Jupiler Pro League 2021-2022

België houdt dus als één van de weinige landen geen rekening met de interlandperiode van januari in Afrika, Azië en Zuid/Midden-Amerika. Maw gaan we 3 speeldagen lang moeten spelen zonder Ito, Paintsil, McKenzie, Ugbo, Onuachu, Lucumi, Cuesta, Muñoz, Preciado en mogelijk Arteaga. Dat zou dus betekenen dat we geen aanvallers en 2 verdedigers overhouden.

Hier zal Genk wel verder meegaan, want dat is uiteraard pure competitievervalsing. De kalender die Genk goedgekeurd heeft, is opgemaakt voordat bekend werd gemaakt dat er een extra interland-speeldag werd aangekondigd. Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland en Engeland voetballen niet. Wij leggen nog een extra mid-week speeldag in en als we nog in de beker zouden zitten, hebben we ook prijs in de halve finale van de beker.

Er zijn dus twee inhaalblokken voorzien waar Genk gebruik van wil maken, maar dat mag dus niet omdat die gereserveerd zijn voor clubs die niet in staat zijn hun veld op een professioneel niveau te houden en dat speelklaar te krijgen.

Genk nog altijd voorstander van de Playoffs? Die extra matchen zijn namelijk de reden dat je nu geen enkele match uitgesteld krijgt.

België houdt dus als één van de weinige landen geen rekening met de interlandperiode van januari in Afrika, Azië en Zuid/Midden-Amerika. Maw gaan we 3 speeldagen lang moeten spelen zonder Ito, Paintsil, McKenzie, Ugbo, Onuachu, Lucumi, Cuesta, Muñoz, Preciado en mogelijk Arteaga. Dat zou dus betekenen dat we geen aanvallers en 2 verdedigers overhouden.

Hier zal Genk wel verder meegaan, want dat is uiteraard pure competitievervalsing. De kalender die Genk goedgekeurd heeft, is opgemaakt voordat bekend werd gemaakt dat er een extra interland-speeldag werd aangekondigd. Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje, Duitsland en Engeland voetballen niet. Wij leggen nog een extra mid-week speeldag in en als we nog in de beker zouden zitten, hebben we ook prijs in de halve finale van de beker.

Er zijn dus twee inhaalblokken voorzien waar Genk gebruik van wil maken, maar dat mag dus niet omdat die gereserveerd zijn voor clubs die niet in staat zijn hun veld op een professioneel niveau te houden en dat speelklaar te krijgen.
Sorry, als voorstander van play off's moet je achteraf niet komen klagen. Ik hoop dat jullie gaan moeten spelen en dat jullie standpunt naar de toekomst toe veranderd.

Wat een gezaag weer over de playoffs. Dat onnozel winter WK toch vooral het probleem.

Nochtans een leuk seizoenseinde vorig jaar. Lekker spannend tot de (voor) laatste speeldag. Tussen de sterkste ploegen onderling.

Waren er in Nederland maar playoffs vorig jaar. Vond het leuk dat Ajax kampioen was ja, maar de spanning was ver te zoeken. Dan had ik liever nog een paar matchkes om de knikkers tegen PSV enzo.

Een Playoffs met 6 hoeft van mij ook niet meer, maar die verkorte versie vind ik zeer vermakelijk.

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik verbaasd ben dat er niet verder gekeken wordt dan "de playoffs".

1. Genk is één van de voorstanders van de PO's en heeft dus een kalender MET de PO's goedgekeurd. Hierbij wordt dan rekening gehouden met de aangeduide interlandblokken. De FIFA heeft NA de goedkeuring van de kalender (in augustus 2020) een extra interlandblok aangekondigd. Een interlandblok dat dan ook gewoon door andere landen is bekeken en als reden voor een "pauze" in hun kalender. Enkel België doet dit niet.

2. Genk is één van de voorstanders van een competitie van 16 met PO's en NIET van een competitie van 18 met PO's, maar is door de kleine clubs die covid als excuus gebruiken om hun zwakke werking te bedekken geforceerd om naar die 2de formule te gaan en heeft dan de toegeving gedaan (allemaal met goedkeuring van meer clubs dan enkel KRC Genk) om de PO's in te korten.

3. Genk zelf heeft al meerdere pogingen gedaan om de matchen te verplaatsen of uit te stellen maar stuit telkens op een "nee. Onze match tegen KVM met één dag vervroegen zou al één probleem oplossen, maar dat mag niet van de kalendercomissie. Genk heeft voorgesteld om gebruik te maken van twee beschikbare inhaalblokken in januari en februari maar stuit ook op een nee omdat die blokken vrijgehouden moeten worden voor clubs die niet in staat zijn om hun veld sneeuw- en ijsvrij te houden. Iets dat eigenlijk in de licentie-voorwaarden verweven zit, maar we hebben vorig seizoen in Oostende en Moeskroen gezien hoeveel ze zich daarvan aantrekken. Professionaliteit wordt duidelijk niet beloond.

Als dan uw enige reactie op een ZOVEELSTE stunt in ons loservoetbal dat het Belgisch voetbal heet, is "Ge moet niet zagen omdat ge PO's wilt", kunt ge echt gewoon beter uzelf van commentaar onthouden. Er zijn oplossingen genoeg, maar ons voetbal slaagt er telkens in om op een absoluut dieptepunt ons te doen uitvinden dat de grond onder ons een valse vloer is en we daar simpelweg NOG EENS volledig doorheen kunnen zakken. En een beetje neutraliteit en objectiviteit doet dan wonderen. Voor ons kwam de 21 uur tegen Union ook beter uit dan de 18h30 die Union wilde, maar bij ons was wel niemand zo mottig om niet toe te geven dat die verplaatsing naar 21 uur belachelijk was.

En ja, ik ben woedend. Het treintje "ons voetbal is gewoon belachelijk tot de duizendste graad" wordt week na week langer. Propere Handen, de pers, de kalendercommissie Pt. 1, de arbitrage (die zopas nog eens een walgelijke goednieuwsshow heeft opgevoerd) en nu kalendercomissie Pt. 1. En binnen een paar jaar staan ze allemaal verbaasd te kijken waarom er maar minder en minder volk naar ons voetbal komt. Gewoon één grote farce is het.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat het erg ongelegen is. Nu, vroeger werd er voor de Afrika Cup nooit een uitzondering gemaakt. Daar moest je als club dan rekening mee houden (niet teveel Afrikaanse internationals binnenhalen, zeker niet in 1 linie). Ergens begrijp ik het dat men dan voor de Zuid- en Midden-Amerikaanse interlands dan ook die uitzondering niet maakt.

Hoeveel spelers 1 of meer clubs zouden moeten missen, dat zou dan ook niet mogen meespelen. Of je hebt ruimte in de kalender, en je schuift met volledige speeldagen (mits de clubs akkoord zijn), of je hebt geen ruimte om te schuiven en je doet het niet.

Kunt ook gewoon met meer Belgen spelen?

Hoezo is dat trouwens competitievervalsing? De rest kan er toch niks aan doen dat er toevallig 1 ploeg is die zoveel spelers in dienst heeft van die werelddelen? Andere ploegen gaan toch ook spelers missen denk ik?

Had hier van uw eerste post komen roepen over incompetente zakken bij den Bond, en heel het forum was met u akkoord gegaan. Maar competitievervalsing is dit gewoon allesbehalve.

Ugbo, Paintsil en Onuachu tellen natuurlijk niet mee in dat rijtje. Al jaar en dag worden Afrikanen in januari opgeroepen om de Africa Cup te spelen. Dan kan je niet opeens mekkeren dat je 3 Afrikanen moet afstaan. Er is geen enkele Europese competitie die ooit al rekening gehouden heeft met de Africa Cup, hoe kan het ook, dat toernooi duurt langer dan een maand.

Wat die andere spelers betreft, geef ik je deels gelijk maar vind ook ik het juist wel heel ironisch dat het juist een grote voorstander van de play-offs is, die dit nu voorheeft. Ik ben ook een voorstander van de play-offs maar kunnen we het er eens over zijn dat 40 wedstrijden gewoon achterlijk veel. Hoe kan het ook anders dat men de kalender volpropt.

Je kan ook gewoon met ietsje meer Belgen of Europeanen spelen dan een vreemdelingenlegioen uit elke uithoek van de wereld.

Ugbo, Paintsil en Onuachu tellen natuurlijk niet mee in dat rijtje. Al jaar en dag worden Afrikanen in januari opgeroepen om de Africa Cup te spelen. Dan kan je niet opeens mekkeren dat je 3 Afrikanen moet afstaan. Er is geen enkele Europese competitie die ooit al rekening gehouden heeft met de Africa Cup, hoe kan het ook, dat toernooi duurt langer dan een maand.

Wat die andere spelers betreft, geef ik je deels gelijk maar vind ook ik het juist wel heel ironisch dat het juist een grote voorstander van de play-offs is, die dit nu voorheeft. Ik ben ook een voorstander van de play-offs maar kunnen we het er eens over zijn dat 40 wedstrijden gewoon achterlijk veel. Hoe kan het ook anders dat men de kalender volpropt.

Je kan ook gewoon met ietsje meer Belgen of Europeanen spelen dan een vreemdelingenlegioen uit elke uithoek van de wereld.
Ugbo komt uit voor Canada :wink:

Akkoord dat je voor de Africa Cup moeilijk opeens kunt gaan rekening houden, want dit is idd al jaar en dag zo.

Ik snap nu eerlijk gezegd ook wel niet waarom dit door iedereen gelinkt wordt aan de play-offs? Ja, de play-offs zorgen voor een vollere kalender en zéker de play-offs met 18 ploegen, want nooit de bedoeling was.
Maar er is wél ruimte om het te verplaatsen als ik het goed lees. Alleen willen ze dat om één of andere reden niet. Waarom is mij volledig onduidelijk.

Ugbo komt uit voor Canada :wink:

Akkoord dat je voor de Africa Cup moeilijk opeens kunt gaan rekening houden, want dit is idd al jaar en dag zo.

Ik snap nu eerlijk gezegd ook wel niet waarom dit door iedereen gelinkt wordt aan de play-offs? Ja, de play-offs zorgen voor een vollere kalender en zéker de play-offs met 18 ploegen, want nooit de bedoeling was.
Maar er is wél ruimte om het te verplaatsen als ik het goed lees. Alleen willen ze dat om één of andere reden niet. Waarom is mij volledig onduidelijk.

Dat wordt gelinkt aan de play-offs omdat die play-offs de overvolle kalender veroorzaken. 6 extra speeldagen. Hierdoor is er minder winterstop en minder tijd om matchen uit te stellen of in te halen. Hierdoor heb je maar beperkte tijd om alle 34 wedstrijden te spelen, want de start van de PO is al op voorhand vastgelegd en daar kan je dus geen wijzigingen in brengen.

De 2 speeldata voorbehouden voor uitgestelde wedstrijden, zijn enkel beschikbaar in het geval van overmacht. Als je nu Genk - X plant op die dag, en op een ander tijdstip is X weer betrokken in een wedstrijd die uitgesteld moet worden, dan heb je geen enkel alternatief meer achter de hand als er weer iets misgaat. We moeten maar eens een strenge winter hebben. (nog een voordeel aan een Maart-November competitie bv).

Maar ik ga er wel mee akkoord dat het niet zo moeilijk zou moeten zijn om een alternatief te vinden EN dat de meeste mensen in of rond de ProLieg incompetent zijn. Maar om van competitievervalsing te spreken, is gewoon onnozel.

Allez lap, Eleven sports verhoogt ook z'n abo prijs voor de jpl jaarpas. Van 109 naar 119/jaar.
Dit even terzijde.

Zet inderdaad wat meer in op spelers van hier he.

Qua ervaren spelers is Belgische kwaliteit dikwijls onbetaalbaar. Ge had ook wel kunnen gaan voor spelers als Hendry en Bataille, maar die zagen volgens mij sowieso meer speelkansen bij hun huidige clubs. Want tegen de fitte Muñoz, Lucumi en Cuesta leggen die mannen het sowieso af. En qua jeugd hebben we fouten gemaakt in de afgelopen jaren, dat is een feit. Iets dat we nu zijn recht aan het trekken met onze beloften die de reeks kapot spelen en zo volgend jaar in 1B gaan spelen waarna de doorstroming hopelijk vlotter kan gaan. En dat is iets dat iedereen uiteraard wil bij ons. Maar laten we eerlijk zijn: Dat mag geen argument zijn in deze. Dat is ook overigens onze intentie: Een mix tussen buitenlands talent en eigen jeugd. Die balans zit nu even fout en daar ben ik zelf niet echt blij mee, maar nogmaals: Geen argument.

Nu, ik ga in de spirit van eerlijkheid mijzelf wel even terecht wijzen. De aanpassing van de internationale kalender is dus zo te zien niet in augustus 2021 gebeurd, maar in augustus 2020. Dus los van mijn nog steeds terecht 2de en 3de punt (dat die bereidwilligheid tot verplaatsing er niet is, is onbegrijpelijk) was mijn 1ste punt fout en heeft Genk zelf ook voor een deel boter op het hoofd en hadden ze deze zomer al aan de alarmbel kunnen en moeten trekken. Ik denk niet dat dat veel uitgemaakt zou hebben als ge die bereidwilligheid tot verplaatsing ziet, maar dan hebt ge uzelf wel absoluut niks te verwijten. En nu zijt ge mede schuldig.

Tja, ik vermoed dat velen dit overdramatisch zullen vinden, maar dit is voor mij de laatste nagel in de doodskist van dit seizoen. Zo grote hoop, zo een goede kern en zo een kakseizoen. En dan gaat ge de winterstop in en begint ge vermoedelijk daarna met een noodverdediging en noodaanval (nog eens niet uw reserves hè). Dat wordt gewoon nul punten en dan is het over en uit. Fuck dit seizoen. Echt.
Hopelijk kunnen mensen binnen drie maanden hiernaar wijzen en mij uitlachen.

Suckt uiteraard, en iedereen zou steigeren als het bij zijn club gebeurt..

Maar het argument van niet willen verplaatsen omdat die sloten voorbehouden zijn om "vriesmatchen" in te zetten gaat niet op imo. Je baseert je zaken uit het verleden die mss niet altijd koosjer waren (das een andere discussie), maar vergeet niet dat pakweg plotse sneeuwval het veld onbespeelbaar kan maken, en soms zelfs er voor zorgen dat de wegen toe zitten of te gevaarlijk zijn en daardoor ook uitstellen. Dus allemaal heel kort door de bocht om direct de amateurisme kaart te trekken.

Gans die kalender is idd veel te druk, in augustus zitten er dan ploegen te zagen om te verzetten zodat ze al dan niet in een Europese competitie kunnen sukkelen, in januari is het dan dat, en de winterstop is te kort en blabla, maar "iedereen" stemt er wel mee in...sjah

Een deftige oplossing voor een veld te verwarmen zou er wel ogen komen, tegen sneeuwval kan je weinig doen aanhoudende vrieskou daar moet je kunnen op voorbereiden.

Terug
Bovenaan