cege
Well-known member
Ik volg je mening. Huizen in België zijn nog relatief goedkoop, al verbaast de Franse markt me ook. Daar vind je hele dure regio's maar in the middle of nowhere koop je er een huis voor een appel en ei.
@cege zijn redenering over oudere huizen gaat wel erg kort door de bocht. Als je naar het duurdere segment van de vastgoedmarkt kijkt dan kan je zien dat die woningen zich vooral onderscheiden op vlak van ligging en oppervlakte. Niet op energiezuinigheid. Een woning energiezuiniger maken kan je altijd doen maar de ligging verander je niet. Locatie is en blijft de ultieme waardeparameter van een woning.
Veel nieuwbouw met EPC 400 ga je niet vinden.
Voor de juiste prijs is alles verkoopbaar...Er een stagnatie of tijdelijke lichte daling sluit ik niet uit maar onverkoopbaar zoals @cege stelt? Nope, geloof ik niet.
Uiteraard is alles verkoopbaar. Maar als je een semi krot kocht voor 150k en je bent nu verplicht om dat te renoveren voor 50k voor je het kan verkopen, dan ben je gepoept. Bevorderlijk voor de prijs is het niet. En waar ga je naartoe als je wil verhuizen? Iets anders waar je ook weer verplicht 50k moet ingooien of iets wat gerenoveerd is en dus duurder zal zijn.

.