Jonge tweedehandswagen kopen

Nada

Member
Binnenkort koop ik mijn eerste eigen wagen. Ben op zoek naar een jonge goedkope tweedehandswagen.

Hoe ga ik best te werk? Zijn er sites of andere wegen waar ik wagens kan vinden? Beter langsgaan bij lokale garages?

Andere zaken waar ik rekening mee dien te houden?
 
Ik zat twee jaar geleden in hetzelfde schuitje.

Misschien is het best voor jezelf al eens uit te maken naar wat je op zoek bent? Type auto, eventuele merken, opties, kilometerstand, enzovoort. Hierdoor kan je al een selectie maken, en op basis daarvan sites gaan rondzoeken. Ik keek op autoscout24, 2dehands, maar ook VAB tweedehandswagens of Cardoen hebben een ruime selectie.

Uiteindelijk is het voor mij een auto op de VAB website geworden, omdat ik het ook wel belangrijk vond dat alles in orde was (je mag er vanop aan dat dit in de puntjes wordt geregeld door hen). Dat is niet altijd het geval bij lokale garages of particuliere verkopers.

Alles hangt natuurlijk wel af van de prijs die je bereid bent te betalen. Een tweedehands auto van onder de €5.000 bijvoorbeeld kan zeker, maar daar zul je toch wat meer moeten uitkijken naar wat de staat is van de auto.
 
Als je de wagen wil bijhouden kan je ook best met de LEZ zones rekening houden.
Een oude diesel zou ik nu toch niet meer kopen, tenzij voor een paar jaar.
 
Terug
Bovenaan