Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    632
Er staat hier in de buurt een bouwgrond te koop. Door de overvloedige regenval van de afgelopen maanden liggen daar nu grote plassen (wat normaal gesproken niet zo is volgens mij).

Is zulke drassige grond een probleem als je een kelder wilt, of als je daar sowieso op wilt bouwen? Volgens de waterkaarten is het geen overstromingsgevoelig gebied.
Hier in de streek is het ook op verschillende plaatsen goed nat. Sommige hun tuin blijven dagen onder water staan. Grachten die overlopen,…..
Mensen die hier al jaren wonen, zeggen ook dat ze het nog niet zo hadden meegemaakt.

Het is dus uitzonderlijk.

Wij hebben een kelder en geen lek te zien. Is een nieuwe gegoten kelder.
Er zijn geen openingen rechtstreeks naar buiten. Ventilatie gebeurt met een ventilatie systeem. Meeste mensen die ik ken, die last hebben van water in hun kelder is via hun verluchtingroosters.

Als ik het dus goed begrijp lijkt het me relatief simpel om hier dus een pandwissel te doen zonder overbrugging?
Ja klopt, dan is het enkel afstemmen met de kopers van uw huis, en al de rest daarop enten. Heel makkelijk dus.

Het enige nadeel waar ik aan denk: als ik energetisch ga renoveren in een huis dat nog niet het mijne is, kan ik uiteraard geen aanspraak doen op eventuele verbouwpremies? Tenzij ik het op naam van mijn ouders laat factureren en zij de aanvraag zouden doen?
Ook correct

Ik ga sowieso eens bellen, maar hier zitten doorgaans slimme mensen. Nieuwbouwprojecten als dit:
De prijs is sowieso excl btw, maar is dat ook standaard excl binnenafwerking? Vind die marketing (want het is marketing) altijd onduidelijk.

Ik ga sowieso eens bellen, maar hier zitten doorgaans slimme mensen. Nieuwbouwprojecten als dit:
De prijs is sowieso excl btw, maar is dat ook standaard excl binnenafwerking? Vind die marketing (want het is marketing) altijd onduidelijk.

Meestal is dat incl. basis binnenafwerking. Als het excl is, zouden ze normaal wel de term casco gebruiken.

Maar... Het is inderdaad allemaal marketing, en er staat heel weinig beschreven. Dus het is altijd nodig om heel goed het lastenboek te doorlopen en voor te tekenen, al uw aanpassingen te laten opnemen.
Degene erna betaalt ge sowieso duurder.

Mijn ouders zijn geïnteresseerd in het volgende: https://www.hoogstraat61.be/

iemand hier die ergens 'red flags' spot of zo?
Een red flag nu niet, maar aandachtspunten:
- geen berging binnen aan de keuken. Dat nog es in combinatie met beperkt aantal keukenkasten. Ik zou een kastenwand langs de witte zetel essentieel vinden.
- Veel witte melanine anno '90. Het beste zal daar wel af zijn. Budgetmaterialen overal (deuren, badkamer,...)
- geen douche in de badkamer. Ik zou gewoon in bad douchen, maar voor mensen op leeftijd minder interessant.

Aangezien jij precies wel weet hoe de vork in de steel zit qua pandwissels, mijn aankomende situatie eens uitleggen - kan je eens kijken welke risico’s er zouden zijn volgens jou waardoor de pandwissel zou kunnen mislukken in mijn geval?

Ik heb mbt verbouwingen en regels helaas geen ervaring. Het deel pandwissel kan je met je ouders wel overeenkomen wss, je kan een compromis tekenen op het moment dat je dat voor je eigen huis doet. Maar over de rest durf ik geen uitspraak doen.

Ik heb 1x een appartement verkocht en grond gekocht op 1 dag (ivm teruggave registratierecht) en 1x een pandwissel met 1,5 maand tussen (met overbrugging) voor de financiele voordelen. That's it.

Het enige nadeel waar ik aan denk: als ik energetisch ga renoveren in een huis dat nog niet het mijne is, kan ik uiteraard geen aanspraak doen op eventuele verbouwpremies? Tenzij ik het op naam van mijn ouders laat factureren en zij de aanvraag zouden doen?
Geen idee of het telkens van toepassing is maar na renovatie is het huis meer waard, dus daarover goed inlezen.
Indien er moeilijke broers of zussen zijn...

Kameraad heeft een gelijkaardig voorval gehad

Geen idee of het telkens van toepassing is maar na renovatie is het huis meer waard, dus daarover goed inlezen.
Indien er moeilijke broers of zussen zijn...

Kameraad heeft een gelijkaardig voorval gehad
Die krijgen ook elk hun deel via m’n ouders, een bedrag (wat ik niet krijg).

Zal via de notaris ook vastgelegd worden. De verstandhouding is goed. Maar inderdaad, met geld weet je nooit.

Net deze woning bezocht, er is nog wat afwerking nodig, maar zoals schilderwerk en op sommige plaatsen het wegsteken van de technische installaties weg te werken, maar dat is te verwachten van een quasi nieuwbouw.

Na al een aantal woningen bezocht te hebben, zou ik nu graag een bod willen uitbrengen. Het lijkt mij onrealistisch dat er nog 5-10% van de prijs af te krijgen is, gezien de woning de staat van de woning. Wat denken jullie?

Net deze woning bezocht, er is nog wat afwerking nodig, maar zoals schilderwerk en op sommige plaatsen het wegsteken van de technische installaties weg te werken, maar dat is te verwachten van een quasi nieuwbouw.

Na al een aantal woningen bezocht te hebben, zou ik nu graag een bod willen uitbrengen. Het lijkt mij onrealistisch dat er nog 5-10% van de prijs af te krijgen is, gezien de woning de staat van de woning. Wat denken jullie?
Ben je bereid om naast de woning te grijpen voor de besparing van 5 - 10%?
En vind jij dat de woning voor u dit waard is, als je rekening houdt met de andere woningen die je bezocht hebt.

Daar draait alles rond.

Ben je bereid om naast de woning te grijpen voor de besparing van 5 - 10%?
En vind jij dat de woning voor u dit waard is, als je rekening houdt met de andere woningen die je bezocht hebt.

Daar draait alles rond.
Klopt zeker wat je zegt. Wij hebben het geluk dat er geen haast achter zit, er komen geregeld nieuwe woningen beschikbaar in de regio die we zoeken. Het is altijd het proberen waard natuurlijk.

Als de bewoonbare/grondoppervlakte klopt (en zo oogt het op de foto's), vind ik dit toch vrij duur. Zeker gezien de toch wat landelijke ligging, en daarnast, zoals je zegt, nog wat afwerking nodig.

Daarnaast wat praktische bedenkingen (niet altijd duidelijk uit de foto's).
Die zolder (dat is dan de vierde slpk veronderstel ik? maar geen ramen?), is dat OSB op roostering? Wat slordig dat die ventilatieleidingen daar kriskras op de OSB liggen, maakt die een pak minder bruikbaar. Van waar komt die verlichting, midden in de ruimte uit de vloer?
Stoot je je hoofd niet als je uit bed stapt in de master bedroom?
Geen deur aan het washok (lawaai)? Geeft uit op de keuken/woonkamer?
Keukeneiland geen plaats om iets naast het vuur te zetten (onpraktisch)? Keuken ziet er mij niet zo kwalitatief uit?
Er lijkt mij weinig bergruimte in de woning (enkel de wasruimte en de zolder?).

Als de bewoonbare/grondoppervlakte klopt (en zo oogt het op de foto's), vind ik dit toch vrij duur. Zeker gezien de toch wat landelijke ligging, en daarnast, zoals je zegt, nog wat afwerking nodig.

Daarnaast wat praktische bedenkingen (niet altijd duidelijk uit de foto's).
Die zolder (dat is dan de vierde slpk veronderstel ik? maar geen ramen?), is dat OSB op roostering? Wat slordig dat die ventilatieleidingen daar kriskras op de OSB liggen, maakt die een pak minder bruikbaar. Van waar komt die verlichting, midden in de ruimte uit de vloer?
Stoot je je hoofd niet als je uit bed stapt in de master bedroom?
Geen deur aan het washok (lawaai)? Geeft uit op de keuken/woonkamer?
Keukeneiland geen plaats om iets naast het vuur te zetten (onpraktisch)? Keuken ziet er mij niet zo kwalitatief uit?
Er lijkt mij weinig bergruimte in de woning (enkel de wasruimte en de zolder?).
Geen ramen in de zolder klopt. De kabel voor verlichting komt van een andere kamer langs de trap naar de zolder.
Washoek/berging moet ook nog verder afgewerkt worden. Ene kant komt uit in de "hal" andere kant in de keuken, aan beide kanten is het momenteel open.
Alle keukentoestellen zijn van "SMEG", zal wat overroepen zijn.
Ik kan je bedenkingen zeker volgen, stof tot nadenken!

KI van 6xx euro toont toch alweer de farce er van aan

Geen ramen in de zolder klopt. De kabel voor verlichting komt van een andere kamer langs de trap naar de zolder.
Washoek/berging moet ook nog verder afgewerkt worden. Ene kant komt uit in de "hal" andere kant in de keuken, aan beide kanten is het momenteel open.
Alle keukentoestellen zijn van "SMEG", zal wat overroepen zijn.
Ik kan je bedenkingen zeker volgen, stof tot nadenken!
als dé reden waarom je die woning wil kopen het "landelijke" is, hou dan rekening met het feit dat die straat voorzien is op uitbreiding. Zelfs al hebben we een "bouwstop", zie ik het wel gebeuren dat daar nog uitgebreid wordt.

Gisteren een bod gedaan van €412000 maar meteen niet weerhouden.
Ze neigen toch meer naar de vraagprijs en hebben naar eigen zeggen al een bod van €425000 gehad, maar ook geweigerd.
Eergisteren ons bod verhoogt naar €427000, helaas heeft iemand gisteren de vraagprijs van €435000 geboden.
De zoektocht gaat verder......

Dat van ons is het dubbel en vergelijkbaar
Dat de ligging zoveel invloed heeft is idd ridicuul want de kost voor de samenleving is veel hoger voor dit huis tov dat van mij

Mijn is ook wat afgelegen, maar waarom zou de kost meer zijn voor de samenleving?
De nutsvoorzieningen bvb lager er al, het is dus maar goed dat ook ik er bij op aansluit om de kosten naar beneden te halen.

Ik heb 275m2, 241 m2 netto, KI van 1244€. In Limburg dus.

waarom zou de kost meer zijn voor de samenleving?
De nutsvoorzieningen bvb lager er al, het is dus maar goed dat ook ik er bij op aansluit om d

68ba7d85-5170-11e9-abcc-02b7b76bf47f.png

Terug
Bovenaan