Horlogethread

Hoeveel kost jouw horloge?

• 0 - 100 EUR

Stemmen: 33 12,5%
  • 101 - 200 EUR

Stemmen: 47 17,7%
  • 201 - 300 EUR

Stemmen: 31 11,7%
  • 301 - 400 EUR

Stemmen: 28 10,6%
  • 401 - 500 EUR

Stemmen: 26 9,8%
  • 501 - 600 EUR

Stemmen: 10 3,8%
  • 601 - 1000 EUR

Stemmen: 32 12,1%
  • 1000+ EUR

Stemmen: 58 21,9%

• Totaal aantal stemmers
    265
Heeft er iemand (goede) ervaringen met timepiecebank? Raden jullie aan om online te kopen of is er toch een bepaalde zekerheid/garantie dat een fysieke winkel kan bieden?

Ik zou zelf een Omega speedmaster willen kopen en de prijs scheelt ongeveer EUR 1.000. Dus toch de moeite om al over na te denken..
Kogel is door de kerk. Zaterdag gaan passen in juwelier en vandaag besteld op timepiecebank. 1050 EUR goedkoper dus toch de moeite :) Vrijdag gaan ophalen - can't wait!

Wie zou kunnen helpen met het model nummer? Ik vind de versie niet met die rode wijzer en de rode tekst op de dial, Seiko Presage xxx .

https://www.casteur.be/Cached/15691/piece/1125x2000/Presage_SPB221_5.jpg
Dit is een spb221j1, was ook het launch model van deze serie.
Lijkt ook wel stevig op de Grand Seiko GMT's

Dit is een spb221j1, was ook het launch model van deze serie.
Lijkt ook wel stevig op de Grand Seiko GMT's

Top, merci.

Eenvoudig genoeg en toch dat tikkeltje meer.
Heb al veel modellen gezocht en gezien maar ik kwam altijd uit op deze foto als favoriet.

Knap, proficiat!! Ik heb mijn Seamaster Coaxial 300M nu al bijna 4 jaar (ook van TimePiece Bank trouwens) en ik vind 'm nog steeds heerlijk om naar te kijken.

Als het ooit in de toekomst mogelijk is, en ik wil er wat geld tegensmijten wordt het toch ook wel een omega ze... Die omega swatch samenwerking, moonswatch, heeft blijkbaar zijn ding gedaan hier qua interesse op te wekken voor omega watches. Zijn ook gewoon zeer mooi, zonder dat het, voor mij althans, tacky wordt (genre Rolex). Nu heb ik er wel een paar op hunnen teen getrapt vermoedelijk...

De twee generische straps die ik voor m'n Seamaster had gekocht (één sail cloth, één NATO) zijn ondertussen afgesleten. De NATO's van Omega zijn belachelijk duur maar lees wel heel goeie zaken over de kwaliteit. Dus...

i-QtLhbMP-XL.jpg

Net op tijd voor m'n zomerverlof! Alles ook heel netjes in een mooie Omega verpakking geleverd. Verzacht de bittere pil van de aankoopprijs toch ook wat :)

Ik zie hier op deze pagina verschillende mensen pronken met/discussieren over hun horloge dat verscheidene maandsalarissen gekost heeft. Uit nieuwsgierigheid, waarom spendeer je daar specifiek zoveel geld aan?

Er is toch weinig tot geen verschil tussen een horloge van 1000 euro of 5000 euro qua functionaliteit of zelfs hoe het eruit ziet? Als ik die Seiko van 1000 euro vergelijk met die Seamaster van 6000 euro hierboven, los van de prijs zou ik bv onmiddellijk voor die Seiko gaan.

Ik snap geld uitgeven aan luxe-artikelen waarbij er effectief meer functionaliteit voor de prijs aanzit (auto's, dure electronica, zelfs juwelen), maar dat geld uitgeven aan dure dingen zonder extra functionaliteit zoals horloges of kleding, nooit echt gesnapt. Dus benieuwd naar hoe jullie het bezien.
Gewoon een vrijblijvende en oprechte vraag.

Ik zie hier op deze pagina verschillende mensen pronken met/discussieren over hun horloge dat verscheidene maandsalarissen gekost heeft. Uit nieuwsgierigheid, waarom spendeer je daar specifiek zoveel geld aan?

Er is toch weinig tot geen verschil tussen een horloge van 1000 euro of 5000 euro qua functionaliteit of zelfs hoe het eruit ziet? Als ik die Seiko van 1000 euro vergelijk met die Seamaster van 6000 euro hierboven, los van de prijs zou ik bv onmiddellijk voor die Seiko gaan.

Ik snap geld uitgeven aan luxe-artikelen waarbij er effectief meer functionaliteit voor de prijs aanzit (auto's, dure electronica, zelfs juwelen), maar dat geld uitgeven aan dure dingen zonder extra functionaliteit zoals horloges of kleding, nooit echt gesnapt. Dus benieuwd naar hoe jullie het bezien.
Waarom drink ik op restaurant een wijn aan 3x de prijs waarvoor ik 'm thuis kan kopen?
Waarom spendeer ik 400EUR/nacht aan een hotel terwijl ik in een hostel voor 50EUR/nacht ook een bed, warm water en ontbijt heb?
...

Dat laatste is net het punt van luxe: het heeft niet altijd een tastbare/duidelijke toegevoegde waarde behalve dan omdat het kan, omdat je dat leuk vindt, mooi vindt en daar zin in hebt.
Is dat uiteindelijk niet het doel van geld: doen waar je zin in hebt en kopen wat je graag ziet? 😁 Niet alles moet uitsluitend functioneel en prijs/kwaliteit de beste keuze zijn.

Zit wel een wereld van verschil tussen een seiko en een omega. Voel je en zie je wel degelijk als je ze beiden vast hebt. Of het dat kwaliteitsverschil enkele duizenden euro's waard is, dat is een keuze.
Ik koop m'n horloges niet voor het merk, ik draag casio's van 20 euro en de dag erna mijn seamaster van 6k list prijs.
Wat een ander ervan denkt maakt mij niets uit. De geschiedenis, looks, kwaliteit, techniek,... die interesseren me.

Zijn veel merken die ook ver boven hun 'werkelijke waarde' zijn en de prijs/kwaliteitsverhouding echt niet meer opgaat. Bv Rolex, ap, patek, vacheron,...

Voor die (grijze) prijzen ga ik liever richting independents. Liefhebbers die met de hand en veel passie een horloge in elkaar zetten...
Momenteel nog buiten mijn budget, maar ooit zal er wel eentje komen 😊

Sommigen roken een pakje per week, sommigen kopen een dure wagen, sommigen...
Mijn interesse zijn horloges en daar steek ik graag bovengemiddeld m'n geld in.

Moest er ooit een financiële tegenslag komen, kan ik mijn horloges verkopen aan (bijna) aankoopprijs. Dat heb je met geen enkele andere hobby. Hoeveel geld ik vroeger kwijt heb gespeeld in auto's, daar kon ik nu een topcollectie van maken 🙈

Hobby vroeger:
hpjECPd.jpeg

Hobby nu:
SCjGyPH.jpeg

Wat is het nut van juwelen?

Een duurdere horloge is ergens ook dat.

Zeker een legitieme vraag.

Voor luxe-goederen heb je in't algemeen wel een vaste wet van "diminishing returns" - je betaalt veel meer voor een product dat objectief gezien marginaal beter is. In het absolute topsegment krijg je dan wel weer meer waardevastheid, of zelfs waardevermeerdering (al is dat nooit gegarandeerd natuurlijk).

En zoals hoger omschreven is een polshorloge een van de weinige juwelen die je als man kan dragen, dus wel een heel mooi "milestone" cadeau waar je aan een vrouw gemakkelijker een ring of halsketting etc zou geven.

Ten slotte is het ook een kwestie van budgetbeheer natuurlijk - ik heb geluk dat ik een vrij hoog loon heb, mijn Omega kostte me minder dan wat ik nu maandelijks verdien. Ik geef ook behoorlijk wat uit aan fotografie en goede wijn, moesten die hobby's er niet zijn had ik allicht een meer uitgebreide collectie aan horloges.

Terug
Bovenaan