Hoe dashcams bevestigen?

utolor.

Banned
Ik heb ondertussen al ongeveer 5 jaar mijn huidige dashcam (Mobius), maar deze valt altijd naar beneden wanneer de zon schijnt. Op dit moment plakt de camera voorraan op de voorruit naast de achteruitkijkspiegel en achteraan hangt deze op de zwarte plastic aan de bovenkant van de koffer. Beide plaatsen worden zo warm als de zon schijnt dat eender welke dubbelzijdige kleefband/lijm die ik al geprobeerd heb gewoon lost. Ik heb ondertussen al duct tape tegen het plafond gekleefd om daarop de camera dan met Tec7 en secondelijm te kleven, maar zelfs dan lost de duct tape of de Tec7. Heb ook al met klittenband geprobeerd, daar lost de lijm ook van. Met magneten heb ik ook geprobeerd, maar die lossen bij elke drempel die ik neem.

Hoe hebben jullie je dashcam bevestigd voor en achteraan?
Ik zoek wel een manier waarop je de dashcams terug kan verwijderen achteraf zonder dat er iets van te zien is.
 
Hier al een paar keer in een andere auto gehangen en zeee tevreden van 3M VHB dubbelzijdige tape. Meeste merken leveren dit type ook mee. Gopro bijvoorbeeld ook.

Is makkelijk te vinden op bol.com of dashcam webshops en kan je gewoon op maat knippen voor jouw houdertje.
 
Waar kunt ge eigenlijk zo ne kabel (mini usb) kopen die ge rechtstreeks op uw batterij kunt aansluiten?
Zou zo ene van een meter of 5 moeten hebben en dan op de batterij achteraan in de koffer willen aansluiten.
 
Hier al een paar keer in een andere auto gehangen en zeee tevreden van 3M VHB dubbelzijdige tape. Meeste merken leveren dit type ook mee. Gopro bijvoorbeeld ook.

Is makkelijk te vinden op bol.com of dashcam webshops en kan je gewoon op maat knippen voor jouw houdertje.
Thanks, zal ik eens proberen dan. Als deze het wel houdt, zou het super tape zijn!

Waar kunt ge eigenlijk zo ne kabel (mini usb) kopen die ge rechtstreeks op uw batterij kunt aansluiten?
Zou zo ene van een meter of 5 moeten hebben en dan op de batterij achteraan in de koffer willen aansluiten.

Ik heb hier een 12V USB stekkertje voor gebruikt en dan draden verbonden van dat stekkertje naar een zekering waar stroom doorgaat wanneer het contact aangaat (kan ook naar een batterij uiteraard). Geen idee of dat de beste manier is, maar het werkt.
 
Hier al een paar keer in een andere auto gehangen en zeee tevreden van 3M VHB dubbelzijdige tape. Meeste merken leveren dit type ook mee. Gopro bijvoorbeeld ook.

Is makkelijk te vinden op bol.com of dashcam webshops en kan je gewoon op maat knippen voor jouw houdertje.
Ditte.

Bij mij kwam die er nadien wel héél moeilijk af. Had daar toch bijna 2 jaar gehangen en die lijm zal wel ettelijke keren goed gesmolten en gestold zijn geweest. Enige manier om dat er af te krijgen was met flos- of visdraad.
 
Ditte.

Bij mij kwam die er nadien wel héél moeilijk af. Had daar toch bijna 2 jaar gehangen en die lijm zal wel ettelijke keren goed gesmolten en gestold zijn geweest. Enige manier om dat er af te krijgen was met flos- of visdraad.
Dat is inderdaad wel een nadeel maar nog nooit gehad dat de camera is losgekomen. :)

Zelf een oude bankkaart gebruikt om de resten te verwijderen.
 
Klinkt super, zoiets heb ik nodig! Ondertussen besteld en zou ergens komende week aan moeten komen. Ik laat nog weten of het daarmee opgelost is, maar gezien de goeie feedback hier zou het vreemd zijn als m'n dashcams nog steeds naar beneden zouden vallen.
 
Hier ook een blije gebruiker van die 3M dubbelzijdige tape. En het is inderdaad wel een werkje om die er nadien terug af te krijgen. :D
Mijn dashcam gaat zo al 3 wagens mee, en kleeft er nog altijd zonder problemen tegen.

Die 3M tape heb ik trouwens in huis voor nog wel wat andere dingen gebruikt, stevig materiaal.
 
Heb de camera's net bevestigd met de 3M tape. Morgen zou het de laatste zonnige droge dag worden voordat het weer voor dagen aan een stuk zal gaan regenen volgens de voorspellingen, dus juist op tijd om te zien of de tape een zonnige hete dag overleeft.
 
Waar kunt ge eigenlijk zo ne kabel (mini usb) kopen die ge rechtstreeks op uw batterij kunt aansluiten?
Zou zo ene van een meter of 5 moeten hebben en dan op de batterij achteraan in de koffer willen aansluiten.

Lijkt me beter om een OBD adapter te kopen zodat je 5v kan afnemen van onder het dashboard (die adapters bestaan specifiek voor dashcams). Of een fuse tap voor de zekeringkast in het dashboard.
 
Lijkt me beter om een OBD adapter te kopen zodat je 5v kan afnemen van onder het dashboard (die adapters bestaan specifiek voor dashcams). Of een fuse tap voor de zekeringkast in het dashboard.
Heb het zelf ook via een fuse tap gedaan, maar heb je USB kabels die je daar rechtstreeks op kan aansluiten? Ik ga van die fuse tap met een draadje naar een USB stekker die ik open heb gehaald om de draden daar op de plus en min aan te sluiten. Daar zitten dan de USB kabels in naar mijn dashcams.

De 3M tape was de oplossing btw, de dashcams hangen nog altijd omhoog! 🥳
 
Heb het zelf ook via een fuse tap gedaan, maar heb je USB kabels die je daar rechtstreeks op kan aansluiten? Ik ga van die fuse tap met een draadje naar een USB stekker die ik open heb gehaald om de draden daar op de plus en min aan te sluiten. Daar zitten dan de USB kabels in naar mijn dashcams.

Goei vraag. Heb wel al fuse taps gezien die naar een sigarettenplug gaan waar je dan een usb adapter in pleuren kan.


edit: deze is mini of micro usb: klik
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn dashcam met fuse tap's en een power magic pro verbonden.
Zo werkt de camera ook bij stilstand, maar hij schakelt wel op tijd uit zodat je batterij niet word leeg getrokken.
 
Terug
Bovenaan