Iemand een goed adres voor onderhoud van een Vintage Omega?
Denk dat dit model een "De Ville" is. Misschien kan iemand hier bevestigen.
Horloge is van 1967 en was van mijn overgrootvader zijn gouden handdruk voor 30 jaar dienst bij NV de EBES. Staat ook zo gegraveerd op de achterkant. Ik draag deze dagdagelijks.
Hij kon niet meer opgewonden worden en is een 5-tal jaar terug hersteld geweest, toen ik hem van mijn vader door kreeg. Hij droeg hem zelf niet en hij lag al 10 jaar gewoon niets te doen in de kast.
Maar heeft bij mij dus nooit 100% juist gelopen. Je moet toch rekenen dat hij anderhalve minuut per dag te snel loopt. Dat irriteert me wel want na 3 dagen is dat al 5 minuten.
Hier in Brugge in de Steenstraat in't passeren eens bij een Juwelier gevraagd en onderhoud zou sowieso 600 euro kosten en wordt opgestuurd naar Omega zelf. Lijkt me toch pittig, gezien het horloge denk ik zo'n 1000 euro waard is. Ze zeiden daar ook dat je dit zéker om de 4 à 5 jaar moet laten doen om geen fratsen tegen te komen.
Foto van uurwerk (en bandje is wat versleten, i know)
Afbeelding 2023-05-19-16-49-51 gehost op ImgBB
ibb.co
Afbeelding 2023-05-19-16-56-51 gehost op ImgBB
ibb.co
Het begint toch stilaan te jeuken om ook eens een echt nieuwe te kopen, en dan af te wisselen met deze. Dan zou deze minder onderhoud nodig hebben als klopt wat hierboven staat, want deze gaat sowieso nooit weg en gaat, als het kan, ook aan mijn oudste doorgegeven worden. Maar ik vind het ook maar niets al die ergens in een kast ligt stof te vergaren. Dus bij het onderhoud ga ik me gewoon moeten neerleggen, maar 600 euro om de 4 jaar is nu wel redelijk veel, vind ik?
Omega Speedmaster of een Rolex Oyster Perpetual spreken me écht aan. Het mag iets sportiever dan deze en dan liefst met een metalen band.
Na wat opzoekingswerk ben ik er vrij zeker van dat ik nog liever 2 jaar wacht en een nieuwe koop, dan een 2dehandse waar je niet mee weet wat ermee gebeurd is. Lijkt me ook dat dit een aankoop "for life" zal zijn, dus liever éénmaal goed dan, denk ik.
Ik heb geen heel grote pols (ben zelf maar 1m72) dus ik zoek toch wel naar 39 - 42mm, maar 42 lijkt me al groot.
Mijn huidige Omega is maar 33mm (zonder de kroon). (zie foto)
Is natuurlijk ook wat je gewoon bent, denk ik?