Het Ruslandtopic: de beer roert zich andermaal

De NAVO kan dat inderdaad doen maar dan riskeer je een open oorlog met Rusland. Zoals je zegt : Rusland gaat er zich niks van aantrekken dus we zouden gaan naar het effectief neerhalen van gevechtsvliegtuigen langs beide kanten.
Buiten de Kargiloorlog tussen India en Pakistan in 1999 zijn er nog geen oorlogen geweest tussen atoommachten. India en Pakistan hadden pas in de latere jaren '70 en '80 atoomwapens, dus de eerdere oorlogen tellen niet mee. Rusland en de VS hebben elkaar enkel "by proxy" bestreden en er was ook in 1969 een klein grensincident tussen China en de toenmalige USSR. Niets grootschalig.

Dus dit zou een unicum zijn, mocht de NAVO effectief iets doen.

Live naar de security council meeting in Rusland aan het zien, benieuwd waar dit naartoe gaat, maar lijkt een georchestreerde opbouw te worden naar een verklaring dat de Donbas bij Rusland gerekend zal worden.

Edit: CNN is nu naar studio commentaar overgeschakeld dus kan niet verder volgen. Het laatste voor ze stopten was Medvedev die zei dat Oekraïne de Donbas niet nodig heeft.

Laatst bewerkt:
Live naar de security council meeting in Rusland aan het zien, benieuwd waar dit naartoe gaat, maar lijkt een georchestreerde opbouw te worden naar een verklaring dat de Donbas bij Rusland gerekend zal worden.

Edit: CNN is nu naar studio commentaar overgeschakeld dus kan niet verder volgen. Het laatste voor ze stopten was Medvedev die zei dat Oekraïne de Donbas niet nodig heeft.
Huh ? Dus Medvedev beslist even dat Oekraïne Donbas niet nodig heeft. Lolz

Nuja sowieso De Krim en Donbas zijn Oekraine al even kwijt . En dat zie ik ook niet snel meer veranderen .

Hoofd van FSB Bortnikov herhaalt ook de claims dat er Oekraïense saboteurs zijn betrapt aan de grens, wat naar alle waarschijnlijkheid een leugen is. Waarom zou Oekraïne Rusland provoceren dat 190.000 troepen aan zijn grens heeft gesteld?

Huh ? Dus Medvedev beslist even dat Oekraïne Donbas niet nodig heeft. Lolz

Nuja sowieso De Krim en Donbas zijn Oekraine al even kwijt . En dat zie ik ook niet snel meer veranderen .

Heel bizarre conferentie. Ik heb ervoor ook net nog een stuk van hun Minister van Defensie Shoygu gezien. Die was bezig over Oekraïne dat weer nucleaire wapens zou willen, de kennis er nog voor heeft, en Rusland dus het risico heeft dat binnen x jaar aan de grens te hebben enz.

Heel bizarre conferentie. Ik heb ervoor ook net nog een stuk van hun Minister van Defensie Shoygu gezien. Die was bezig over Oekraïne dat weer nucleaire wapens zou willen, de kennis er nog voor heeft, en Rusland dus het risico heeft dat binnen x jaar aan de grens te hebben enz.
Goh, in theorie kan dat wel kloppen en Zelensky heeft de nucleaire optie ook al vermeld deze week. Dat gaat Rusland natuurlijk niet laten gebeuren, dus ik verwacht dat er af en toe wel eens een Oekraïense wetenschapper op een "tragische wijze" om het leven komt of dat onderzoekscentra worden gesaboteerd. In feite wat Israël al jaren doet met Iraanse atoomfysici en installaties.

Goh, in theorie kan dat wel kloppen en Zelensky heeft de nucleaire optie ook al vermeld deze week. Dat gaat Rusland natuurlijk niet laten gebeuren, dus ik verwacht dat er af en toe wel eens een Oekraïense wetenschapper op een "tragische wijze" om het leven komt of dat onderzoekscentra worden gesaboteerd. In feite wat Israël al jaren doet met Iraanse atoomfysici en installaties.

Wel ja, uiteraard, maar gewoon de manier waarop alles werd geframed. Hij leek nog net niet te zeggen “we moeten nu actie ondernemen voor het te laat is!”. Om nog maar een puntje justificatie af te tikken.

Voor zover die nuances in een instant vertaling doorkomen natuurlijk.

Toon klinkt allesinds niet verzoenend.
Zogezegd leden die niet beïnvloed werden door Poetin en op het einde gaan 'ze' beslissen wat er moet gebeuren.

Putin: "Every one of you knows, and I specially want to underline it... I did not discuss any of this with you before. I did not ask your opinion before. And this is happening spontaneously, because I wanted to hear your opinions without any preliminary preparation."

Het hele spel zou grappig zijn moest het over iets anders gaan. Alsof niet elke stap in heel dit toneel van afgelopen weken meticuleus uitgewerkt en met voorbedachte rade gepland werd.

Het omgekeerde gezegde waar mac-bc daarstrax mee afkwam; "Je weet pas dat iets onwaar is, wanneer het Kremlin het als waar benadrukt".

Hoe kijkt de gemiddelde Rus hier naartoe?
Willen die oorlog??

Wat als Oekraïne erin slaagt om veel slachtoffers te veroorzaken bij Rusland?
Gaan de Russen dat willen ondergaan? Of zouden er grote protesten komen? Het is niet omdat je de leiders van verzet vakkundig verwijderd dat er geen verzet meer is.

Toon klinkt allesinds niet verzoenend.
Zogezegd leden die niet beïnvloed werden door Poetin en op het einde gaan 'ze' beslissen wat er moet gebeuren.
In hoeverre is Poetin oppermachtig en kan hij zijn wil opleggen aan diegenen onder hem? Hij is bijna 70, maar nog wel in blakende gezondheid, en vermoedelijk worden in de coulissen wel wat mensen klaargestoomd om hem op te volgen. Vermoedelijk niet iemand die nu al in de spotlight loopt, maar wel iemand onbekend zoals Poetin dat in feite ook was bij aanvang van zijn presidentschap.

Hoe kijkt de gemiddelde Rus hier naartoe?
Willen die oorlog??

Wat als Oekraïne erin slaagt om veel slachtoffers te veroorzaken bij Rusland?
Gaan de Russen dat willen ondergaan? Of zouden er grote protesten komen? Het is niet omdat je de leiders van verzet vakkundig verwijderd dat er geen verzet meer is.
De meeste Russen willen geen oorlog , Oekraïners zijn hun broeders . Dusja ik vraag me ook wel af hoe Putin dit verkocht krijgt aan z'n achterban.

Vreemd dat zo een conferentie live op televisie wordt uitgezonden ,je zou toch verwachten dat daar wat meer geheime dingen zouden verteld worden . Jammer dat ik geen Russisch kan .

De meeste Russen willen geen oorlog , Oekraïners zijn hun broeders . Dusja ik vraag me ook wel af hoe Putin dit verkocht krijgt aan z'n achterban.

Vreemd dat zo een conferentie live op televisie wordt uitgezonden ,je zou toch verwachten dat daar wat meer geheime dingen zouden verteld worden . Jammer dat ik geen Russisch kan .
Dat is een politiek theaterspel, zo'n publieke conferentie. Veel meer moet je daar niet achter zoeken.

Vreemd dat zo een conferentie live op televisie wordt uitgezonden ,je zou toch verwachten dat daar wat meer geheime dingen zouden verteld worden . Jammer dat ik geen Russisch kan
Uw 2de zin beantwoordt de eerste.

Gerucht doet de ronde dat het niet live was, er circuleren screenshots van het polshorloge van één van die marionetten die 12:47 aantoont, wat indiceert dat dit toneelstukje op voorhand opgenomen is.

De zoveelste leugen bovenop een stapel leugens van Vladimir.

16u29: Leden van de Veiligheidsraad van de Russische Federatie spraken zich uit voor de erkenning van de onafhankelijkheid van de LPR en DPR, Poetin heeft nog geen definitief besluit aangekondigd.
16u26: Directeur van de buitenlandse inlichtingendienst van de Russische Federatie Sergei Naryshkin zegt dat hij het voorstel steunt om de onafhankelijkheid van de Volksrepublieken Donetsk en Lugansk te erkennen.
16u23: Lavrov: In het geval van Oekraïne wordt alles wat Russisch is aangevallen.
16u21: Kolokoltsev: Het erkennen van de onafhankelijkheid van de Volksrepublieken Donetsk en Loehansk is "absoluut noodzakelijk", maar binnen de grenzen van de regio's Donetsk en Loehansk.
16u17: Het onderhandelingsproces over de Donbass bevindt zich in een impasse, zei Poetin.
16u17: Naryshkin zei dat hij het voorstel steunt om de onafhankelijkheid van de DNR en LNR te erkennen.
16u17: Poetin benadrukt dat de Veiligheidsraad van de Russische Federatie de kwestie van de erkenning van de onafhankelijkheid van de DNR en LNR bespreekt, en niet de kwestie van hun toetreding tot Rusland.
16u15: Naryshkin: Het Westen kan nog een laatste kans krijgen en Kiev dwingen zich zo snel mogelijk aan de Minsk-akkoorden te houden.
16u15: Lavrov wees de Franse minister van Buitenlandse Zaken erop dat Kiev de spanning in de regio opzettelijk opvoert door intensieve beschietingen op de DPR en de LPR te blijven uitvoeren, aldus het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.
16u14: Lavrov wees de Franse minister van Buitenlandse Zaken erop dat er geen toenadering in de richting van Rusland was, met betrekking tot belangrijke elementen van veiligheidsgaranties, volgens het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken.
16u14: Naryshkin: Het proefschrift over de plannen van Rusland om Oekraïne 'binnen te vallen' werd geboren binnen de muren van het ministerie van Buitenlandse Zaken (van de VS) en lijkt nu al op oorlogspropaganda.
16u12: Naryshkin: Kiev gaat de akkoorden van Minsk niet uitvoeren.
16u11: Mishustin: Het kabinet van ministers bereidt zich al maanden voor op de erkenning van de DPR en LPR.
De premier van de Russische Federatie steunde het voorstel om de onafhankelijkheid van de DPR en LPR te erkennen als er geen vooruitgang wordt geboekt in de onderhandelingen.
15u09 Putin: De Oekraïnse autoriteiten hebben al tweemaal een straf expeditie uitgvoerd in Donbass, nu is de voorbereiding bezig voor een derde.
15u06 Putin: Het doel van de Russische veiligheidsraad was de volgende stappen bepalen met betrekking tot Donass, waaronder ook de vraag van de separatisten om hun soevereiniteit te erkennen.
Problemen met de erkenning van the DNR en LNR zijn verweven met veiligheidsproblemen in Europa en in de wereld.
15u02: Hij heeft de Russische veiligheidsraad bijeengeroepen om de situatie in Donbass (Door separatisten bezette regio) te bespreken.
Hij merkt op dat de Oekraïnse autoriteiten de Minsk akkoorden niet naleven
15u: Putin heeft na een stafvergadering de pers te woord gestaan

In welke zin betekent dat oorlog? De facto is het al oorlog. Wat kan Oekraïne beginnen op dit moment tegen die volksrepublieken? Toch niets?
Ik denk dat de erkenning van de volksrepublieken door Rusland terwijl ook inhoudt dat ze militaire steun gaan geven, en dat dus Russische soldaten rechtstreeks zouden vechten met de Oekraïners ipv de proxy-soldaten nu.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan