Huishoudbudget

kenneke2.0

Well-known member
Platinum Trophy
Hoeveel geven de gemiddelde BG uit per week uit aan eten/drank etc.
Op wat besparen jullie ?
 
Zo'n 200 per week, inclusief alle andere supermarktaankopen (wasmiddel,...)
 
200€ per week gemiddeld.
Goeie 150€ gemiddeld in het wekelijks winkel maar gedurende de week wordt er nog wel voor 50€ om zaken gegaan.

Als er acties zijn (2+1) van dingen zijn die we toch zeker 1x per maand kopen pak ik die mee. Vooral kuisproducten, shampoo’s, tandpasta’s ed worden alleen maar gekocht met promoties. Pamperbonnen wordt hier ook veel geld mee uitgespaard.
 
Wij zijn met vier de pampers zijn we al uit :) 1 x in de week doen we grote boodschappen ( drank voor volledige week ) dat is meestal +- 130€
Door de week wel nog om groenten / vlees ( al eet ik nog amper vlees eerder kip )
Afwasmiddel etc in promo of in action :)
Wij kopen amper merken behalve cola zero
 
Wij liggen aan een €150 per keer, doen 2 tot 3 keer per week boodschappen. Delhaize, AH, af en toe een E. Leclerc in Frankrijk. Het kan goedkoper, neem ik aan, en ik neem voor bepaalde zaken altijd promo’s (huishoudproducten 9/10 keer) maar ik ben in feite geen ‘bewuste’ koper. Ik check voor betere prijzen enkel als ik echt zeg ‘fck me, da’s precies wel erg duur’. Ik kom ook wel uit een gezin dat indertijd élke dag naar Delhaize ging, ik zou niet kunnen een ‘weekly shop’ doen, ik verander veel te vaak van goesting.
 
Wij liggen aan een €150 per keer, doen 2 tot 3 keer per week boodschappen. Delhaize, AH, af en toe een E. Leclerc in Frankrijk. Het kan goedkoper, neem ik aan, en ik neem voor bepaalde zaken altijd promo’s (huishoudproducten 9/10 keer) maar ik ben in feite geen ‘bewuste’ koper. Ik check voor betere prijzen enkel als ik echt zeg ‘fck me, da’s precies wel erg duur’. Ik kom ook wel uit een gezin dat indertijd élke dag naar Delhaize ging, ik zou niet kunnen een ‘weekly shop’ doen, ik verander veel te vaak van goesting.
Een E leclerc is toch niet zoveel goedkoper dan hier.

Hier komen we aan 700 euro per maand
 
Een E leclerc is toch niet zoveel goedkoper dan hier.

Hier komen we aan 700 euro per maand
Nee, Leclerc is gewoon om eens andere dingen te kunnen klaarmaken, variatie. Is wel begonnen toen tanken in Fr voordeliger was en we blijven die af en toe doen. Ook vaak interessante prijzen voor speelgoed.
 
500 euro per maand. en dat is vooral drank. ik drink geen alcohol. enkel pepsi max, ice tea zero en soms wat sprite fanta en coca cola.

voedsel heel minimaal, diepvries groenten, vlees en puree. veel pasta en rijst. sausen kosten ook heel wat. nooit verse groenten die je nog moet bewerken.

grote spullen altijd laten leveren, dus die kost reken ik mee. delhaize is ook niet de goedkoopste maar heeft alles wat ik wil itt andere retailers.
 
Een E leclerc is toch niet zoveel goedkoper dan hier.

Hier komen we aan 700 euro per maand
 
Nee, Leclerc is gewoon om eens andere dingen te kunnen klaarmaken, variatie. Is wel begonnen toen tanken in Fr voordeliger was en we blijven die af en toe doen. Ook vaak interessante prijzen voor speelgoed.
Op die manier. Hun aanbod is inderdaad wel veel ruimer dan hier.
 
De afbeeldingen niet 😄
2bbab878-7b9b-4028-b58e-d27c9d1c6710.png


Identieke producten dus geen huismerken
 
Laatst bewerkt:
Ik gok ergens rond de €120-€150 per week. Pampers en waterwipes meestal in de aanbieding. Ook afwasblokjes in de aanbieding.

Meestal gaan we naar de ALDI in combinatie met de groenten- en fruitkraam of ik ga naar de Jumbo in Nederland.
 
700-800 eur de maand voor 2 volwassenen en 2 kinderen <3j.

Bijna alles in de Colruyt via collect&go iets van 2,5-3x per maand (aan 200-300 euro per keer).
daarvan is zeker 200 euro per maand aan alcohol, dus al wel een makkelijke besparingspost (maar 1 die het dus niet waard is :p)

Voor de rest valt het precies nog mee dan als ik hier zo zie. Heb paar merk producten die ik koop waar ik een verschil ondervond met het huisproduct (in de trend van mayonaise, coca cola, ...), voor de rest kies ik meestal boni (everyday enkel voor dingen waar kwaliteit niks uitmaakt zoals zakdoekjes ofzo).

Eten vaak vlees maar zo goed als altijd de goedkope (gehakt, kippenborst, kippenbouten, ..., af en toe een varkenslapje als het onder de 10eur/kilo is). Vis enkel van de diepvries (vrij lang hadden ze een kilo zalm voor 10 euro, helaas nu ook 17 al geworden).

Voor de rest alles van pampers/kuisgrief/... ook in bulk voor paar maanden als er is promo is. Desperados probeer ik ook altijd in promo te krijgen (of toch zeker aan <1 eur per flesje), dan koop ik enkele dozen (4 van die sixpak kartonnetjes per doos) tegelijk.

Er zit ook wat extra eten/drank in voor anderen, als in bezoek/bbq int weekend (al kunnen we dan ook wel over die 800 eur gaan in bbq sezoen).
 
Eén wekelijkse basissessie van 75€ voedsel/drank en dan voor extras nog eens quasi zelfde bedrag in een Delhaize vlakbij de deur, in ons vorige huis was er veel meer discipline omdat de winkel op 3km was. Maaltijdcheques 160€ grotendeels voor privésnacks en restaurantbezoek.

In de winter gaan we minstens twee keer per week dumpsterdiven, nu onmogelijk door de temperatuur.

Voor goedkoop vlees (worst, kip, gyros, gehakt) betaal ik bijna altijd de prijs op de pot, liever kwaliteit dan dagelijks vlees.
 
Hier rond de €125 per week voor 2 volwassen en 2 kinderen (4 en 6 jaar). We besparen op niks maar kopen wel veel promo's en de betere witte merken (boni, delhaize, ...) indien lekker.
 
Gemiddeld 150 euro per week voor twee volwassenen. Wij zijn eigenlijk niet echt zuinig en in probeer dit toch een beetje te verminderen. Het probleem is ook dat we het ons graag gemakkelijk maken, zoals in plaats van een grote zak aardappelen te kopen, kopen we kleine zakjes met al bereide aardappelen. Duur, maar het bespaart veel tijd.
Ook drink ik regelmatig red bull wag best duur is. Ik kan helaas geen koffie of andere energiedrankjes verdragen en door medicijnen ben ik verschrikkelijk moe wat het soms zeer moeilijk maakt om productief te blijven op het werk zonder hulp.
 
150 euro Colruyt
15 euro Delhaize
20 euro bakker
20 euro varia (boer, Carrefour, ...)
Dus pakweg 200 euro per week. Twee volwassenen, twee <3j. Geen vlees alcohol frisdrank (of minimaal, als we volk over de vloer hebben halen we dat wel in huis). Enorm veel verse groenten en fruit, en redelijk wat zuivel, dus onze rekening is het afgelopen jaar enorm toegenomen lijkt het.
 
Terug
Bovenaan