Hydropanels in Belgie?

rubenvb

Well-known member
Ik kwam deze technologie net tegen en vroeg me af of dit levensvatbaar zou zijn in Belgie?

Vergelijk het ... voor, euhm, sake of comparison... met het wilde plan om zoutwater te gaan ontzilten om onze drinkwatervoorziening aan te vullen. Aan een prijs van $5-6k is het misschien niet zo efficient om het op je dak te leggen...

Basically is dit een zonnepaneeltje met een ventilator en een watercondenserende "spons". In principe kan dit dus ook gewoon draaien op iets als kernenergie moesten we willen, hoewel er precies ook een zonnewarmte element in de originele opstelling zit.
Het lijkt me geen baanbrekend nieuwe technologie (het doet me denken aan een kuil graven, wat dor groen erin kappen en een folie over spannen om water "uit de woestijn" te halen.

Aan de ene kant zou het rendement in het natte Belgie veel hoger kunnen zijn dan in de woestijn, maar aan de andere kant ook weer niet omdat de nodige (?) warme zon hier niet hard genoeg schijnt.
 
Doet me denken aan
.
Lijkt mij zoiezo een omslachtige manier om water uit de lucht te halen, er bestaat al een naam voor water uit de lucht: regen
 
Terug
Bovenaan