Mijn vriend en ik zijn er nog steeds niet over uit waar we samen een huis willen kopen. Zelf ben ik geboren en getogen aan zee en woon hier terug sinds een paar jaar. (Vriend komt het uit het binnenland en heeft hier ook een appartement. Hij had dit al vóór hij mij kende.)
Ik heb zelf voordien verschillende jaren "ergens anders" gewoond door een toenmalige relatie en heb dus zelf ook connectie en ervaring met een andere regio. (De precieze regio deel ik liever niet openbaar, enkel dat het niet in West-Vlaanderen was.)
Uiteindelijk besliste ik om terug te keren door verschillende redenen, en ik zou daar dan ook niet terug gaan wonen.
Intussen zijn er hier wel wat dingen veranderd en zaken waar ik/we tegenaan lopen, en denken we soms dat het niet zo'n goed idee is om hier een huis te kopen. Belangrijke redenen zijn de absurd hoge onroerende voorheffing, de "doe eens normaal"-cultuur en harde mentaliteit, de
geriatrie in openlucht, en de vriend die soms aangeeft zijn familie/vrienden te missen.
Zitten hier eigenlijk nog mensen die aan zee geboren en getogen zijn en (opnieuw) zijn weggegaan? Zo jaar, waar zijn jullie dan gaan wonen en hoe is het daar?
Ik weet alvast dat Gent erbij zit, maar dat is voor ons financieel geen optie + midden in een stad wil ik nu toch niet gaan wonen en mijn vriend zeker niet.
EDIT: ik ben voorzichtig met persoonlijke info op het forum en heb bewust veel details weggelaten. Ik begrijp dat mijn verhaal daardoor vaag kan overkomen. Als er vragen zijn mogen deze natuurlijk worden gesteld. Desnoods antwoord ik per PB.