Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Vanaf wanneer spreken we dan wel van een villa eigenlijk? (Voor mij is dit ook eerder een 'huis')
1718115065005.png

Vanaf wanneer spreken we dan wel van een villa eigenlijk? (Voor mij is dit ook eerder een 'huis')
Volgens Van Daele:
landelijk gelegen, vrijstaand groot woonhuis
Het ligt in het landelijke Oeselgem, is vrijstaand en naar hedendaagse normen best groot. Ik heb al veel slechtere panden de naam 'villa' zien krijgen, maar zelf vind ik het ook wel overdreven.

Die hoofdletters in de omschrijving komen nogal arrogant/opdringerig over. En wat moet je verstaan onder ‘De voorgestelde prijs is een RICHTPRIJS’ ? Hoezo dan, waarom dan niet gewoon de prijs vermelden die ze dan wel zouden willen.
Die prijs willen ze ongeveer hebben. Maar als iemand er 600k van maakt gaan ze niet neen zeggen. Bied er iemand anders 450k en er zijn niet veel boden dan overwegen ze het mogelijks ook.

Die prijs willen ze ongeveer hebben. Maar als iemand er 600k van maakt gaan ze niet neen zeggen. Bied er iemand anders 450k en er zijn niet veel boden dan overwegen ze het mogelijks ook.
Maw je hebt geen idee hoeveel ze nu eigenlijk willen. Als ze 480k op de website zetten waarom zou je dan 600k gaan bieden ? Want hoeveel biedingen er zijn en hoe hoog die waren heb je als bieder in principe geen weet.

Dat kom je hier ook regelmatig tegen. Vaak staat er 'de aangegeven prijs is een richtprijs. De eigenaar aanvaardt biedingen vanaf dit bedrag'. Eigenlijk bedoelen ze dan vanafprijs. Ik vermoed dat ze dat hier ook bedoelen. Waarom zou een makelaar immers willen verduidelijken dat hoger bieden ook mag? Lijkt me een standaardgegeven...

Maw je hebt geen idee hoeveel ze nu eigenlijk willen. Als ze 480k op de website zetten waarom zou je dan 600k gaan bieden ? Want hoeveel biedingen er zijn en hoe hoog die waren heb je als bieder in principe geen weet.
Je biedt hetgeen je denkt dat het waard is. Maar je moet maar 1 zot hebben.

Is het niet zo als iemand de vraagprijs bied je verplicht bent om te verkopen?

Misschien daarom dat het een 'richtprijs' is?

Eens een bod geaccepteerd is door verkopers ben je verplicht.
Omgekeerd, elk tegenbod van verkopers is ook een verplichting tot verkopen als kandidaat kopers het aanvaarden. In dat geval moet je als verkopers dus ook een tijdslimiet erop zetten.

Ff semi kapen

Hoe snel reageren immo kantoren bij jullie gemiddeld? Ben maandag op bezoek geweest en kandidaat gesteld ben al ongeduldig :unsure:

Ff semi kapen

Hoe snel reageren immo kantoren bij jullie gemiddeld? Ben maandag op bezoek geweest en kandidaat gesteld ben al ongeduldig :unsure:

Bij ons (en dat is nu allemaal ongoing)

om het huis dat we uiteindelijk gekocht hebben te kopen hadden we meestal wel binnen het uur antwoord.

Voor ons huis dat we nu aan het verkopen zijn: idem ditto. Zelfs laat savonds en in het weekend antwoorden ze vrij vlot, zowel op mail als op sms.

Ff semi kapen

Iets of wat deftig immo kantoor geeft u een tijdspanne waarin ze een antwoord verwachten.
Als je nu nog niks gehoord hebt zou ik zelf is durven bellen.

Ja 10 dagen zeiden ze.. zit nu op dag 7 maar vind het toch best lang.
K zou bellen.

Toen ik een huis zag dat me aanstond, heb ik op de eerste wel 7 keer gebeld naar de immo.
Ik denlaissag belde hij me terug waarom ik zoveel gebeld had.
K wou de eerste zijn die t huis wou bezoeken en dit was ook het geval.

Met het bod, via mail (heb paar keer gemaild). Ik kreeg altijd binnen het uur een reactie.

Terug
Bovenaan