JanusDR
Well-known member
Het is een oorlogszoeker.
Of neen, hij is zwak en seniel.
Hij heeft niets gedaan voor de gewone man.
Hij heeft de mensen teveel geld gegeven en te lage werkloosheid, daardoor is er nu inflatie.
Of wacht, wat is het nu

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Of neen, hij is zwak en seniel.
Hij heeft niets gedaan voor de gewone man.
Hij heeft de mensen teveel geld gegeven en te lage werkloosheid, daardoor is er nu inflatie.
Of wacht, wat is het nu![]()
Je kan het gewoon niet meer volgen , Rusland zegt telkens dat het geen oorlog wil ,in hun denkwijze dat Oekraïners broeders zijn /hetzelfde volk maakt dat ook wel steek . Dan erna heb je de VS/VK die constant dan afkomt met ja woensdag hoogwaarschijnlijk aanval , nu is het zaterdag , als dat niet gebeurt wanneer is de volgende datum ? .De Amerikaanse strategie om met die inlichtingen (alsook de voorgaande) naar buiten te komen is voor Poetin toch wel een doorn in het oog vermoed ik? De Russen propageren het dan alsof het Westen helemaal aan het doordraaien is, maar zou die communicatie nu niet effectief gewoon Poetin's planning overhoop halen, tot zijn enorme frustratie? Ik zou zo graag een vlieg willen zijn...
Je kan het gewoon niet meer volgen , Rusland zegt telkens dat het geen oorlog wil ,in hun denkwijze dat Oekraïners broeders zijn /hetzelfde volk maakt dat ook wel steek . Dan erna heb je de VS/VK die constant dan afkomt met ja woensdag hoogwaarschijnlijk aanval , nu is het zaterdag , als dat niet gebeurt wanneer is de volgende datum ? .
Een Macron had toch ook een redelijk gesprek gehad met Putin ?
Oftewel liegt Putin staalhard en hebben we straks oorlog , oftewel hebben de VS/VK vreemde intellegentiekanalen die aan het doordraaien zijn . En de EU telt niet mee .
Poetin is al sinds 1999 aan de macht in Rusland, in de Verenigde Staten hebben we in al die tijd Clinton, Bush Jr., Obama, Trump en Biden gehad. "Zomaar" vergelijken is inderdaad lichtzinnig, maar het is ook lichtzinnig om te geloven dat Biden de "good guy" is die belangeloos opstaat tegen de slechterik Poetin. Biden is uiteindelijk net als Poetin ook de aandacht aan het afleiden van interne problemen, want hij krijgt zijn verkiezingsbeloftes niet doorgeduwd en de Midterms zien er niet rooskleurig uit.En het lukt supergoed, afgaande op sommige reacties hier op BG.
Putin vergelijken met de Verenigde Staten 'want zij zijn ook niet zonder zonden'![]()
Volgens mij snap je het niet helemaal. Kdenk eerder dat skypulse gelijk heeft en dat ze door de plannen van de Russen steevast te lekken hen juist dwingen van plan te veranderen en zo net oorlog proberen te vermijden.![]()
VS-president Biden: "Poetin zal Oekraïne in komende dagen binnenvallen", "algemene mobilisatie" bij rebellen in Donetsk | VRT NWS Nieuws
De Amerikaanse president Joe Biden is ervan overtuigd dat de Russische president Vladimir Poetin de beslissing heeft genomen om "in de komende dagen" Oekraïne binnen te vallen. "We denken dat ze Kiev zullen aanvallen." De leider van de pro-Russische rebellen in Donetsk heeft alvast opgeroepen...www.vrt.be
Als blijkt dat het dan niet tot een oorlog zou komen, is de VS inderdaad de grote boosdoener, zo een oorlogstaal man.
![]()
VS-president Biden: "Poetin zal Oekraïne in komende dagen binnenvallen", "algemene mobilisatie" bij rebellen in Donetsk | VRT NWS Nieuws
De Amerikaanse president Joe Biden is ervan overtuigd dat de Russische president Vladimir Poetin de beslissing heeft genomen om "in de komende dagen" Oekraïne binnen te vallen. "We denken dat ze Kiev zullen aanvallen." De leider van de pro-Russische rebellen in Donetsk heeft alvast opgeroepen...www.vrt.be
Als blijkt dat het dan niet tot een oorlog zou komen, is de VS inderdaad de grote boosdoener, zo een oorlogstaal man.
Is dit dat nuanceren volgens jou?De Russen manoeuvreren hun troepen binnen hun grondgebied, en hebben nog altijd niet aangevallen. Uiteraard doen ze dat om druk te zetten, en dat is hun goed recht, alsook om aan te tonen dat "het westen" als een bedreiging wordt gezien, en daarin zijn ze niet verkeerd.
Ik kan me over het algemeen steevast vinden in de analyses van @Avondland; dus voor anderen me van KGB enal beschuldigen, de meeste straffe taal in dit topic komt van de andere kant want die visies zijn ook niet altijd nuchter, correct of objectief, en gevoed vanuit een westers dominantie of westers-centristische blik: dezelfde manier waarop vroeger kolonialisme goed werd gepraat.
En neen, Rusland is niet het goede vs het kwaadaardige westen, maar dat moet ik ook niet benadrukken want niemand in dit topic is van die mening... maar ik word hier wel soms zo weggezet. Iets nuanceren hier staat al gelijk aan "kgb troll ofzo".
Misschien moet je beide zijden eens aan jouw kritische blik onderwerpen.Als blijkt dat het dan niet tot een oorlog zou komen, is de VS inderdaad de grote boosdoener, zo een oorlogstaal man.

Tja, los van wie nu (een deel van de) waarheid spreekt en ongeacht de strategische redenen erachter.
Goed ziet het er nu toch echt niet uit allemaal. De-escalatie klinkt toch ver weg.
En neen, Rusland is niet het goede vs het kwaadaardige westen, maar dat moet ik ook niet benadrukken want niemand in dit topic is van die mening... maar ik word hier wel soms zo weggezet. Iets nuanceren hier staat al gelijk aan "kgb troll ofzo".