Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Ik ga aan schaamteloze zelfpromotie doen.

Herinner mij niet direct of ik een betere lijst in het verleden nog ergens anders heb gepost...
Toevoeging: geopunt.be raadplegen voor zaken als lawaai, overstromingsgevoeligheid, erfdienstbaarheid, ...

Ooit een nieuwbouw te koop gezien en het 'overstromingsgevoelig gebied' stopte aan de overkant van het straat. Het jaar daarna hadden ze uiteraard al prijs.
In de annonce stond van dat gebied uiteraard niets vermeld want het pand lag er niet in. Wettelijk gezien dus perfect in orde.

NIET LUISTEREN NAAR DE MAKELAARNIET LUISTEREN NAAR DE MAKELAARNIET LUISTEREN NAAR DE MAKELAARNIET LUISTEREN NAAR DE MAKELAARNIET LUISTEREN NAAR DE MAKELAAR

NIET LUISTEREN NAAR DE MAKELAARNIET LUISTEREN NAAR DE MAKELAARNIET LUISTEREN NAAR DE MAKELAARNIET LUISTEREN NAAR DE MAKELAARNIET LUISTEREN NAAR DE MAKELAAR
Degenen die wij gezien hebben en effectief vragen aan gesteld hebben, waren zo immens geïnteresseerd dat we nooit het antwoord hebben ontvangen. We vroegen dan ook naar de vochtvlekken boven onder ramen, die bedekt waren met dunne kurken platen, wat hij toch moest navragen :rolleyes:

Op zich, stel twee vrijgezellen, betere optie om samen te leggen en zoiets te kopen ipv elk afzonderlijk iets van 600k toch ?

(Ja ik weet dat 600k veel geld is, maar je snapt mijn punt).

Klopt, 2 vrijgezellen moeten nipt toekomen met 800m2 aan bewoonpaar oppervlak.
Is ook net groot genoeg om geen al te gekke kosten te hebben om dat op temperatuur te brengen en houden, ook de tuin is niet té groot en kan je gemakkelijk zelf als vrijgezel met groene vingers. Mogelijk overstromingsgebied is ook een pluspunt als een van de 2 vrijgezellen graag zwemt.

Samengevat: van waar de fuck komt dat idee zelfs? Hoe zie je zo een huis en komt zoiets in je op?

Op zich, stel twee vrijgezellen, betere optie om samen te leggen en zoiets te kopen ipv elk afzonderlijk iets van 600k toch ?

(Ja ik weet dat 600k veel geld is, maar je snapt mijn punt).
Vreemde redenering. Wat ga je met al die ruimte doen? En een extra vakantiehuis die in de tuin staat.

Wij hebben daar onlangs overnacht trouwens, eigenaars waren nog dat vakantiehuis aan het verbouwen. Mooi ingericht landhuis wel, ideaal als B&B.

Hey all, wij hebben net ons compromis mogen ontvangen en ik zat toch met wat vraagjes.

Voormeld bedrag geldt tevens als WAARBORG voor de uitvoering van de verbintenissen van de kandidaat-kopers. Partijen zijn evenwel overeengekomen dat dit bedrag mag worden aangerekend op de prijs, en dus geldt als VOORSCHOT vanwege de (definitieve) koper, voor zover en op het ogenblik waarop de authentieke akte vaststellende de verkoop wordt verleden.

Indien de verkoop tot stand komt, zal deze, onverminderd latere andersluidende overeenkomst tussen partijen, plaatsvinden tegen de prijs van VIERHONDERDENTWAALFDUIZEND EURO (€ 412.000,00).

Deze prijs, waarop hoger vermelde door de kandidaat‑koper gestelde waarborg (optieprijs) wordt aangerekend, moet betaald worden bij de ondertekening van de notariële akte.

-Wat bedoeld men met aangerekend op? Bijgeteld op de afgesproken verkoopprijs? Want dit willen we uiteraard niet. Of is mijn nederlands zo slecht..

Erfdienstbaarheden

De kopers verklaren kennis genomen te hebben van het lastenkohier dat gehecht is gebleven aan een akte van verkoop verleden voor notaris Istas te Antwerpen, op dertig mei negentienhonderd zevenenzestig, overgeschreven op het derde hypotheekkantoor te Antwerpen, op zevenentwintig juni daarna, deel 4478 nummer 11, en houdende de algemene bedingen en voorwaarden voor de verkoping van de gronden die deel uitmaken van de verkaveling “...” te .... Desbetreffend doen de verkopers alhier opmerken dat er in hun hoger aangehaalde aankooptitel de dato twee oktober negentienhonderd zeventig alsnog letterlijk vermeld staat: “en in het bijzonder wat betreft de aanleg van de voetpaden die later door de zorgen van het Gemeentebestuur van ... zal gebeuren en waarvan de kosten ten laste van de boordeigenaars zullen verhaald worden volgens het op dat ogenblik van kracht zijnde verhaalbelastingsreglement.

De kandidaat-kopers treden dienaangaande in alle rechten en verplichtingen van de kandidaat-verkopers voor zover die bepalingen nog van toepassing zijn.

-Is dit iets om ons zorgen over te maken?

Hoe meer meningen, hoe beter!

Alvast bedankt.

-Wat bedoeld men met aangerekend op? Bijgeteld op de afgesproken verkoopprijs? Want dit willen we uiteraard niet. Of is mijn nederlands zo slecht..
De waarborg, die bij het verlijden van de akte wordt omgezet in een voorschot, wordt gewoon afgehouden van de totale verkoopprijs.
Bij het verlijden van de akte betaal je dus de totale prijs, min de waarborg/voorschot die je al betaald had.

Erfdienstbaarheden

De kandidaat-kopers treden dienaangaande in alle rechten en verplichtingen van de kandidaat-verkopers voor zover die bepalingen nog van toepassing zijn.

-Is dit iets om ons zorgen over te maken?
Bij erfdienstbaarheden/bijzondere voorwaarden treed je als koper in de rechten en de plichten van de verkoper, tenzij ze niet meer van toepassing zijn.
Daarom worden die bepalingen altijd letterlijk overgenomen in elke latere verkoopakte.
Hier lijkt het te gaan om verkavelingsvoorschriften die destijds werden vastgelegd voor de verkaveling waarin de woning ligt.
Er werd toen bepaald dat de kosten voor aanleg van de voetpaden moesten betaald worden door de personen die op dat moment eigenaar waren.

Terug
Bovenaan