iPad gebruiken om filmpjes af te spelen in de auto (op reis)

EvilTwin

Well-known member
Crowdfunder FE
Hello,

Ik ben aan het kijken naar een oplossing om de kinderen tijdens de autoreis naar filmpjes te laten kijken via een tablet.

Omdat ik over 2 iPads beschik zou ik deze willen gebruiken om films af te spelen. Momenteel gebruik ik deze soms om via de VLC-speler iets te bekijken dat op mijn NAS staat.

HOWEVER : is er een simpele manier om mkv-filmpjes lokaal te bewaren op je iPad? Ik zou deze willen volproppen (ze beschikken respectievelijk over 32 en 64 GB opslag) en dan kunnen ze achteraf in de wagen eens switchen van iPad als ze een andere film willen bekijken.

Ik heb al wat zitten prutsen / opzoeken, maar vind niet zo direct een kant-en-klare oplossing.
 
Intussen heb ik dit gevonden en ga beide manieren eens testen deze week ergens.


Of dit


Mochten er nog mensen oplossingen hebben voor het opslagprobleem hoor ik het graag :) Via een externe disk films bekijken lijkt mij niet echt optie in het gesloten systeem van Apple?
 
Als je VLC hebt kan je gewoon films slepen van je pc naar de ipad.

1. VLC openen
2. Rechts onderaan op Netwerk drukken
3. Delen via wifi aanzetten
4. Naar het adres gaan dat daar staat in uw browser

Dan kan je gewoon films slepen naar de ipad en afspelen met VLC.
 
Als je VLC hebt kan je gewoon films slepen van je pc naar de ipad.

1. VLC openen
2. Rechts onderaan op Netwerk drukken
3. Delen via wifi aanzetten
4. Naar het adres gaan dat daar staat in uw browser

Dan kan je gewoon films slepen naar de ipad en afspelen met VLC.
Ik ga dat zeker eens uittesten allemaal, thx! Het is wel de bedoeling dat ze ff bewaard worden op de iPad :)

In addendum : is er ook een mogelijkheid om de opslag uit te breiden via een externe HD oid? Ik zit met respectievelijk 32 en 64GB en ver ga je daar niet mee lopen :S
 
Dus een externe disk met adapter zou volstaan?

Nog een testje te doen. Das wel interessanter : kan ik alles gewoon op een disk gooien en gedaan.
 
Is dit geen betere oplossing?


Een externe harde schijf heeft ook weer stroom nodig en wanneer dit van uwe ipad genomen wordt is uw batterij waarschijnlijk in no-time leeg. Dan lijkt mij een SD kaart een veel betere oplossing.
Dat is idd misschien een betere oplossing. Ne keer zien of ik nog SD kaartjes en adapters heb om die vol te pompen :)

Merci he!

Edit : Misschien kan ik beter zoiets aanschaffen :


USB sticks heb ik met hopen liggen en SD kaarten zou ik mij nog moeten aanschaffen. Tis ook een pakske goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan