Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    586
In eender welke andere Vlaamse provincie zou ik zeggen dat dit correct geprijsd is. Lijkt me goed onderhouden, degelijke materialen, mooie ruimtes. Die veranda die open en toe kan is ook een troef. Naar mijn gevoel krijg je veel huis en comfort voor je geld.

Maar in West-Vlaanderen weet ik niet wat je doorgaans voor een half miljoen kan kopen.
 
bon volgende week woensdag begint hier de verhuis.
nu was ik van het weekend er eens langsgefietst om eens te zien hoe ver het fietsen is van bij ons moeder.
zag ik dat alle meubels nog in het huis stonden. tuin ook niet echt onderhouden en veel standbeelden die ze mee gingen nemen stonden er nog.
mail ik best eens of komt dat misschien wat pushy over?
 
17de augustus normaliter
Die mensen hebben nog alle recht om daar spullen te laten staan. Misschien beginnen ze morgen of overmorgen.
Pas op, dat kan goed zijn dat het een probleem wordt hé. Maar ik heb letterlijk een kwartier voor ik de sleutel moest afgeven nog spullen in de auto geladen desondanks dat de verhuisfirma al quasi alles had weggenomen. Last minute, das eigen aan een mens :).
 
bon volgende week woensdag begint hier de verhuis.
nu was ik van het weekend er eens langsgefietst om eens te zien hoe ver het fietsen is van bij ons moeder.
zag ik dat alle meubels nog in het huis stonden. tuin ook niet echt onderhouden en veel standbeelden die ze mee gingen nemen stonden er nog.
mail ik best eens of komt dat misschien wat pushy over?
Er staat een lang weekend voor de deur. Misschien hebben ze dan hun verhuis gepland?
 
Vandaag eens gaan piepen bij 2 buren, waarvan er eentje al 42 j in dit huis woont.
Allebei nog nooit wateroverlast gehad , wel eens wat in de straat maar echt weinig.
De beide buren waren verrast te horen dat dit een overstromingsgebied is.

K vraag me hoe vlaanderen bepaalt wat een overstromingsgebied is.
 
Vandaag eens gaan piepen bij 2 buren, waarvan er eentje al 42 j in dit huis woont.
Allebei nog nooit wateroverlast gehad , wel eens wat in de straat maar echt weinig.
De beide buren waren verrast te horen dat dit een overstromingsgebied is.

K vraag me hoe vlaanderen bepaalt wat een overstromingsgebied is.

Vlaanderen bepaalt dat puur op basis van anekdotes :unsure:
 
Nogal nieuw in de huizenmarkt :). Welke aanpak/strategie raden jullie aan bij het zoeken van een huis in een redelijk uitgebreide regio? Er zijn zodanig veel immo-websites & kantoren... Zijn er bijvoorbeeld goede websites (zoals Indeed voor vacatures) die alle zoekertjes doorheen het web verzamelen op een centrale plaats?
 
Nogal nieuw in de huizenmarkt :). Welke aanpak/strategie raden jullie aan bij het zoeken van een huis in een redelijk uitgebreide regio? Er zijn zodanig veel immo-websites & kantoren... Zijn er bijvoorbeeld goede websites (zoals Indeed voor vacatures) die alle zoekertjes doorheen het web verzamelen op een centrale plaats?
Zoals Immoweb en zimmo? 😬
 
Zoals Immoweb en zimmo? 😬
Die zijn mij uiteraard bekend. Daar moet je als immo-makelaar of particuliere verkoper al actief je advertentie gaan opzetten als ik me niet vergis, groot deel van het aanbod staat er dus volgens mij niet op. Als je actief op zoek bent naar een woning wil je volgens mij het hele marktsegment zien en niet enkel degene die effectief op die bekende websites staan. In plaats van de honderden websites van immo-kantoren + websites zoals Immoweb/Zimmo en dergelijke allemaal 'dagelijks' te checken zou het ideaal zijn mocht er bijvoorbeeld een soort van websitescraper zijn die deze allemaal samenvoegt op 1 centrale plaats.

Mocht dit niet bestaan, wat is jullie aanpak om geen enkele opportuniteit/woning over het hoofd te zien?
 
Dagelijks immoweb opvolgen, indien je de middelen ertoe hebt, biddit gebruiken en verder vooral je sociaal netwerk aanspreken.
Ik reed ook gewoon rond in de regio's waar ik wou kopen, soms stond er al een bord van een makelaar nog voor het online stond.
Maar neen, er is geen magische formule waardoor je huizen kan spotten voor ze op de markt komen.
 
Die zijn mij uiteraard bekend. Daar moet je als immo-makelaar of particuliere verkoper al actief je advertentie gaan opzetten als ik me niet vergis, groot deel van het aanbod staat er dus volgens mij niet op. Als je actief op zoek bent naar een woning wil je volgens mij het hele marktsegment zien en niet enkel degene die effectief op die bekende websites staan. In plaats van de honderden websites van immo-kantoren + websites zoals Immoweb/Zimmo en dergelijke allemaal 'dagelijks' te checken zou het ideaal zijn mocht er bijvoorbeeld een soort van websitescraper zijn die deze allemaal samenvoegt op 1 centrale plaats.

Mocht dit niet bestaan, wat is jullie aanpak om geen enkele opportuniteit/woning over het hoofd te zien?
Hoeveel huizen staan er niet op immoweb?

Denk dat het overgrote deel daar toch staat?
 
Immoweb filter aanmaken met dagelijkse melding via e-mail.

Als er immokantoren zijn die niet met Immoweb werken omdat het te duur is, weet ik ook niet of hun vastgoedportefeuille wel het segment is waarin je überhaupt wil gaan winkelen.
 
Toch nog maar 1 huis tegengekomen dat niet op zimmo is gekomen. Volg ook alle immo's op facebook, daar zie ik ook regelmatig previews.
 
Immoweb filter aanmaken met dagelijkse melding via e-mail.

Als er immokantoren zijn die niet met Immoweb werken omdat het te duur is, weet ik ook niet of hun vastgoedportefeuille wel het segment is waarin je überhaupt wil gaan winkelen.
Een huis op immoweb zetten kost letterlijk 120 euro. Als dat al te veel is als makelaar, beter achter de vuulkar gaan lopen.
 
Die zijn mij uiteraard bekend. Daar moet je als immo-makelaar of particuliere verkoper al actief je advertentie gaan opzetten als ik me niet vergis, groot deel van het aanbod staat er dus volgens mij niet op. Als je actief op zoek bent naar een woning wil je volgens mij het hele marktsegment zien en niet enkel degene die effectief op die bekende websites staan. In plaats van de honderden websites van immo-kantoren + websites zoals Immoweb/Zimmo en dergelijke allemaal 'dagelijks' te checken zou het ideaal zijn mocht er bijvoorbeeld een soort van websitescraper zijn die deze allemaal samenvoegt op 1 centrale plaats.

Mocht dit niet bestaan, wat is jullie aanpak om geen enkele opportuniteit/woning over het hoofd te zien?
- Dagelijks immoweb en Zimmo opvolgen.
- Als je een immo makelaar tegenkomt die je nog niet in je lijstje hebt staan, de site van de makelaar toevoegen aan je favorieten.
Tip, ga ineens naar 'te koop' , sorteer op recent en voeg die link toe aan je favorieten. Bespaart je heel wat tijd als je na enkele maanden 50 sites moet afgaan.
- Voor de meeste makelaars is immoweb & Zimmo stap 2. Het huis zal eerst enkele dagen/weken op hun eigen website staan.
- Ik heb me nooit geamuseerd met te gaan rondrijden. Leek mij een grote tijds- en geldverspilling (brandstof). We gingen wel altijd even op verkenning als we een afspraak hadden om een huis te bekijken in een buurt die we niet kenden.
- Immoscoop heb je hier in onze omgeving ook nog. Is een consortium van makelaars die de marktdominantie van Immoweb wat beu waren.

Welke regio zoek je? Indien Leuven en omstreken stuur je me maar PM. Onze zoektocht is enkele maanden geleden afgelopen maar heb nog +-45 sites van makelaars die in de buurt actief zijn.
 
Best kan je ook een aantal makelaars contacteren met info over jou zoektocht. (Budget / ligging / wensen)
Ons huis heeft nooit op Immoweb gestaan, enkel 2 dagen op de website van de makelaar.
 
Terug
Bovenaan