Jupiler Pro League 2021-2022

Dus jij vindt dat een speler in elke competitie zijn verleden achter zich mag laten?

Gelukkig trekken we dat niet door op de rest van de samenleving.
Als je voor politie rechter komt en het is uw eerste keer is, daar houden ze daar toch ook rekening mee denk ik. ( ook afhankelijk voor wat natuurlijk )

Jongens ... ik let één weekend niet op en het is weer drama.

Yep , het is letterlijk STRAFschop .
Ge begrijpt dat een strafschop gewoon een vrije trap is waarvoor de fout is begaan in een bepaald willekeurig gebied. Het is ook een strafschop als de bal opzettelijk geblokkeerd wordt in de hoek van dat bepaald willekeurig gebied, zelfs zonder ontnemen van een scoringskans. Dat verandert niet, de kleur van de eventuele kaart en bijbehorende schorsing verschillen wel tussen die twee voorbeelden.

Ik weet het, wij zijn B en niet NL. Maar de KNVB wil dus een gele kaart voor dit soort speelbederf (artikel 2020) en hier willen we een schorsing.
1) Gelukkig dat wij NL niet zijn. Godverdomme kuthollanders in het voetbal, en dan heb ik het niet enkel over de Depays bij Barcelona. Zo eens een Ziggostream meepikken voor de commentator is echt hemeltergend. Liever drie uur ASMR met Heleen Jaques achter de micro dan zo nog eens een match te bekijken. Of een podcast van twee uur waar Zuhal Demir onophoudelijk aan Aster vraagt wat hij buiten zijn achternaam en geaardheid nog zomaar zou veranderen om binnen de quota van de VRT te vallen. Sterker zelfs, wat schiet er nog over buiten die twee zaken om te veranderen eigenlijk van zijn hele persoonlijkheid? Die oorbellen, denk ik?

2) Als ge vertrouwd zou zijn met de termen in het reglement, weet ge dat de fase van Ashimeru niet als scoringskans zou omschreven worden, maar als een duidelijke open scoringskans of zelfs gewoonweg een doelpunt.

3) Als ge het hele artikel zou citeren, dan wist ge ook wel dat dit niet over zo'n fase gaat, maar over twijfelgevallen:
"Maar wat nu als een speler na een hard schot op ongelukkige doch onreglementaire wijze de bal met de hand raakt en het onmogelijk is vast te stellen of de bal er daarna ingegaan zou zijn of niet? Dit overkwam Cambuur Leeuwarden-speler Sander van der Streek in een thuiswedstrijd tegen PSV al eens in de achtste speelminuut. Door de dubbele sanctie, toegekend door scheidsrechter Blom, was de wedstrijd al over voor hij goed en wel begonnen was. Volgens de letter van de wet had Blom gelijk en de KNVB legde Van de Streek dan ook een schorsing op. Naar aanleiding van het bovengenoemde geval liet de KNVB wel weten dat het graag van de dubbele sanctie af zou willen. Het maakt deze beslissing echter niet zelf: hiervoor is de spelregelcommissie van de FIFA verantwoordelijk. De UEFA heeft eerder ook al aangegeven dat het de regels op dit gebied graag gewijzigd ziet."

Op zich maakt het wel niet uit of die fase in minuut 2, minuut 55 of minuut 97 valt gebeurde.
Correct. En in minuut 2 maakt Ashimeru die redding ook niet. Net zoals iemand geen tweede geel via een professionele fout op het middenveld gaat pakken na tien minuten, terwijl dat wel zal gebeuren in minuut 97. Ge kunt uw reglement daar niet op afstemmen, de schorsing nadien eventueel wel. Al ben ik zelfs daar geen fan van, gewoon minstens een speeldag bij direct rood en opgelost.

woensdag 15/12 om 18:45 tegen Gent... :sarcastic:

wie verzint er zoiets?

De kalender is schandalig. Ik ben op mn eigen even bezig met een soort van "analyse". Afhankelijk van wat die opbrengt, ga ik wat mailtjes sturen. Dit wordt echt te erg.

Persoonlijk stoort me gigantisch dat we tegen januari al 7 keer om zondag 21 uur gespeeld gaan hebben, maar het stoort me bvb ook hoe er (niet) naar de supporters gekeken wordt. Zo krijgen we bvb nu zondag om 18h45 Antwerp - Anderlecht (of omgekeerd?) dat op best cava afstand van elkaar ligt en door het statuut van beide clubs ook amper verschil qua aanwezigen en geen verschil qua TV kijkers gaat maken of die match nu om 18h45 is of 21h00. Maar wat zetten ze dan op een zondag om 21 uur? GENK - CERCLE BRUGGE. De afstand kan bijna niet groter... Kom als Cercle supporter maar eens naar Genk. Of binnen een paar weken Oostende - Genk op een zondag om 21 uur. En om niet enkel op Genk te focussen: Zo hadden we onlangs Gent - Eupen om 21 uur terwijl we zondaganmiddag Beerschot - Mechelen kregen. Ronduit ridicuul.

En wat is er mis met 15 uur, 18 uur en 20 uur ipv die kwijte uren? Of één keer per weekend twee matchen tegelijkertijd (zoals begin dit seizoen wel kon)?

De kalender gaat veel clubs abo's kosten. Bij ons zeggen er al veel die ik ken (en waarvan het grootste deel al kwam kijken toen we in 2de klasse zaten) dat ze wsl geen abo nemen volgend seizoen en wel gewon eens af en toe een los ticket kopen. En ik denk dat het niet enkel in Genk zo zal zijn.

Laatst bewerkt:
De kalender is schandalig. Ik ben op mn eigen even bezig met een soort van "analyse". Afhankelijk van wat die opbrengt, ga ik wat mailtjes sturen. Dit wordt echt te erg.

Persoonlijk stoort me gigantisch dat we tegen januari al 7 keer om zondag 21 uur gespeeld gaan hebben, maar het stoort me bvb ook hoe er (niet) naar de supporters gekeken wordt. Zo krijgen we bvb nu zondag om 18h45 Antwerp - Anderlecht (of omgekeerd?) dat op best cava afstand van elkaar ligt en door het statuut van beide clubs ook amper verschil qua aanwezigen en geen verschil qua TV kijkers gaat maken of die match nu om 18h45 is of 21h00. Maar wat zetten ze dan op een zondag om 21 uur? GENK - CERCLE BRUGGE. De afstand kan bijna niet groter... Kom als Cercle supporter maar eens naar Genk. Of binnen een paar weken Oostende - Genk op een zondag om 21 uur. En om niet enkel op Genk te focussen: Zo hadden we onlangs Gent - Eupen om 21 uur terwijl we zondaganmiddag Beerschot - Mechelen kregen. Ronduit ridicuul.

En wat is er mis met 15 uur, 18 uur en 20 uur ipv die kwijte uren? Of één keer per weekend twee matchen tegelijkertijd (zoals begin dit seizoen wel kon)?

De kalender gaat veel clubs abo's kosten. Bij ons zeggen er al veel die ik ken (en waarvan het grootste deel al kwam kijken toen we in 2de klasse zaten) dat ze wsl geen abo nemen volgend seizoen en wel gewon eens af en toe een los ticket kopen. En ik denk dat het niet enkel in Genk zo zal zijn.
Helemaal mee eens. Anderlecht moet ook op een gewone dinsdag om 18.45h aan de bak. Op wat trekt da nu nog?

Ze doen toch nog altijd 2 matchen op zaterdagavond? Afgelopen zaterdag tot Beerschot - Seraing en Standard tegen Godweetwie om 18h30.

Ze doen toch nog altijd 2 matchen op zaterdagavond? Afgelopen zaterdag tot Beerschot - Seraing en Standard tegen Godweetwie om 18h30.

OK. Ik ben in mn analyse nog niet zo ver, maar doordat wij nooit een zaterdag meer krijgen sinds begin dit seizoen had ik niet door dat dat nog altijd gebeurde.
Zo dingen willen doen op werkdagen is toch ook geen aanrader :D

Naar wie ga je dan mailtjes sturen? :unsure:

Naar mensen waar het vermoedelijk geen nut van heeft, maar niks zeggen heeft nog minder nut. Iedereen klaagt steen en been op forums, maar terwijl geven we wel geen enkel signaal naar de voetbalwereld toe. Ik mag dan maar één idioot zijn die bij mensen gaat klagen, maar alles begint met één idioot.
Hoe zeggen ze dat weer? "Niet geschoten is altijd mis".

En zie je het zitten @Sond ?
Heel gemende gevoelens eerlijk gezegd.

Wij zijn 11 jaar geleden begonnen met onze VZW en onze club in 4e provinciale om KSK Beveren levend te houden dus uiteindelijk is het altijd wel onze droom geweest om den SK terug thuis krijgen.
Maar we zijn erg benieuwd naar de voorwaarden die eraan vast hangen. We gaan ons werk niet zomaar cadeau doen aan den eersten den beste die plots vind dat wij niet meer die marginalen zijn maar "de toekomst".

Qua timing kan het wel tellen. Huyck lag nog geen 24u buiten of er werd al de hand gereikt. Al is dat laatste ook wel met een korrel zout te nemen want buiten een brief versturen naar onze ere-voorzitter hebben ze ook niet gedaan.
Volgende week is het supportersvergadering en dan weet ik hopelijk meer. Er gaat dan normaal gezien gestemd worden of een afvaardiging van ons een mandaat krijgt om eens te gaan klappen met WB. Fan-owned zijn heeft zo wel het voordeel dat er niks boven ons hoofd kan beslist worden. Het is een principe dat we hoog in het vaandel dragen en zal, denk ik, toch ook een van de voorwaarden worden.

Al zal er ook wel veel afhangen van het standpunt van de gemeente. Normaal gezien volgt binnenkort namelijk de goedkeuring voor ons eigen stadion. Als die het dus hard gaan spelen staan we met onze rug tegen de muur en wordt het kiezen tussen de nummer afstaan aan WB en ophouden met bestaan.
Onzekere tijden...

Persoonlijk ben ik trouwens perfect gelukkig in provinciale. Als we binnen enkele jaren in ons eigen stadion rustig kunnen klimmen naar 2e/3e amateur mogen ze ons van mijn part met rust laten. Ik heb ook totaal geen band meer met die club die nu op de Freethiel speelt, noch met een erg groot deel van die supporters.

Zijn steeds dezelfde ploegen die op zaterdag spelen. Anderlecht heeft bijvoorbeeld geen Europees voetbal en toch moeten ze steeds op zondag aantreden
Ik denk dat de burgemeester van anderlecht liever geen zaterdag matchen heeft, meen dat eens ergens gelezen te hebben. rsca uit durven ze wel eens op zaterdag avond doen.
Maar die uren zijn echt belachelijk zondag avond 21u vb gent- eupen en dit weekend genk-cercle leuk voor de supporters

Als ge op donderdag speelt snap ik het wel dat ge op zondag competitie hebt, maar zoals starspike aanhaalt kan dit ook om 14, 16, 18 of 20 uur om dan rekening te houden met de uitsupporters. Als corona ons een ding heeft geleerd in het voetbal, dan is het dat supporters toch belangrijk zijn bij matchen.

Als ge op donderdag speelt snap ik het wel dat ge op zondag competitie hebt, maar zoals starspike aanhaalt kan dit ook om 14, 16, 18 of 20 uur om dan rekening te houden met de uitsupporters. Als corona ons een ding heeft geleerd in het voetbal, dan is het dat supporters toch belangrijk zijn bij matchen.
Maar dan is het weer dat er geen rust genoeg is, kan tot 6u schelen. Ik dacht dit echt serieus al eens gelezen te hebben, maar weet niet als dat een officiële reactie was, of op een forum :tongue:

Terug
Bovenaan