Jupiler Pro League 2021-2022

Verhaeghe zal een rolex hebben uitgedeeld :unsure:

Ben ik de enige die Sobol echt met voorsprong onze zwakste schakel vindt? Dude staat net op 't plein en heeft alweer geel te pakken, jongens toch.

Laatst bewerkt:
Ik vind Sobol wel een goeie speler. Maakt idd af en toe een onnodige fout, maar is wel een goeie verdediger en goed in opbouw. Ik vind zelf Sowah voorlopig nog iets te weinig neerzetten (maar dat heb ik hier al eens gezegd).

Ref is vandaag wel om te bleiten idd.

//Nsoki :laugh:

echt ongelooflijk. Geeft geel als hij niet moet en geen geel als het wel moet. En dan nog eens beslissend met die vrije trap en niet gegeven penalty.
Ref was idd zwak, maar de vrije trap waar de goal uit valt was toch gewoon terecht?
Anderzijds ma Kortrijk hun kansen ook gewoon wel afwerken.

Ref was idd zwak, maar de vrije trap waar de goal uit valt was toch gewoon terecht?
Anderzijds ma Kortrijk hun kansen ook gewoon wel afwerken.
die extra muur van Club mag daar niet staan

https://downloads.theifab.com/downloads/laws-of-the-game-2021-22?l=en

pagina 114
"Where three or more defending team players form a ‘wall’, all attacking team players must remain at least 1 m (1 yd) from the ‘wall’ until the ball is in play"

En die muur belemmert het zich van Ilic natuurlijk. Dus de ref/Var moet zijn eigen regels kennen en toepassen

edit: en idd als je zelf niet scoort, kan je niet winnen.

echt ongelooflijk. Geeft geel als hij niet moet en geen geel als het wel moet. En dan nog eens beslissend met die vrije trap en niet gegeven penalty.
Die fout heb ik nog niet terug gezien, ze hebben er tijdens de rust en nu ook geen herhaling van getoond. Die regel van 1meter afstand van de muur wist eerlijk gezegd ook niet.
Zat voor kvk veel meer in ook zelf kansen afmaken natuurlijk we hebben toch redelijk wat weggegeven.

dat niet iedere supporter die regel kent, snap ik uiteraard. Maar een scheids of Var moet dit toch gewoon weten. Wat doe je daar anders?

Waarom zouden de spelers van club daar niet mogen staan? Hoe ik het live heb gezien had de keeper zijn muur opgesteld en gaan er een paar clubspelers een meter ernaast staan. Dan moeten Vanaken en een speler van Kortrijk(niet uit de muur) naar de ref omdat ze wat aan het duwen waren. Dan gaan ze allebei terug waar ze vandaan kwamen en schiet Vormer de bal binnen.

Lees de link die ik gepost heb en kijk dan naar de beelden. De aanvallers staan gewoon naast de muur van KVK en volgens de regels mag dit niet. Lijkt me toch redelijk duidelijk dat ze daar niet reglementair staan en dus moet die goal afgekeurd worden en moet kvk een onrechtstreekse vrije trap krijgen 😉

Edit: @fcberke geen idee waar jij die meter ziet hoor:

Laatst bewerkt:
Lees de link die ik gepost heb en kijk dan naar de beelden. De aanvallers staan gewoon naast de muur van KVK en volgens de regels mag dit niet. Lijkt me toch redelijk duidelijk dat ze daar niet reglementair staan en dus moet die goal afgekeurd worden en moet kvk een onrechtstreekse vrije trap krijgen 😉

Edit: @fcberke geen idee waar jij die meter ziet hoor:
Maar je ziet dit toch nog elke week meermaals, wat u niet minder gelijk geeft natuurlijk.

Dit wordt lastig, quo_vadis.

khyjqf.jpg

Op dit beeld net voor de trap zie ik een muur van vier, een gat, en dan nog een Kortrijkspeler links ervan. Die speler maakt geen deel uit van de muur, tenzij we zulke gaten ook al normaal moeten beschouwen in muren. Volgens mij is dat dan een deur in bouwtaal.

Bovendien heeft zicht van de keeper niets te maken met deze regel, dat zou evenzeer belemmerd zijn als de Bruggespelers een meter achter de Kortrijkse muur op dezelfde plaats zouden plaatsnemen. Die regel is er zodat niemand van Brugge vlak voor of in de muur gaat staan of duwen, meer niet: de muur moet kunnen zien en niet gehinderd worden, en dat gebeurt hier toch? Vanaken staat los van die muur, en niemand van Brugge heeft invloed op wat de muur kan doen, dus ik vind er niet veel fout aan in deze fase eigenlijk. Ja, het is allicht geen letterlijke meter maar ge snapt ook wel dat dat een willekeurige maat is om dat in een reglement te gieten. De insteek is dat niemand van Brugge onnozel moet komen doen tegen die van Kortrijk en dat gebeurt hier niet. Gewoon een goede vrije trap die erin gaat.

Die penaltyfase ... tja ... ik kan u ook niets uitleggen wat ik niet begrijp. Duidelijke fout van de spelleiding, lijkt me.

De regel zegt letterlijk “at least” 1m. Hier staan ze letterlijk om minder dan een halve meter. Dus nogmaals hoe duidelijk kan een regel zijn en hoe duidelijk wordt hij niet nageleefd? Je mag nog 100 foto’s tonen van deze fase, ze staan gewoon niet reglementair.

Allez jij als voorstander van het toepassen van de regels, moet toch ook kunnen toegeven dat deze vrije trap moest afgekeurd worden. Of gaan we de regels soms wel en soms niet toepassen volgens de willekeur van ref/var? Er is nu eens een duidelijke regel dus pas die dan toch ook gewoon toe

Terug
Bovenaan