Jupiler Pro League 2021-2022

Als je deze speeldag ziet moet je toch wel zeggen dat onze "top"ploegen bijna allemaal ondermaats zijn. Pas maar op dat Union geen Leicester verhaal gaat worden.

Los van mijn mening over Clement als coach, is dit soort statement hetzelfde als "Martinez doet het goed met de Rode Duivels want we staan al 2 jaar nr 1 op FIFA ranking".

Het feit dat je 2x kampioen speelt met de rijkste club van Belgie die ook veruit de beste kern heeft, wil niet gelijk zeggen dat je een goeie coach hebt. Eerlijk gezegd verwacht je van Club toestanden zoals Bayern in Duitsland, Ajax in NL, Bern in Zwitserland en Salzburg in Oostenrijk. En dat krijg je toch niet echt te zien.
Was Genk niet de rijkste club van België? Club zijn financiële sterke opmars is ook nog maar enkele jaren geleden begonnen. Met 4 titels op 6 seizoenen doen ze het toch veruit prima imo.

Clément had misschien niet moeten blijven. Ik zie vooral veel desinteresse in die groep, wat ik echt hekel. Ze lijken gewoon weinig geïnteresseerd in de competitie, ik heb nog maar amper een paar goede matchen gezien dit seizoen. Alsof ze denken dat het nog gaat goed komen na Nieuwjaar. Daar geloof ik dit seizoen niet in. Wat ik wel Clément verwijt is het kapot maken van o.a. CDK, die zit er overduidelijk door. Nsoki was blijkbaar ook oververmoeid. Bij Lang zie je het ook. Er waren momenten genoeg om spelers te laten rusten. Perez zit nooit meer in de wedstrijdselectie, daar stel ik mij toch ook vragen bij.

Daarnaast hebben sommige transfers het enorm laten afweten. Van de verdedigers mogen we wel tevreden zijn, naast Hendry & Nsoki denk ik stilaan dat Maouassa ook een aanwinst is. Ricca gaan ze toch lozen in de winter vermoed ik. Maar Sowah mag niet op zijn natuurlijke positie spelen en kan op de flank te weinig brengen. Otasowie zit begot nooit in de kern, zijn mentaliteit zou een probleem zijn. Weer een transfer in de vuilbak. Nochtans eentje waar ik hoop had opgezet. Persyn is te groen. Wesley lijkt het ook niet meer te worden. Ze hebben ondertussen Dost terug hoger in de pikorde moeten zetten. Spijtig in ieder geval, ik denk echt dat ons middenveld aan wat vernieuwing toe is. Het spijt me voor Ruud, maar het vet is daar toch echt van de soep, maar is ook niet abnormaal voor een bijna 34-jarige. Rits brengt voor mij toch ook altijd te weinig bij. Hopelijk kan Joske zijn niveau verder opkrikken en Buchanan is meer dan welkom na Nieuwjaar. Hoewel die laatste dan al een volledig seizoen MLS in de benen heeft vraag ik mij af hoeveel die nog gaat kunnen brengen. De kans is niet onaardig dat hij tot en met de MLS finale zal moeten spelen ook.

Union gaat enorm dichtbij zijn, dat is geen dwaze voorspelling meer. Is gewoon een heel sterke ploeg. Hopelijk voor hen houdt het bestuur transfers in de winter af.

Laatst bewerkt:
Voor Union zal het vooral kwestie zijn van hun kern fit te houden denk ik. De eerste 13, 14 voldoen maar als ze plots enkele gekwetsten zouden hebben dan komen ze volgens mij in de problemen.

Voor Union zal het vooral kwestie zijn van hun kern fit te houden denk ik. De eerste 13, 14 voldoen maar als ze plots enkele gekwetsten zouden hebben dan komen ze volgens mij in de problemen.
En vooral de lijn doortrekken na de winterstop , maar ik doe hier dik men hoed af voor die ploeg en de trainer .

Als je naar de voorbije seizoenen kijkt sinds de invoering van 1B, dan kennen de promovendi toch telkens een serieuze terugval na de winterstop:

2018: Van 34/63 naar 7/27 voor Antwerp
2019: Van 25/63 naar 3/27 voor Cercle Brugge
2020: Van 34/63 naar 10/24 voor KV Mechelen
2021: Van 29/45 naar 18/45 voor Beerschot
2021: Van 29/45 naar 16/45 voor OH Leuven

Dusja, benieuwd of Union dit wel kan vermijden. Maar ze zijn alleszins wel een mooie voorsprong aan het uitbouwen op de concurrentie voor PO1.

Op zich valt het inderdaad qua blessures wel mee. Zoals eerder gezegd hebben we ook geen Europees voetbal dus kan er meer getraind/gerecupereerd worden. Vorig jaar, met een heel vergelijkbare kern, ook 32 matchen gespeeld.

Indien nodig kan er in januari misschien nog een uitleenbeurt van een speler van Brighton langskomen. Zeker als Brighton iemand koopt en die speler dan geen verblijfsvergunning krijgt in Engeland (zoals bij Percy Tau gebeurde :ROFLMAO: ).

sidenote: We hebben onze voorlinie Selemani - Niakaté (remember die hattrick op Anderlecht) - Tau op 2j tijd volledig veranderd en eigenlijk nog verbeterd. Fantastisch werk van de scouting.

Verdiende uitslag, alleen is het spijtig dat hierdoor Priske z'n vel gered is.
Denk niet dat een ontslag veel verandering zou brengen en wie neemt er dan over? Beker en Europa zitten er toch op en we zijn op koers voor play-off 1. Laat die het seizoen maar uitdoen en dan de evaluatie maken.

Als je kompany na die match weer bezig hoort " ja mijn spelers gaan beter worden " ondertussen speel je toch al met behoorlijk mooi elftal.
21/42 is toch zwaar gebuisd voor een ploeg als rsca.

Als je kompany na die match weer bezig hoort " ja mijn spelers gaan beter worden " ondertussen speel je toch al met behoorlijk mooi elftal.
21/42 is toch zwaar gebuisd voor een ploeg als rsca.
Zwaar gebuisd toch ook overdreven, zeker gezien het voetbal dat we bij momenten speelden.

Er zijn te weinig punten gehaald ja, maar slechts 1 punt minder dan een seizoen geleden. Al hebben we in de meeste matchen vooral onszelf in de voet geschoten door individuele blunders.

Men probeert er een zeer offensief systeem in te slijpen, en daar hebben de spelers imo momenteel nog teveel moeite mee, deels door gebrek aan kwaliteit, vormdips en het vervangen van de as van de ploeg van vorig jaar. Als daar dan nog eens individuele blunders heel vaak afgestraft worden, krijg je een 21 op 42.

Ait El Hadj, Zirkzee, Kouamé en Verschaeren acteren dezer dagen toch onder hun kunnen, en in dat opzicht zie ik idd bepaalde spelers nog beter worden, dit op cruciale posities.

En vooral de lijn doortrekken na de winterstop , maar ik doe hier dik men hoed af voor die ploeg en de trainer .
vooral de ploeg bijeenhouden bij de winterstop, en tegelijk de correcte versterkingen aantrekken.
beide geen evidentie voor een ploeg waarvan de manager al aangegeven heeft dat het allemaal eigenlijk financieel niet vol te houden is

vooral de ploeg bijeenhouden bij de winterstop, en tegelijk de correcte versterkingen aantrekken.
beide geen evidentie voor een ploeg waarvan de manager al aangegeven heeft dat het allemaal eigenlijk financieel niet vol te houden is
Ik zou zo een kleine ploeg dat wel eens gunnen om kampioen te worden, maar nu met po's lijkt me dat een moeilijk verhaal te worden. Ze spelen nu heel goed maar in po1 moet je er nog eens staan en daar volgen de matchen zichzelf heel snel op.

Het valt mij op hoe slecht wij presteren, maar dat we uiteindelijk nog altijd op redelijke afstand volgen van PO1. Toch veel ploegen die ondermaats presteren.

in welk artikel heb je dat gelezen ?

Er zijn te weinig punten gehaald ja, maar slechts 1 punt minder dan een seizoen geleden.
Dat is toch net het hele jammerlijke aan de zaak? Vorig seizoen was al geen vette, toen had hij nog het beperkt budget, jeugd en 'trust the process' om zich achter weg te steken.
Maar deze zomer is er toch gericht en uiteindelijk ook stevig aangekocht. Die youngster zijn alweer een jaar verder en toch heb je nog altijd een punt minder dan vorig seizoen.
Twas toen al voor velen een buis qua prestatie, dan snap ik zeker dat hij zegt dik gebuisd nu.

Dat is toch net het hele jammerlijke aan de zaak? Vorig seizoen was al geen vette, toen had hij nog het beperkt budget, jeugd en 'trust the process' om zich achter weg te steken.
Maar deze zomer is er toch gericht en uiteindelijk ook stevig aangekocht. Die youngster zijn alweer een jaar verder en toch heb je nog altijd een punt minder dan vorig seizoen.
Twas toen al voor velen een buis qua prestatie, dan snap ik zeker dat hij zegt dik gebuisd nu.

Een vierde plaats vorig seizoen was gewoon goed gewerkt in mijn ogen.

Er is idd goed ingekocht, maar er zijn ook cruciale spelers vertrokken. 1 daarvan werd hier ook ferm onderschat.

Mensen die vorig seizoen een buis vonden, en nu een dikke buis, leven imo nog in het verleden, en beseffen niet hoe ziek Anderlecht was/is.

Dit seizoen heb je ook een kern die meedoet voor PO1. Maar we zitten kwalitatief toch nog een eindje van Genk en Brugge.

Een vierde plaats vorig seizoen was gewoon goed gewerkt in mijn ogen.

Er is idd goed ingekocht, maar er zijn ook cruciale spelers vertrokken. 1 daarvan werd hier ook ferm onderschat.

Mensen die vorig seizoen een buis vonden, en nu een dikke buis, leven imo nog in het verleden, en beseffen niet hoe ziek Anderlecht was/is.
Mijn woord "zwaar" is idd misschien overdreven. Maar zoals blub zegt toch stevig ingekocht/gehuurd, nmecha en sambi zijn wel grote verliezen voor de club.
Nmecha was een voorhoede alleen doet het nu ook vrij goed bij wolfsburg. Maar nu heb je drie aanvallers in de plek.
Sambi was ik geen fan van wellicht door zijn speelstijl dus kan het niet objectief beoordelen.

En kwa ervaring hebben jullie toch wat meer dan vorig seizoen rafa,hoedt,raman.

Terug
Bovenaan