Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
2 jaar geleden deze aangeschaft: https://www.fossil.com/en-us/produc...her-watch-and-bracelet-box-set/FS5251SET.html (zonder die bracelet wel).
Na een jaar die lederen band vervangen (stonk enorm en er begonnen kleine scheurtjes te ontstaan) door een zwarte, metalen band (zoals hier op de foto).
Maar meestal doe ik hem uit als ik ga werken, omdat ik niet wil dat ik het vuil/te nat maak. Als alternatief draag ik een Fitbit Inspire, maar met dit raar jaar draag ik die Fitbit door eigenlijk...

Misschien dat ik volgend jaar ga kijken voor een Hybrid Smartwatch, want ik merk dat ik die stats wel handig en veel gebruik :p
Kheb dezelfde .. 110 euro.
Goed horloge, ik doe em wel uit by het douchen

Bedankt, goeie site.

Is er een algemene 'ranglijst' van merken die goede kwaliteit leveren. 'Cluse' en 'Westar' vind ik wat goedkoop klinken en heb ik nog nooit van gehoord.

Alsook is het de moeite te wachten tot Black Friday of gewoon nu toeslaan?

Is gewoon een leuk accessoire voor uit te gaan of uit eten idd. Niet dagdagelijks gebruik. Dus 200-250 euro is max budget.

µWil vooral eens een toestel hebben dat jaren meegaat, dat herstelt kan worden indien nodig, ipv de gebruikelijke Aliexpress dingen die binnen de 3 maand kapot zijn.
Kijk ook eens bij Bering of Swiss Hanowa, als het jouw stijl is.
Die hebben saffierglas in die prijscategorie en dat vind ik wel belangrijk aan een horloge.

Die andere types van “glas” zijn meestal kunststof dat veel te snel krast.

Heeft iemand tips (aanraders of net niet) voor een goede Rolex AD in Vlaanderen? Bij voorkeur binnen 'driehoek' kust/Brussel/Antwerpen.

Heeft iemand tips (aanraders of net niet) voor een goede Rolex AD in Vlaanderen? Bij voorkeur binnen 'driehoek' kust/Brussel/Antwerpen.
Zijn er nog goede?

Bij Tensen in Antwerpen (Tensen high end ofzoiets) heb ik al heel negatieve ervaringen gehad, met Tom Daems specifiek. Gewoon totaal niet vriendelijk en echt een attitude van ga aub gewoon weg. Echter in deze winkel ook al een top ervaring gehad (was met 1 van de eigenaars meen ik) die super vriendelijk was en me zelf exact zei hoeveel mensen op de wachtlijst stonden en met plezier een gesprekje had over de geschiedenis van de modellen etc.

Rolex Colman was bottom of the barrel. Een kauwgom kauwende vrouw met neppe lange nagels die terwijl wat op haar gsm aan tokkelen was...ja...niet wat ik zou hopen bij een AD.

Zijn er nog goede?

Bij Tensen in Antwerpen (Tensen high end ofzoiets) heb ik al heel negatieve ervaringen gehad, met Tom Daems specifiek. Gewoon totaal niet vriendelijk en echt een attitude van ga aub gewoon weg. Echter in deze winkel ook al een top ervaring gehad (was met 1 van de eigenaars meen ik) die super vriendelijk was en me zelf exact zei hoeveel mensen op de wachtlijst stonden en met plezier een gesprekje had over de geschiedenis van de modellen etc.

Rolex Colman was bottom of the barrel. Een kauwgom kauwende vrouw met neppe lange nagels die terwijl wat op haar gsm aan tokkelen was...ja...niet wat ik zou hopen bij een AD.
Merci! Ik denk dat ik dan gewoon bij Bouverne in Gent ga passeren, na Knokke voor mij ook gewoon het meest praktisch en ik lees daar wel goede dingen over.

Voor wie vorige keer zot was van die Omega collab, Swatch doet nu iets gelijkaardig met Blancpain:
De vorige collab was nog verleidelijk, deze doet me enkel als een melkkoe denken...
Dat movement dat erin zit is een schande om mee te linken met blancpain 🙈

V33ui8X.jpeg

NN06189.jpeg

W0NraI2.jpeg

aBNMlHg.jpeg

fQTzTOQ.jpeg

Hier nog een korte selectie foto's van de laatste 2 maand Instagram 😁

Valt goed mee hoor, 3 grotere merken en wat seiko en Vostok 😊

Nu nog zwaar aan het overdenken wat de volgende stap gaat zijn.
Nu al de Tudor en Breitling eruit voor een Jlc polaris of verder doorsparen voor die eerste rolex naast de seamaster of ineens alles eruit voor een Rolex rootbeer 😎
Heb weinig geduld in sparen dus wordt me hard inhouden of al tijdelijk toegeven en mezelf sussen met die Jlc 🙈

Valt goed mee hoor, 3 grotere merken en wat seiko en Vostok 😊

Nu nog zwaar aan het overdenken wat de volgende stap gaat zijn.
Nu al de Tudor en Breitling eruit voor een Jlc polaris of verder doorsparen voor die eerste rolex naast de seamaster of ineens alles eruit voor een Rolex rootbeer 😎
Heb weinig geduld in sparen dus wordt me hard inhouden of al tijdelijk toegeven en mezelf sussen met die Jlc 🙈
Ik denk dat als je alles gaat inruilen voor de gmt dat je misschien wel spijt krijgt. 1 van mijn favoriete dingen is het veel wisselen van horloge.

Dat inderdaad...
Maar zou de honger voor die Rolex wel 5j-10j vroeger kunnen stillen 😄, na de rootbeer zal er mss na enkele jaren nog wel plek komen voor iets anders ernaast.

Dat inderdaad...
Maar zou de honger voor die Rolex wel 5j-10j vroeger kunnen stillen 😄, na de rootbeer zal er mss na enkele jaren nog wel plek komen voor iets anders ernaast.
Rootbeertje met een Seiko kan ook leuk zijn natuurlijk. Ik heb destijds mijn OP41 graphite dial verkocht en "in plaats" een Seiko SRPE gekocht. It scratches the itch...tot de explorer er is....

Terug
Bovenaan