Horizon Forbidden West

Action PC PS5 PS4 Horizon Forbidden West

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
horizon2.jpg


release: 18 februari 2022
genre: action-adventure, open-world
dev: Guerrilla Games

Horizon 2. Aloy trekt naar de westkust.

The land is dying. Vicious storms and an unstoppable blight ravage the scattered remnants of humanity, while fearsome new machines prowl their borders. Life on Earth is hurtling towards another extinction, and no one knows why.

It's up to Aloy to uncover the secrets behind these threats and restore order and balance to the world. Along the way, she must reunite with old friends, forge alliances with warring new factions and unravel the legacy of the ancient past – all the while trying to stay one step ahead of a seemingly undefeatable new enemy.

 
Hier ben ik wel benieuwd naar. Ik kijk er nog altijd naar uit, maar mijn verwachtingen zijn wel getemperd nu dat we weten dat dit cross gen gaat worden... Als je ziet hoe geweldig Ratchet & Clank er als PS5 exclusive uit ziet, dan had ik toch ook wel eens een Horizon spel willen zien waar alles uit de kast kon gehaald worden.

Waarschijnlijk zal nu dan ook een releasedatum aangekondigd worden, ergens eind dit jaar.
 
Hier ben ik wel benieuwd naar. Ik kijk er nog altijd naar uit, maar mijn verwachtingen zijn wel getemperd nu dat we weten dat dit cross gen gaat worden... Als je ziet hoe geweldig Ratchet & Clank er als PS5 exclusive uit ziet, dan had ik toch ook wel eens een Horizon spel willen zien waar alles uit de kast kon gehaald worden.

Waarschijnlijk zal nu dan ook een releasedatum aangekondigd worden, ergens eind dit jaar.

Idem, het zal er alsnog heel mooi uitzien, maar een getalenteerde dev gelijk Guerrilla had zoveel meer kunnen doen met ps5. Benieuwd of de gameplay veel verbeterd is.
 
Komt wel goed met deze game wat PS5 betreft. Ik denk wel dat Guerilla met nog een performance patch gaat komen die de game los doet gaan op de PS5. Ze weten zelf ook wel dat als ze dat doen dat dat wel mega wordt.
 
Goh er is al een precedent he, namelijk Spider-Man Miles Morales. Het gaat waarschijnlijk zoals dat zijn. Gelijkaardige basis tussen de twee versies, maar de PS5 versie van Horizon zal de keuze geven tussen een graphics en een performance mode, met keuzes voor al dan niet 60 fps of ray tracing. Snellere laadtijden, wat gebruik van de haptic feedback en misschien 3D audio. Allemaal dingen die toch een mooie bonus zijn als ze goed uitgevoerd worden.
 
Als ze dit nu al tonen zo kort voor hun "e3" event dan moeten ze toch nog serieus wat achter de hand hebben .
 
Ik hoop echt dat de PS4 versie geen nieuwe Cyberpunk gaat worden. Ik zou immers graag nog wat wachten met het kopen van een PS5 (los van de logistieke problemen die er al zijn). Maar ja, alst moet moet het :D
 
Dit is first party, ik denk niet dat het risico op een Cyberpunk-scenario zo groot is.
 
Laatst bewerkt:
Ik was heel hyped voor het eerste deel, heb hem ook tamelijk lang gespeeld ma kon mij op bepaald moment niet meer boeien. Ik heb dat heel veel met die open world games.
 
Ik was heel hyped voor het eerste deel, heb hem ook tamelijk lang gespeeld ma kon mij op bepaald moment niet meer boeien. Ik heb dat heel veel met die open world games.

Gewoon de hoofdmissies/verhaallijn volgen, al de rest is meestal crap, en daardoor laat je al snel de game links liggen.

En als je dat hebt gedaan, dan weet ik het niet, want was echt een van de betere combinaties voor mij qua gameplay/story/setting/…


Ik ben vooral benieuwd hoe we verder gaan, wat we nog zullen kunnen ontdekken. Hopelijk vergeten ze het story luik niet maw.
 
Gewoon de hoofdmissies/verhaallijn volgen, al de rest is meestal crap, en daardoor laat je al snel de game links liggen.

En als je dat hebt gedaan, dan weet ik het niet, want was echt een van de betere combinaties voor mij qua gameplay/story/setting/…


Ik ben vooral benieuwd hoe we verder gaan, wat we nog zullen kunnen ontdekken. Hopelijk vergeten ze het story luik niet maw.
Heb hem begin dit jaar verder beginnen spelen, maar het verhaal was ik helemaal kwijt en de controls zaten ook ver.
 
Heb hem begin dit jaar verder beginnen spelen, maar het verhaal was ik helemaal kwijt en de controls zaten ook ver.

Ja, dat heb ik ook al een paar keer gehad.. dan ben je idd volledig uit de game. Deze moet je in 1x proberen uit spelen.
:p

Ik heb dat min of meer gedaan en vond het achteraf jammer dat je dan niet alle machines tegenkomt (zoals die flying als ik het mij goed herinner).

Euhm, flying machine herinner ik mij alleszins wel. Maar ik heb nadien ook wel de DLC, The Frozen Wilds, gespeeld. Ik kan nu niet meer zeggen of het in die DLC was, of in de main game.. Nu, klopt wel dat er zeker ook top zijmissies zijn, maar die zijn meestal schaars.
 
Terug
Bovenaan