Het Ruslandtopic: de beer roert zich andermaal

Ik denk dat de erkenning van de volksrepublieken door Rusland terwijl ook inhoudt dat ze militaire steun gaan geven, en dat dus Russische soldaten rechtstreeks zouden vechten met de Oekraïners ipv de proxy-soldaten nu.
In dat geval is de casus belli binnen handbereik, al is het dat al een hele tijd. Wellicht het Poetin wat meer provocatie van Oekraïne verwacht tegenover de zelfverklaarde volksrepublieken, maar Zelensky is geen idioot.

Casus belli om een inval te rechtvaardigen genoeg toch?
Al is het een moderne Gleiwitz false flag. Als ze willen hebben ze in een vingerknip een reden.

Ik denk dat de erkenning van de volksrepublieken door Rusland terwijl ook inhoudt dat ze militaire steun gaan geven, en dat dus Russische soldaten rechtstreeks zouden vechten met de Oekraïners ipv de proxy-soldaten nu.
Erkenning republieken geeft 2-ledig probleem:

1) Expliciet verboden in Minsk akkoorden.
Dat betekent dan de facto dat Rusland daar uit stapt en het enige alternatief aan diggelen ligt.

2) Slechts de helft van Donbass en Luhansk is onder controle van de 'rebellen'. Andere helft zit nog bij Oekraine.
Dus als je die republieken als Russisch uitroept, is er dus een probleem dat eigenlijk alleen maar opgelost wordt door militair dat andere stuk in te nemen.
Wat dus oorlog betekent met Oekraïne.
Hoe kijkt de gemiddelde Rus hier naartoe?
Die blijven vrij rustig:
Je moet gewoon "bass, karbass" vervangen door "bass, Donbass" :unsure:

Erkenning republieken geeft 2-ledig probleem:

1) Expliciet verboden in Minsk akkoorden. Dat betekent de facto dat Rusland daar uit stapt.

2) Slechts de helft van Donbass en Luhansk is onder controle van de 'rebellen'. Andere helft zit nog bij Oekraine.
Dus als je die republieken als Russisch uitroept, is er dus een probleem dat eigenlijk alleen maar opgelost wordt door militair dat andere stuk in te nemen.
Wat dus oorlog betekent met Oekraïne.

Die blijven vrij rustig:

Putin heeft gezegd dat Minks duidelijk niet gevold wordt en dat er niet meer in lijkt te zitten (weliswaar door de anderen he!). Dus ja…

Now it's Valentina Matvienko, the only woman on the security council, who says the last seven years have been "a real genocide" by Ukraine.

Hoe kan je een genocide plegen als Oekraïense troepen niet eens aanwezig zijn daar?

Ze hebben de propaganda-molen in overdrive gezet daar. :p

Now it's Valentina Matvienko, the only woman on the security council, who says the last seven years have been "a real genocide" by Ukraine.

Hoe kan je een genocide plegen als Oekraïense troepen niet eens aanwezig zijn daar?
Door beschietingen, zeker? Die gebeuren wederzijds, maar ik vind het begrip "genocide" ook misplaatst. Dat vereist bezetting van een gebied waarin één partij de andere structureel en systematisch uitmoordt. Ze geven er hun draai aan.

Door beschietingen, zeker? Die gebeuren wederzijds, maar ik vind het begrip "genocide" ook misplaatst. Dat vereist bezetting van een gebied waarin één partij de andere structureel en systematisch uitmoordt. Ze geven er hun draai aan.
Man toch, ze liegen in je gezicht en je zoekt nog redenen om hun goed te praten. Van waar die liefde voor Rusland en Putin? Putin kent enkel maar liegen liegen en nog eens liegen

Man toch, ze liegen in je gezicht en je zoekt nog redenen om hun goed te praten. Van waar die liefde voor Rusland en Putin? Putin kent enkel maar liegen liegen en nog eens liegen
Ik praat niet goed hoe ze daar uitleggen dat er een genocide aan het gebeuren is, want dat vind ik namelijk niet.

Omdat je eerder had over "big bad Russia" en de "goeien" in het Westen.

Ik zie de Amerikanen het begrip genocide tenminste niet uithollen. :p

We weten allemaal vanwaar het komt van Rusland. De frustratie van Kosovo en hoe ze hun invloed zijn kwijtgeraakt in Joegoslavië :p

Benieuwd wanneer nonkel Vladimir op de knop gaat duwen.
Het lijkt me weinig waarschijnlijk dat ze een plan tot (deels?) een invasie gaan afblazen met de boodschap naar het Westen "Nu zat je met de poepers hé?".

Dit is wel zeer onrustwekkend, hij heeft het letterlijk over een "Atoomkak" (eerste 2 seconden van de video).
@kay-gell zit mee in het complot.

Alle tegenstanders van Poetin worden vastgebonden aan een drone met een atoombom in de kakker op Oekraïne afgestuurd.

Daar zit precies 2 man te slapen in hun stoel, te veel vodka?

Op zich is het eigenlijk al vreemd dat het allemaal zo lang uitgerokken wordt, ja.
Je zou denken dat de acties van Biden, Macron en co. daarvoor gezorgd hebben. Maar langs de andere kant herinner ik mij ook die Vlaamse expert (naam even kwijt) die een dikke maand geleden zei dat de ondergrond nog te modderig was in dat gebied voor tanks etc. :unsure:

Lap, dat wordt straks strafstudie.
giphy.gif

Putin's toespraak op Russische nationale televisie zou al om 19u kunnen zijn.

Gaan we verder naar escalatie?

Edit: Dan wachten we nog maar even... 😖

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan