Jupiler Pro League 2021-2022

Een elleboog uitdelen verdient altijd 2-3 weken schorsing. Uitgelokt of niet. Ge zijt volwassen mannen, de bedoeling is dan om niet gelijk holbewoners op elkaar te slaan.

Ashimeru verdient ook minstens een week schorsing. Wat voor scheve beslissingen maken ze hier toch telkens...

Bedankt voor uw bijdragen. Nog iets nuttig te zeggen?
Even nuttig als uwe onzin. Snap dat eerlijk gezegd niet, op andere onderdelen van het forum merkt ge duidelijk dat gij gene dommerik zijt maar als het over voetbal gaat geraakt gij ook niet verder dan wat domme gekleurde zever.

Ik zeg niet dat Murillio geen straf verdiend hier hè. Maar 4 weken is er wel over, wetende dat hij werd geprovoceerd.
Als het bondsparket zich serieus wil voordoen straffen ze inderdaad Dewaest ook, dat zo'n dingen eruit gaan. Al blijft het dom wat Murillio doet hè
Wat is het nut van die debiele real life vergelijking dan? Denkt ge echt dat als ge in het echte leven iemand ne klop geeft die u provoceert der zo mee wegkomt? En ge hebt natuurlijk gelijk over degene die provoceert, dat mag ook aangepakt worden, maar dat is een losstaand feit. Dat boeit ook echt helemaal geen hol voor het bepalen van de strafmaat voor het slaan (elleboog)
Feit. Maar zie bovenstaande. Dat is toch niet Ashimeru zijn fout ofwel?
Uiteraard niet, maar ge begrijpt toch wel dat bij zulke dingen kritiek redelijk normaal is aangezien zoals slayerkev zeg ge op zulke manieren de deur wagenwijd openzet voor misbruik van zo'n fases? Laat u spelers de laatste 10 minuten maar spelers neerhalen die alleen op de goal afgaan, of zet maar een paar spelers extra in de goal, rode kaart? Boeit niet ge krijgt toch geen verdere schorsing, maar wel niet meer doen volgende keer e!
En wederom logisch dat hij als speler die keuze maakt, net zoals Suarez op het wk de bal uit de goal sloeg, maar ik denk dat de consensus toen wel was dat zoiets eigenlijk niet hoort te gebeuren bij VOETbal.

Hans Vanaken kreeg 2, 3 of 4 wedstrijden schorsing (ik weet het exacte aantal niet meer, mijn excuses) voor grof taalgebruik tegen de scheidsrechter en Ashimeru krijgt hier geen extra schorsing voor zijn actie? Dat krijg je toch niet meer uitgelegd?

Iets wat totaal geen invloed heeft op het spelbeeld wordt zwaarder bestraft dan iemand die bewust een gemaakte doelpunt ontneemt. :unsure:

Vanaken kreeg 2 speeldagen voor zijn "kutrefs" richting Verboomen. De andere 2 waren voor een tackle. Get your facts straight.
De meesten hier vergelijken o zo graag met rugby. Wel, als je in het rugby zo je mond open trekt sta je nog een tijdje langer aan de kant.
Voetbal (profs) is de enige sport waar je relatief er goedkoop mee afkomt voor taalgebruik/fysiek contact richting officials. Kan je toch niet vergelijken met een bal uit de goal slaan? Sommige rechters en redeneringen hier ...

K
Niet akkoord. Straf Dewaest dan ook, maar het mag niet gezien worden als "verzachtende omstandigheid".
Om je vergelijking met het openbaar door te trekken, zou je ook gestraft worden omdat je slaat he.

En dat geval met Ashimeru is toch te zot voor woorden? Doet beweging naar de bal, krijgt terecht rood. Dat is sowieso 1 speeldag. De ref had dan evengoed de terechte kaart niet moeten geven he, als dat toch niet meer uitmaakt? Wat had hij moeten doen? Zijn handen tegen zijn lichaam houden bijvoorbeeld?

Dat je een paarse bril draagt en de zaken wat verbloemd kan ik begrijpen, maar dit zijn toch fases waar je toch ietwat serieus mag over oordelen.
Wat denkte wat ik bedoel , 3 dagen schorsing door provocatie ...
En Ashimeru is al gestraft , Penalty .

Laatst bewerkt:
Dat is dus geen straf eh. Hij voorkomt foutief een 100% zekere goal, en de tegenstander krijgt in de plaats een kans om een goal te maken. Als je dat in de 97e minuut doet en je krijgt geen extra straf, dan is de conclusie dat je dat altijd moet doen, want je hebt er meer voordeel dan nadeel aan.

't Is ook niet dat ge zoiets per ongeluk doet. Ze hadden hem gewoon 2 matchen moeten schorsen. De boodschap achter deze voorwaardelijke straf is eigenlijk: je mag dat 1x per jaar ongestraft doen.

K

Wat denkte wat ik bedoel , 3 dagen schorsing door provocatie ...

Een penalty is toch geen straf als de fout een 100% goal ongedaan maakt? Een penalty is maar 80-90% goal, zoals bewezen werd. Als je daar dan niet een dag schorsing bovenop krijgt als die fout in de laatste 5 minuten komt, dan is dat toch zeer bizar.

Allez er is er eentje
Een penalty is toch geen straf als de fout een 100% goal ongedaan maakt? Een penalty is maar 80-90% goal, zoals bewezen werd. Als je daar dan niet een dag schorsing bovenop krijgt als die fout in de laatste 5 minuten komt, dan is dat toch zeer bizar.
Zal daar weer iemand met een mooie glimmende Rolex nu rondlopen :unsure:

Ashimeru moet altijd geschorst worden. Dat is zelf geen discussie waard.

Hans Vanaken kreeg 2, 3 of 4 wedstrijden schorsing (ik weet het exacte aantal niet meer, mijn excuses) voor grof taalgebruik tegen de scheidsrechter en Ashimeru krijgt hier geen extra schorsing voor zijn actie? Dat krijg je toch niet meer uitgelegd?

Iets wat totaal geen invloed heeft op het spelbeeld wordt zwaarder bestraft dan iemand die bewust een gemaakte doelpunt ontneemt. :unsure:

Vanaken kreeg 2 speeldagen voor zijn "kutrefs" richting Verboomen. De andere 2 waren voor een tackle. Get your facts straight.
De meesten hier vergelijken o zo graag met rugby. Wel, als je in het rugby zo je mond open trekt sta je nog een tijdje langer aan de kant.
Voetbal (profs) is de enige sport waar je relatief er goedkoop mee afkomt voor taalgebruik/fysiek contact richting officials. Kan je toch niet vergelijken met een bal uit de goal slaan? Sommige rechters en redeneringen hier ...
Lezen is niet uw sterkste kant precies? Of het nu 2, 3 of 4 wedstrijden zijn doet er trouwens niet toe.

En ja leuk en wel die vergelijking met rugby, maar dat het reglement dat 'toelaat' om het zo te zeggen is niet de fout van de voetballers of de supporters die erover discussiëren. Ik heb dat hier eerder al gezegd, maar das vrij simpel op te lossen door enkel de kapitein in discussie te laten gaan met de ref en al de rest krijgt dan zonder pardon een geel karton. Ga je toch nog over de schreef? Dan moeten ze maar een standaardstraf invoeren. Nu kreeg Vanaken 2 wedstrijden (goed zo?) voor iets wat bij wijze van spreken elke wedstrijd gebeurd.

Vanuit dat referentiekader is het dus werkelijk onlogisch dat iets wat totaal geen invloed heeft op het spelbeeld zwaarder werd bestraft dan iemand die bewust een zekere goal ontneemt én een 99% zekere overwinning wat OHL hier gewoon twee punten kost. Kan je die twee zaken goed vergelijken met elkaar? Absoluut niet, maar probeer zoiets maar uit te leggen aan iemand die niets van voetbal kent en je wordt gewoon uitgelachen.

Wat ik trouwens schrijnender vind is dat mensen hier durven te zeggen dat Ashimeru al gestraft is en de beslissing logisch vinden. :unsure: Mourinho zal het graag horen, zijn zaakwaarnemer is al contact aan het zoeken met Belgische clubs.

Yep , het is letterlijk STRAFschop . Zelfde schorsing als Engels … lol sure .
Bon. Ik ga in 't weekend een aanvaller langs achteren in de zestien neertrappen, vervolgens nog eens mijn studs over heel zijn lichaam planten, zijn kop nog wat extra in de grond duwen en op de koop toe nog eens spuwen naar de scheidsrechter omdat hij een penalty fluit.

Heb je nu misschien door hoe belachelijk uw standpunt is?

Bon. Ik ga in 't weekend een aanvaller langs achteren in de zestien neertrappen, vervolgens nog eens mijn studs over heel zijn lichaam planten, zijn kop nog wat extra in de grond duwen en op de koop toe nog eens spuwen naar de scheidsrechter omdat hij een penalty fluit.

Heb je nu misschien door hoe belachelijk uw standpunt is?
Heeft Ashimeru die gedaan ? Houd nen bal tegen , elke hands rood en wa thuis brommen ?

Heeft Ashimeru die gedaan ? Houd nen bal tegen , elke hands rood en wa thuis brommen ?
Man :oink:

Het gaat erom dat je het woord strafschop aanhaalt en hij daarom volgens u zijn straf al heeft gekregen. Exact hetzelfde met mijn serieus overdreven voorbeeld want dat resulteert ook in een strafschop, maar ik hoef dus geen extra schorsing want ik heb mijn straf al gehad. Compris?

Serieus, dat je niet inziet dat deze beslissing volkomen lachwekkend is snap ik echt niet.

Yep , het is letterlijk STRAFschop . Zelfde schorsing als Engels … lol sure .

Je zou gelijk hebben als het een aangeschoten bal betreft, of een handsbal op een moment waar het nog niet duidelijk is dat het 100% goal zou zijn. Dan is strafschop + uitsluiting voldoende. Of als je dit doet in de 1e helft, dan dient je ploeg nog steeds meer dan 1 helft met 10 verder.

Maar opzettelijk de bal met de hand of arm beroeren in de laatste minuut van de match waarbij je de tegenstander een 100% doelpunt ontneemt, moet iets harder bestraft worden dan enkel de uitsluiting. Omdat de match reeds gedaan is.
Strafschop in dat geval is geen straf, maar een beloning want je reduceert een 100% doelpunt tot een 80% doelpunt.

Man :oink:

Het gaat erom dat je het woord strafschop aanhaalt en hij daarom volgens u zijn straf al heeft gekregen. Exact hetzelfde met mijn serieus overdreven voorbeeld want dat resulteert ook in een strafschop, maar ik hoef dus geen extra schorsing want ik heb mijn straf al gehad. Compris?

Serieus, dat je niet inziet dat deze beslissing volkomen lachwekkend is snap ik echt niet.
Ja ma nee , vanaf nu elke hands , onbewust of bewust , gewoon rood en nen dag schorsing .
Als je Engels voor een vuil fout nen dag gaat geven en voor nen handsbal ook waar ligt dan den balans ?
Die penalty zou inderdaad de regel moete zijn .

Terug
Bovenaan