Je ergernissen van vandaag - Deel 2

hoppa, bpost strikes again.

ik verwacht een groot pakje. normaal wordt dat geleverd in een automaar hier iets verder, maar aangezien ik toch thuis ben, heb ik die voorkeur aangepast, lever het maar gewoon thuis.

vandaag in de track & trace: "het kan niet geleverd worden in de automaat, dus kom het maar in het afhaalpunt halen".

fuck's sake.

*edit* nu zeggen ze dat die aanpassing 10 dàgen nodig heeft om te verwerken. terwijl hun pakjes gemiddeld 24u nodig hebben tussen ophalen en afleveren.

Laatst bewerkt:
hoppa, bpost strikes again.

ik verwacht een groot pakje. normaal wordt dat geleverd in een automaar hier iets verder, maar aangezien ik toch thuis ben, heb ik die voorkeur aangepast, lever het maar gewoon thuis.

vandaag in de track & trace: "het kan niet geleverd worden in de automaat, dus kom het maar in het afhaalpunt halen".

fuck's sake.

*edit* nu zeggen ze dat die aanpassing 10 dàgen nodig heeft om te verwerken. terwijl hun pakjes gemiddeld 24u nodig hebben tussen ophalen en afleveren.
Dat aanpassen van voorkeur neemt inderdaad wat tijd in beslag.

Ik moet een hele week mondelinge examens afnemen. Gisteren doodop, en bibberend van de kou in mijn bed gekropen om 21u. Nu zit ik hier onder de paracetamol. Het wordt een prachtige week, ik voel het.

dan moeten ze het gewoon niet aanbieden he.
Ik denk dat deze dienst enkel bedoeld is om uw voorkeur voor langere tijd aan te passen.
In theorie zou het wel moeten lukken zoals jij wenst, maar ja, Bpost staat daar nu niet om bekend helaas.

Ik laat standaard alles leveren hier om de hoek. Dan heb je ook wat meer zekerheid dat het daar veilig staat. Als ik thuis ben, ga ik er dan ook direct om. Lijkt mij het meest gemakkelijk.

ik laat ook gewoon standaard leveren in de automaat hier wat verder. maar dit pakje is nu wat groter, en ik ben gewoon de hele dag thuis. dus had het handiger geweest om dit hier te laten leveren. maar dus niet mogelijk

dan moeten ze het gewoon niet aanbieden he.
Ik dacht dat je naast uw algemene voorkeur ook per pakje dit kan aanpassen in de app en dat gaat wel instant. Allé, heb dat hier toch al een paar keer gedaan. Omgekeerde richting dan wel: Van thuis naar afhaalpunt.

dat dacht ik dus ook. maar blijkbaar niet. antwoord van bpost "dat gaat niet meer als het al onderweg was".
ja, ok, maar ik heb dat aangepast om 3u 's nachts, toen het nog in het verdeelcentrum lag. het is nóóit onderweg geweest naar mij. om 8u 's morgens is er gewoon beslist: "dit past niet in een automaat, we gaan naar het afhaalpunt".

goed, het ligt daar ondertussen, dus ik kan er achter. 't is al iets.

dat mijn vrouw zo weinig van haar omgeving hier af weet. ik snap dat niet.

die woont hier nu al 3 jaar, als het weerbericht is op TV, en ze ziet de kaart van europa of belgië, weet ze nog steeds niet waar zich te situeren :wtf:

dit weekend wou ze een klantenkaart aanmaken in de inno, ze vroegen haar adres, ze kijkt naar mij zo van "euch ja, hoe noemt onze straat alweer?" :wtf:

ik begrijp niet dat zij daar zo ongeïnteresseerd over gaat eigenlijk. Als ik ergens op reis ga, het eerste wat ik doe, is kijken op de kaart waar de hotels zich bevinden, de buurt, waar ik ergens zal gesitueerd zijn...

Jeezes ik kan daar zo kwaad van worden hé.
Zopas reed haar bus niet naar haar werk.
ik haal haar op, ik zeg al rijdend: "kijk op de routeplanner wanneer je een bus hebt vanuit Varsenare", dan kan je van daar de bus nemen naar haar werk.
Wist ze niet hoe ze dat moest spellen/typen... terwijl ze daar dagelijks passeert.

Ik spring dan uit mijn vel, en scheld haar uit, dat het precies een kind is waarbij ik constant haar moet "haar handje vast houden", en ik ben dan weer de boeman....

Bij mij komt het over dat ze echt ongeïnteresseerd is in haar nieuwe leef omgeving, en stel ik mij de vraag of ze hier dan wel graag is.
Nogtans zegt ze nooit dat ze ongelukkig is, maar ik vind die blijk van onwetendheid echt wel een alarm signaal.

(langs de andere kant, Thaise vrouwen krijgen op school ook wel met de paplepel ingegeven dat buiten hun eigen land, de rest allemaal niet van tel is. Beetje noord korea toestanden feitelijk)

Ongetwijfeld heel graag ja:
:D Na 3 jaar mag je toch al enige basisvorm van oriëntatie verwachten, toch?

Ik ga nu niet verlangen dat ze het verhaal rond Jan Breydel en Pieter de Coninck van naaldje tot draadje kan vertellen,
maar haar eigen adres van buiten kennen, lijkt me toch niet te veel gevraagd?

Als jullie daar kalm bij kunnen blijven, bij zo'n situaties... bravo, dan heb je stalen zenuwen. maar ik niet.

Laatst bewerkt:
:D Na 3 jaar mag je toch al enige basisvorm van oriëntatie verwachten, toch?
Mijn vriendin is van dezelfde gemeente als ik en als ik de weg niet uitleg adhv huizen van kenissen, horeca of winkels is die ook niet mee hoor.
Vorig weekend liep ze als een hondje achter mij in Antwerpen want ze had geen flauw idee waar we waren eens we weg waren vd Groenplaats.

Het zal een beetje van persoon tot persoon afhangen denk ik. Zet mij in een bos van 200 m² en ik geraak er wss nooit meer uit en na 2 dagen ken ik de gemiddelde stad quasi van buiten. Mijn ex was net het tegenovergestelde... Die kon hele wouden in kaart brengen op een uur maar liep na 25 jaar nog altijd verloren in Antwerpen.

Mijn vriendin is van dezelfde gemeente als ik en als ik de weg niet uitleg adhv huizen van kenissen, horeca of winkels is die ook niet mee hoor.
Vorig weekend liep ze als een hondje achter mij in Antwerpen want ze had geen flauw idee waar we waren eens we weg waren vd Groenplaats.

Het zal een beetje van persoon tot persoon afhangen denk ik. Zet mij in een bos van 200 m² en ik geraak er wss nooit meer uit en na 2 dagen ken ik de gemiddelde stad quasi van buiten. Mijn ex was net het tegenovergestelde... Die kon hele wouden in kaart brengen op een uur maar liep na 25 jaar nog altijd verloren in Antwerpen.
Je kan gelijk hebben..
Ik zal er me maar niet meer teveel druk over maken zeker.

Terug
Bovenaan