xxxracexxx
Active member
Metaal of rubberPrefereren jullie metalen bandje of lederen?

Leder is niet echt m'n ding...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Metaal of rubberPrefereren jullie metalen bandje of lederen?

Een beetje OT maar juist is juistZeker een legitieme vraag.
Voor luxe-goederen heb je in't algemeen wel een vaste wet van "diminishing returns" - je betaalt veel meer voor een product dat objectief gezien marginaal beter is. In het absolute topsegment krijg je dan wel weer meer waardevastheid, of zelfs waardevermeerdering (al is dat nooit gegarandeerd natuurlijk).
.Ik heb de indruk dat je vertrekt vanuit de idee dat omdat er meer tijd gestoken wordt in een product, het daarom ook objectief meer waard wordt.
Ik weet heel goed wat het concept “willingness to pay” is, ben zelf werkzaam in een sector waar prijs van product niks te maken heeft met de kost om het te maken.

Hier na +-15 jaar ook nog eens een horloge gekocht.
![]()
Vorig horloge was al ff kapot en heb me identiek hetzelfde gekocht omdat ik mijn goesting niet vond bij nieuwere modellen.
Metalen bandje voelde onwennig en digitaal ook. Herstellen kostte ook meer dan een nieuw kopen.
Er was nog één in stock en heb de stock blijkbaar opgekocht, erna is het 'indisponible'.
Een echt collector's item dus! *kuch*![]()

Een timex is zeker niet slecht om mee te beginnen, maar je krijgt natuurlijk wel niets "speciaals".Ik ben al een tijdje aan het zoeken en inlezen over horloges en overweeg deze te kopen;
https://www.bol.com/nl/nl/p/timex-s...g.oxa6xAHZFhHUlc41n4hKiw_0_12.19.ProductImage
https://www.bol.com/nl/nl/p/timex-s...Uig9Dkg.2_35_36.37.FeatureOption#productTitle
https://www.bol.com/nl/nl/p/festina...A.oaSMcVZHV-njEUV5mD5Mag_0_12.25.ProductTitle
https://www.bol.com/nl/nl/p/timex-t...h=r-Fjq14LuFM3zlsIKiBAnA.3_15.16.ProductImage
Zijn deze horloges herstelbaar, hoe lang kan ik zo verwachten dat ze meegaan?
Ik draag ze niet dagdagelijks, mss 1 dag per week. Heb gelezen dat een Quartz batterijtje makkelijk vervangen kan worden.
Zou ik wachten tot Black Friday of heeft dit weinig invloed op de horlogeprijzen?
Alvast bedankt
Bedankt, goeie site.Zoek eens naar seiko modellen. Mooie instappers
Bv:
![]()
Seiko Herenhorloge - SSB385P1 | bol
Seiko Herenhorloge - SSB385P1. Seiko SSB385P1 Heren Chronograaf Horloge - Quartz uurwerk, werkt op batterijen - Chronograaf functie, met stopwatch -...www.bol.com
![]()
Seiko SNKL45K1 Heren Horloge - 38 mm | bol
Seiko SNKL45K1 Heren Horloge - 38 mm. Dit Seiko SNKL45K1 horloge is een man horloge. Door de mooie ronde vorm van 38 mm en een bandbreedte van 16 mm...www.bol.com
Maar denk dat bol.com niet echt de goedkoopste gaat zijn.
Zoek eens bij Creation watches,
Vaak ook mooie koopjes.
Is gewoon een leuk accessoire voor uit te gaan of uit eten idd. Niet dagdagelijks gebruik. Dus 200-250 euro is max budget.Een timex is zeker niet slecht om mee te beginnen, maar je krijgt natuurlijk wel niets "speciaals".
De vraag is een beetje wat jij verwacht van het horloge, moet het iets zijn om te zien als je jezelf verder wil verdiepen in de hobby? Of wil je gewoon een leuk accessoire als je bv uit eten gaat?
Als je bij seiko, orient, citizen, tissot, Hamilton en oris blijft op die site zit je zeker en vast bij goede en merken die mooie instappers makenBedankt, goeie site.
Is er een algemene 'ranglijst' van merken die goede kwaliteit leveren. 'Cluse' en 'Westar' vind ik wat goedkoop klinken en heb ik nog nooit van gehoord.

Gelijk race al zegt, gewoon bij een Seiko Orient, citizen gaan. Lijken me de best value's. Gewoon een leuk quartz modelletje zoeken, batterij kan je enorm makkelijk vervangen elke 2-3 jaar and enjoy!Is gewoon een leuk accessoire voor uit te gaan of uit eten idd. Niet dagdagelijks gebruik. Dus 200-250 euro is max budget.
µWil vooral eens een toestel hebben dat jaren meegaat, dat herstelt kan worden indien nodig, ipv de gebruikelijke Aliexpress dingen die binnen de 3 maand kapot zijn.