Apple Phone iPhone 12 (mini, Pro, Pro Max)

Het is puur door de warmte? Niet door het zonlicht?
Is het dan wel een issue? Hoe helderder het scherm, hoe meer je batterij belast wordt. En in de hitte van de zon is dat zeer ongezond voor je batterij.
Ik denk dat het alternatief dan is dat de gsm opeens uitvalt.
Ghoh het is tot hier toe enkel voorgekomen wanneer ik in de volle zon op mijn terras zat. Akkoord, het wordt daar best warm en ik begrijp het mechanisme en de bedoeling er achter. Maar het kan toch niet zijn dat ik mijn toestel vanaf nu niet meer dan 15 mins kan gebruiken als ik ergens in de zon zit?
Het lijkt mij gewoon dat hij heel erg snel overheating problemen krijgt, en vraag me dus vooral af of anderen hier (met een iphone 12 of 12 mini) gelijkaardige problemen ervaren. Of misschien zijn er wel mensen die makkelijk een uur met hun toestel in de zon zitten, zonder problemen. Dan weet ik meteen ook dat er echt iets scheelt met mijne...

Mijn vriendin (iphone 11 pro) heeft nooit problemen... Maar dat is een volledig ander toestel natuurlijk. Dus wie weet is het generatie-gebonden.
 
Heb je een hoesje er rond? Dat kan ook een grote factor zijn om de hitte kwijt te geraken.
Ik heb het nog nooit voorgehad, maar ik laat mijn gsm dan ook nooit in de volle zon liggen.
 
Hier ook sporadisch problemen met de helderheid. Zoals: ik unlock en de helderheid is veel te laag, wanneer ik ze da manueel wil verhogen lukt dit maar een klein beetje (ik slide de helderheid helemaal naar 100% maar de werkelijke helderheid is maar 50% ofzo) Eens locken en unlocken lost het dan op. Nog geen link met temperatuur gemerkt.

Ik dacht dat dat een ingebouwde veiligheid is bij overhitting?
Ik heb het ook al voorgehad als het warm is en als ik dan nog aan't gamen ben... De iPhone warmt dan redelijk op en soms schiet die helderheid idd precies 50% naar beneden (terwijl hij wel op "100%" staat).

Als hij wat afkoelt is dat weer weg. Heb het echt zelden voor, zeer specifiek bij het gamen en als hij warm wordt.
 
Er is nog geen iPhone 13 topic blijkbaar. 't Is het eerste dat ik erover opzocht, maar kom hier meteen wel op leuke geruchten uit:

Giga batterij, ProMotion scherm ^^

Touch ID in het scherm is natuurlijk leuk meegenomen, als het er ook zal inzitten, ik betwijfel het eerlijk gezegd
 
Hopelijk wat meer ''ver reikend'' dan wat er in dat artikel staat want kzou eigenlijk wel eens mijne XR willen upgraden.

Maar als er geen 120hz komt in de ''basis'' iPhone moet het voor mij al niet ( elk jaar wel eens gekeken naar de iPhone 11 of 12 en die kwamen toch telkens als ''beste voor mijn gebruik '' uit de lineup ) dus voor mij zou het dan wringen als de iPhone 13 van 850 Euro nog steeds op 60Hz zit en ik voor 120Hz noodgedwongen 200 Euro moet opleggen.
Zeker als elke midrange telefoon tegenwoordig al minstens 90hz doet en veel ''bang voor buck'' phones zoals Poco's 120hz doen voor 300 Euro.

En een notch van welke size dan ook = noppers, ik vind persoonlijk iets als de Galaxy S21 vooraan veel mooier dan mijn XR anno 2021.
Snap wel het argument voor de face ID sensors etc maar weet niet of ik nog opnieuw een phone met notch wil ( niet dat die perse stoort, het is meer een uiterlijk dingetje )

Maar lees ''helaas'' wel meer links en rechts dat het design geen '' earth shattering '' verschil gaat zijn met de 12, eens zien dan wat ik ga doen ( en eerst zien wat ze ''weg laten'' van de ''basis'' iPhone 13, maar als het 120hz display daar 1 van de dingen van is dan moet ik toch nog eens naar Android gaan zien denk ik )
 
En een notch van welke size dan ook = noppers, ik vind persoonlijk iets als de Galaxy S21 vooraan veel mooier dan mijn XR anno 2021.
Snap wel het argument voor de face ID sensors etc maar weet niet of ik nog opnieuw een phone met notch wil ( niet dat die perse stoort, het is meer een uiterlijk dingetje )
Ik begrijp ook niet dat Apple nog altijd geen fatsoenlijk alternatief heeft voor de notch. Zit nog met een iPhone 8 en had me voorgenomen om niet meer te upgraden totdat daar een deftige oplossing voor was (en eventueel de return van touch ID). Zal er blijkbaar dit jaar ook weer niet inzitten. Nu nog steeds heel content van de 8, maar sinds een maand is mijn batterij serieus aan het achteruit gaan. Dus wellicht batterij laten vervangen binnenkort en nog een jaartje langer wachten.
 
Er is nog geen iPhone 13 topic blijkbaar. 't Is het eerste dat ik erover opzocht, maar kom hier meteen wel op leuke geruchten uit:

Giga batterij, ProMotion scherm ^^

Touch ID in het scherm is natuurlijk leuk meegenomen, als het er ook zal inzitten, ik betwijfel het eerlijk gezegd
Die batterij, 5G en scherm zijn alvast een dikke + voor mij. Ik ga sowieso upgraden in september. Ik zit nog met een 8 momenteel en ga die als eerste gsm doorgeven naar mijn jongste zoon die dan bijna 11 wordt.

Voor de rest zit er weer gezever op zoals ieder jaar (astrofotografie), maar we nemen het er bij :)
 
Vorige week iPhone 12 mini gekocht voor madam omdat haar X het begeven had.

Enige wat ik jammer vind is de look. Je hebt niet het gevoel dat je met het nieuwste model rond loopt :p
 
Mijn iPhone 7 is na 5 jaar echt op sterven na dood, dat ding heeft al veel meegemaakt... en ik zou een nieuwe iPhone overwegen (al is het maar omdat ik weinig met Android heb).

Iets zegt me dat het slimmer is om te wachten op de aankondiging van de iPhone 13, maar als ik kijk naar de prijzen gaat dat weinig uitmaken, aangezien de iPhone 12 en 12 mini allebei al ruim 100 euro in kostprijs zijn gedaald en Apple er zelf maar 100 euro afschaaft bij de introductie van een nieuwe reeks.

Iemand hier met een iPhone 12 mini en die een licht kan schijnen over de werkelijke batterijduur ervan? Die overweeg ik namelijk het sterkst.
 
Hoeveel is jullie batterijconditie/maximumcapaciteit op dit moment?
 
Case gekocht op aliexpress. Één hoek spant niet zo hard dus da's wel irritant dat het wat los zit. Kon beter. Walletding is wel nice. Niet iets dat ik van Apple zelf zou kopen wel : )
En deze iPhone is by far mijn slechtst presterende tot nu toe. Normaal zit ik na een jaar nog steeds op 99 of 100 qua batterij, nu al op 96.

vCu3uNz.jpg
 
Terug
Bovenaan