Jupiler Pro League 2021-2022

Even nuttig als uwe onzin. Snap dat eerlijk gezegd niet, op andere onderdelen van het forum merkt ge duidelijk dat gij gene dommerik zijt maar als het over voetbal gaat geraakt gij ook niet verder dan wat domme gekleurde zever.

Wat is het nut van die debiele real life vergelijking dan? Denkt ge echt dat als ge in het echte leven iemand ne klop geeft die u provoceert der zo mee wegkomt? En ge hebt natuurlijk gelijk over degene die provoceert, dat mag ook aangepakt worden, maar dat is een losstaand feit. Dat boeit ook echt helemaal geen hol voor het bepalen van de strafmaat voor het slaan (elleboog)

Uiteraard niet, maar ge begrijpt toch wel dat bij zulke dingen kritiek redelijk normaal is aangezien zoals slayerkev zeg ge op zulke manieren de deur wagenwijd openzet voor misbruik van zo'n fases? Laat u spelers de laatste 10 minuten maar spelers neerhalen die alleen op de goal afgaan, of zet maar een paar spelers extra in de goal, rode kaart? Boeit niet ge krijgt toch geen verdere schorsing, maar wel niet meer doen volgende keer e!
En wederom logisch dat hij als speler die keuze maakt, net zoals Suarez op het wk de bal uit de goal sloeg, maar ik denk dat de consensus toen wel was dat zoiets eigenlijk niet hoort te gebeuren bij VOETbal.
Dank u wel :shy::biglaugh:

Nee Murillio moet gestraft worden voor die elleboog uiteraard, maar er mag rekening gehouden worden met het provoceren.

Als jij morgen iemand op slaat op zijn gezicht slaat zal je idd een straf krijgen, als men bewijzen heeft dat die persoon jou eerst betast heeft, dan denk ik wel dat jou straf lichter zal zijn ja.

Ik begrijp wat je wilt zeggen hoor ivm die strafmaat. Je kan hem een week geven, maar is een week dan voldoende?
Zij zeggen dat ze zich baseren op de indicatieve tabel toch?
Ik wou maar zeggen dat ik de reflex begrijp van die bal uit doel te slaan, net zoals ik de tekst reflex begrijp van Engels op een speler die alleen op doel afgaat ff te haken.

Maar ivm Dewaest. Zoals nog enkele zeiden. Vanaken kreeg 2 weken voor een verhaal verwijt. Want "hij heeft een voorbeeld functie".
Elke week spelen ze met respect en fair play om hun mauwen.
Dan mag/moet een speler die zegt dat hij iemand in zijn kont knijpt/zijn zus uitmaakt/whatever eveneens hiervoor gestraft worden ipv "hihihi part of the game"

Yep , het is letterlijk STRAFschop . Zelfde schorsing als Engels … lol sure .

Niet enkel bij u, maar altijd die "ja, maar X heeft dit of dat ook gehad". De redenering moet zijn "X verdient deze straf en Y vorige week had dat ook moeten krijgen". En ja, ik zal me er ook wel eens schuldig aan maken, maar dat moet er eigenlijk bij iedereen uit.

Niet enkel bij u, maar altijd die "ja, maar X heeft dit of dat ook gehad". De redenering moet zijn "X verdient deze straf en Y vorige week had dat ook moeten krijgen". En ja, ik zal me er ook wel eens schuldig aan maken, maar dat moet er eigenlijk bij iedereen uit.
Of het nu X of Y is , doet er niet toe , als je een snoepje pikt of ene vermoord en ge krijgt 15 jaar cel zoude ook ni content zijn imo voor een snoepje te stelen ?
Maak duidelijke regels .
Fluit consequent.
Gebruik uwe VAR wat meer al duurt het 3 min langer .
En nu laat ik het hierbij .

Of het nu X of Y is , doet er niet toe , als je een snoepje pikt of ene vermoord en ge krijgt 15 jaar cel zoude ook ni content zijn imo voor een snoepje te stelen ?
Maak duidelijke regels .
Fluit consequent.
Gebruik uwe VAR wat meer al duurt het 3 min langer .
En nu laat ik het hierbij .

Ge had het ervoor ook kunnen laten, aangezien dit stukje tekst echt geen zak te maken heeft met waar het over gaat :D

Blijkbaar is dat een standaard straf 1 speeldag voorwaardelijk ( als je geen verleden hebt van schorsingen ).
Is al paar keer toegepast maar niet voor topclub spelers dus nu vergroten ze het uit.

Murillo is dan weer meer dan terecht, maar gezien we geen revieuw commissie meer hebben kunnen ze Dewaest niet vervolgen. Tenzij de scheidsrechter in zijn rapport geschreven heeft.

Had Sory hem binnengetrapt, was de verontwaardiging even groot geweest?
Ja, want dat gedrag hoort niet op een voetbalveld, of die bal er nu in gaat of niet.

Het probleem zit hem waarschijnlijk ook in de richtlijnen. Er zal vast een richtlijn zijn voor wat de straf hoort te zijn voor iemand die dat voor de eerste keer lapt. Alleen gaat die richtlijn geen rekening houden met wanneer die overtreding gebeurt, terwijl een slimme speler daar wel rekening mee houdt. Ik gok dat hij in de eerste minuut niet naar die bal had geslagen.

Die richtlijnen zijn er voor een heel goede reden (anders waren forumthreads als deze nog veel langer door de verschillende straffen voor eenzelfde feit), maar in gevallen als deze schieten ze wel te kort vind ik.

Ik wil het bondsparket ook niet afschilderen als idioten of zo, ze volgen alleen maar de goedbedoelde regels. Maar ik vind deze straf niet OK. In die zin dat ik een opzettelijke handsbal niet OK vind, en de straf niet gaat helpen om dat in de toekomst te voorkomen.

De spelregels van het voetbal bepalen dat wanneer een speler in het strafschopgebied een ander een scoringskans ontneemt middels het spelen van de bal met de hand, hierop een rode kaart en een penalty staat. Een handsbal in zo'n geval bestraffen met rood en een penalty stuit op veel kritiek. Veel voetbalkenners willen af van deze dubbele sanctie en pleiten voor het trekken van slechts een gele kaart naast het toekennen van de strafschop. De KNVB onderschrijft deze mening maar is afhankelijk van de FIFA en kan niet eigenhandig de spelregels wijzigen.

Ik weet het, wij zijn B en niet NL. Maar de KNVB wil dus een gele kaart voor dit soort speelbederf (artikel 2020) en hier willen we een schorsing.

Ik weet het, wij zijn B en niet NL. Maar de KNVB wil dus een gele kaart voor dit soort speelbederf (artikel 2020) en hier willen we een schorsing.
Wat vindt ge daar eigenlijk zelf van? puur gevoelsmatig?

een 100% goal afnemen en daar dan een penalty voor in de plaats (tss 80 en 90%) goal. Dat is toch geen correct strafmaat?
Rode kaart is in dat opzicht gewoon terecht, over de schorsing valt dan wel te discussieren. Want het gaat nu wel over het feit dat dit zo laat gebeurd en dat die rode kaart geen directe schorsing tot gevolg heeft. Valt dat is de eerste helft voor en speelt Anderlecht 50 minuten met een man minder zou de commotie wel minder zijn.

Al blijf ik een schorsing bij zo'n overtreding puur qua gevoel wel gewoon nodig vinden. Is bewust spelbederf, zoiets maakt het spelletje er niet leuker op en zo maakt ge u als sport kwetsbaar voor misbruik.

Wat vindt ge daar eigenlijk zelf van? puur gevoelsmatig?

een 100% goal afnemen en daar dan een penalty voor in de plaats (tss 80 en 90%) goal. Dat is toch geen correct strafmaat?
Rode kaart is in dat opzicht gewoon terecht, over de schorsing valt dan wel te discussieren. Want het gaat nu wel over het feit dat dit zo laat gebeurd en dat die rode kaart geen directe schorsing tot gevolg heeft. Valt dat is de eerste helft voor en speelt Anderlecht 50 minuten met een man minder zou de commotie wel minder zijn.

Al blijf ik een schorsing bij zo'n overtreding puur qua gevoel wel gewoon nodig vinden. Is bewust spelbederf, zoiets maakt het spelletje er niet leuker op en zo maakt ge u als sport kwetsbaar voor misbruik.
Rood is uiteraard terecht, geel zou het nog erger maken.
Op zich maakt het wel niet uit of die fase in minuut 2, minuut 55 of minuut 97 valt gebeurde.
Voor het gevoel misschien wel, maar daar kunnen ze toch de regels niet op afstemmen?

Dat ze het maar consequent toepassen, dat zou al veel zijn.

Rood is uiteraard terecht, geel zou het nog erger maken.
Op zich maakt het wel niet uit of die fase in minuut 2, minuut 55 of minuut 97 valt gebeurde.
Voor het gevoel misschien wel, maar daar kunnen ze toch de regels niet op afstemmen?
Denk dat dat nu idd "het probleem" is. Dus kan die voorwaardelijke wel begrijpen in dat geval, maar het voelt toch niet lekker.

Denk dat dat nu idd "het probleem" is. Dus kan die voorwaardelijke wel begrijpen in dat geval, maar het voelt toch niet lekker.
Die voorwaardelijke is ook omdat het zijn 1e rode kaart is in België en hij niet de intentie had iemand te blesseren.
Als hij dat nog eens doet is het gewoon een week schorsing hoor

Is het dan eerlijk om een nieuwe speler meer ruimte te geven omdat het hij een propere lei heeft in België? Dus als speler die hier al enkele voetbalt moet je bij een rode kaart zwaarder gestraft worden indien het niet je eerste is?

Is het dan eerlijk om een nieuwe speler meer ruimte te geven omdat het hij een propere lei heeft in België? Dus als speler die hier al enkele voetbalt moet je bij een rode kaart zwaarder gestraft worden indien het niet je eerste is?
Die speler die hier al enkele jaren voetbalt had bij zijn eerste rode kaart hetzelfde "voordeel".

Terug
Bovenaan