewijzen. Waarmee ik niet wil zeggen dat Ait El Hadj en Zirkzee/Kouamé zo geweldig speelden de laatste matchen.

Blijkbaar zijn Raman en Refaelov nu gaan zagen tegen de persjongens. Terwijl die in hun invalbeurten allesbehalve het ongelijk van Kompany bewijzen. Waarmee ik niet wil zeggen dat Ait El Hadj en Zirkzee/Kouamé zo geweldig speelden de laatste matchen.

Ik dacht anders vorig seizoen gelezen te hebben dat Refaelov er geen probleem mee zou hebben om vooral als back-up en mentor te fungeren?

De realiteit is gewoon dat de andere ploegen beter zijn geworden (zoals een Antwerp), terwijl Anderlecht nog altijd in die 2010 mindset zit van wij zijn de enige goeie ploeg.

Anderlecht is stillekesaan de ploeg van het verleden aan het worden. Vind het helemaal leuk tho :ROFLMAO:
:unsure:?

Niet dat ik Anderlecht beter vind maar Antwerp is toch ook heus niet sterker dan 2 jaar geleden.

Eindstand van de reguliere ronde van de laatste 6 seizoenen:

2015-2016:

Anderlecht -> 3de plaats
Antwerp -> 2de klasse

2016-2017:

Anderlecht -> 1ste plaats
Antwerp -> 2de klasse

2017-2018:

Anderlecht -> 2de
Antwerp -> 8ste

2018-2019:

Anderlecht -> 4de
Antwerp -> 6de

2019-2020:

Anderlecht -> 8ste
Antwerp -> 4de

2020-2021:

Anderlecht -> 3de
Antwerp -> 2de

Buiten het dramatische seizoen 19-20 kan je toch moeilijk zeggen dat Anderlecht plots een ploeg uit het verleden is geworden.

Wie spreekt er hier over 2 jaar? "2010"
Antwerp zat toen nog te klungelen in 2e.
Anderlecht domineerde toen de competitie. Hoe zouden die beter kunnen geworden zijn dan toen.
Anderlecht moet je gewoon bekijken vanaf het nieuwe bestuur tbh.

Allez, just my 2 cents. Anderlecht van 2010 heeft weinig te zien met dat van 2021, buiten de naam.

Ben trouwens echt niet tevreden met wat Club op de mat brengt al 4 maal thuis niet gewonnen Cercle, eupen, standard en ohl daar moeten we minstens 6 punten meer halen.
Gisteren moet wat het zwakste standard in jaren geweest zijn dat we over de vloer kregen.

Radja in ET, dan zeggen ze "hart op de tong" en what not, ik heb constant zoiets van gast, klapt en doe eens normaal zeg.

Die heeft constant een houding alsof hij, bij het minste dat je verkeerd zou zeggen tegen hem, u een muilpeer gaat verkopen. Zo overdreven patserig, is mss best cool als ge als 17 jarige op straat opgroeit en rondhangt, maar als 34 jarige is het een beetje belachelijk imo.

Maar wat een idiote vergelijking dat parcours van Antwerp en Anderlecht gaan vergelijken....wat hij eigenlijk zegt is niet verkeerd, andere ploegen of dit nu Antwerp of Leuven of weet ik wie zijn, de meeste zijn anders gaan beginnen werken en mee geëvolueerd. Waardoor meer kwaliteit, waardoor die ene uitschieter zijn vruchten afwerpt. Waardoor Anderlecht er precies niet meer in slaagt de bovenhand te nemen en eerlijk gezegd met 'het proces Kompany' van mij mag die jongen nog 5 jaar aan het roer staan van deze club. Dan nog komt er geen titel. Ik zet hem qua coaching op dezelfde lijn als Priske. Geen idee nog steeds niet wat hij wil en met welke elf.

Radja in ET, dan zeggen ze "hart op de tong" en what not, ik heb constant zoiets van gast, klapt en doe eens normaal zeg.

Die heeft constant een houding alsof hij, bij het minste dat je verkeerd zou zeggen tegen hem, u een muilpeer gaat verkopen. Zo overdreven patserig, is mss best cool als ge als 17 jarige op straat opgroeit en rondhangt, maar als 34 jarige is het een beetje belachelijk imo.
Ik stoorde me niet zo hard aan hem als jij deed, maar hoe hij het slachtoffer uithing over dat hij met een glaasje te veel op werd gepakt, dat was er los over. "Iedereen doet dat." Neen Radja, alleen ne stomme kloot lijk gij doet zoiets. Vanaf dat je een kind aanrijdt, is het al veel te laat.

Ik stoorde me niet zo hard aan hem als jij deed, maar hoe hij het slachtoffer uithing over dat hij met een glaasje te veel op werd gepakt, dat was er los over. "Iedereen doet dat." Neen Radja, alleen ne stomme kloot lijk gij doet zoiets. Vanaf dat je een kind aanrijdt, is het al veel te laat.
Zeker niet iedereen maar er zijn toch echt wel nog veel mensen die meer als toegestaan drinken en rijden hoor. Maar zoiets moet ge als bekend figuur ook niet minimaliseren terwijl de overheid zoveel doet om dit tegen te gaan.

Ik ben echt klaar met Van den Brom, maar ook met de spelerskern. Geen klote mentaliteit.

Ik heb het op ons forum ook al honderd keer gezegd ondertussen, maar dat staat of valt met uw coach. Onder HVH zeiden ze hetzelfde van de spelersgroep, Heintje propageerde dat zelfs in interviews "Supporters moeten stoppen met dromen". Vercauteren komt en op Vossen na had die dezelfde groep ter beschikking en werden we anderhalf jaar later kampioen.
Idem onder Stuivenberg: Pozuelo, Malinovskyi, Dewaest, Trossard, Samatta, ... Kwamen allemaal te kort en waren allemaal van een slechte mentaliteit. Clement komt en anderhalf jaar later waren we kampioen.

De basiself is niet de allersterkste, maar in de breedte is dit gewoon de sterkste kern die we ooit gehad hebben. Sjonnie slaagt er gewoon in het ZO slecht te doen dat mensen echt beginnen denken dat de kern overschat is. Maar ja, gezien veel spelers dit seizoen gebleven zijn voor het allerhoogste, zie ik er wel genoeg vertrekken deze winter.

En uiteraard zou in een ideale wereld elke speler zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, maar zo werkt het niet. Voetballers zijn verwende kinderen en er gaat nu eenmaal voor een reden zoveel geld naar trainers.

Enkel het roken vind ik in feite niet erg. Het is niet dat zijn prestaties daar onder lijden. Die man staat gewoon anders in het leven als mere mortals zoals ons :D

De realiteit is gewoon dat de andere ploegen beter zijn geworden (zoals een Antwerp), terwijl Anderlecht nog altijd in die 2010 mindset zit van wij zijn de enige goeie ploeg.

Anderlecht is stillekesaan de ploeg van het verleden aan het worden. Vind het helemaal leuk tho.
Dat de opportunistische fanboys maar snel een ander ploeg gaan zoeken. :ROFLMAO:
Hahahaha …. De ploeg vant verleden hahaha . Hoe dwaas kunde zijn vriend
In elke jeugdreeks zijn we den top , zelfs internationaal .
Den Antwerp , dat ze is nen titel pakken😂

Laatst bewerkt:
Hahahaha …. De ploeg vant verleden hahaha . Hoe dwaas kunde zijn vriend
In elke jeugdreeks zijn we den top , zelfs internationaal .
Den Antwerp , dat ze is nen titel pakken😂

Die talenten gaan hier natuurlijk ook niet blijven als Anderlecht een grijze middenmoter wordt.

De komst van Verbeke en Vandenhaute had geen paar jaar later moeten plaatsvinden.

Intern beseft men maar al te goed dat we niet de beste meer zijn van het land.

Over Antwerp spreek ik mij niet uit, die volg ik te weinig.

Ik heb het op ons forum ook al honderd keer gezegd ondertussen, maar dat staat of valt met uw coach. Onder HVH zeiden ze hetzelfde van de spelersgroep, Heintje propageerde dat zelfs in interviews "Supporters moeten stoppen met dromen". Vercauteren komt en op Vossen na had die dezelfde groep ter beschikking en werden we anderhalf jaar later kampioen.
Idem onder Stuivenberg: Pozuelo, Malinovskyi, Dewaest, Trossard, Samatta, ... Kwamen allemaal te kort en waren allemaal van een slechte mentaliteit. Clement komt en anderhalf jaar later waren we kampioen.

De basiself is niet de allersterkste, maar in de breedte is dit gewoon de sterkste kern die we ooit gehad hebben. Sjonnie slaagt er gewoon in het ZO slecht te doen dat mensen echt beginnen denken dat de kern overschat is. Maar ja, gezien veel spelers dit seizoen gebleven zijn voor het allerhoogste, zie ik er wel genoeg vertrekken deze winter.

En uiteraard zou in een ideale wereld elke speler zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, maar zo werkt het niet. Voetballers zijn verwende kinderen en er gaat nu eenmaal voor een reden zoveel geld naar trainers.
Ik reageerde een halve dag na de match. Dan is het moeilijk om op dat moment al rationeel te zijn. De kern is zeker goed, maar naast VDB, die een grote verantwoordelijkheid heeft, zijn ook de spelers lang niet altijd op de afspraak. Hopelijk kan een andere coach voor een kentering zorgen.

Ik reageerde een halve dag na de match. Dan is het moeilijk om op dat moment al rationeel te zijn. De kern is zeker goed, maar naast VDB, die een grote verantwoordelijkheid heeft, zijn ook de spelers lang niet altijd op de afspraak. Hopelijk kan een andere coach voor een kentering zorgen.
Eerlijk ik dacht ook dat Club en genk hier alles gingen kapot spelen, en zie nu we zijn beide op de sukkel. Die machine dat genk ws in de po's blijft nog maar weinig van over.
Maar dat er kwaliteit is is overduidelijk iedereen aan boord kunnen houden + versterkt in de breedte durf zelf stellen sterker dan Club

Terug
Bovenaan