Het Ruslandtopic: de beer roert zich andermaal

Het is een oorlogszoeker.
Of neen, hij is zwak en seniel.

Hij heeft niets gedaan voor de gewone man.
Hij heeft de mensen teveel geld gegeven en te lage werkloosheid, daardoor is er nu inflatie.

Of wacht, wat is het nu :thinking:

Een opvolgende vraag van een journalist na die presser;

To clarify Mr. President, you are convinced Putin will invade Ukraine, is that what you said? -- yes.

Griezelig hoor. Ik herinner mij de beelden op televisie nog van de oorlog in Joegoslavië toen ik een jong kind was. Laat dat nu niet voor mijn kinderen in de komende weken ook zo zijn.

De Amerikaanse strategie om met die inlichtingen (alsook de voorgaande) naar buiten te komen is voor Poetin toch wel een doorn in het oog vermoed ik? De Russen propageren het dan alsof het Westen helemaal aan het doordraaien is, maar zou die communicatie nu niet effectief gewoon Poetin's planning overhoop halen, tot zijn enorme frustratie? Ik zou zo graag een vlieg willen zijn...

De Amerikaanse strategie om met die inlichtingen (alsook de voorgaande) naar buiten te komen is voor Poetin toch wel een doorn in het oog vermoed ik? De Russen propageren het dan alsof het Westen helemaal aan het doordraaien is, maar zou die communicatie nu niet effectief gewoon Poetin's planning overhoop halen, tot zijn enorme frustratie? Ik zou zo graag een vlieg willen zijn...
Je kan het gewoon niet meer volgen , Rusland zegt telkens dat het geen oorlog wil ,in hun denkwijze dat Oekraïners broeders zijn /hetzelfde volk maakt dat ook wel steek . Dan erna heb je de VS/VK die constant dan afkomt met ja woensdag hoogwaarschijnlijk aanval , nu is het zaterdag , als dat niet gebeurt wanneer is de volgende datum ? .

Een Macron had toch ook een redelijk gesprek gehad met Putin ?

Oftewel liegt Putin staalhard en hebben we straks oorlog , oftewel hebben de VS/VK vreemde intellegentiekanalen die aan het doordraaien zijn . En de EU telt niet mee .

Je kan het gewoon niet meer volgen , Rusland zegt telkens dat het geen oorlog wil ,in hun denkwijze dat Oekraïners broeders zijn /hetzelfde volk maakt dat ook wel steek . Dan erna heb je de VS/VK die constant dan afkomt met ja woensdag hoogwaarschijnlijk aanval , nu is het zaterdag , als dat niet gebeurt wanneer is de volgende datum ? .

Een Macron had toch ook een redelijk gesprek gehad met Putin ?

Oftewel liegt Putin staalhard en hebben we straks oorlog , oftewel hebben de VS/VK vreemde intellegentiekanalen die aan het doordraaien zijn . En de EU telt niet mee .

Je ziet toch ook wat er gebeurt in Oost Oekraïne? En de evolutie in Putin zijn taalgebruik.

Gezien niemand Oekraïne gaat bijstaan bij een effectieve oorlog zou het, zoals hierboven aangehaald, suïcidaal zijn als ze (zoals Putin beweert) nu zelf escaleren in de Donbas.

Als blijkt dat het dan niet tot een oorlog zou komen, is de VS inderdaad de grote boosdoener, zo een oorlogstaal man.

En het lukt supergoed, afgaande op sommige reacties hier op BG.

Putin vergelijken met de Verenigde Staten 'want zij zijn ook niet zonder zonden' :wtf:
Poetin is al sinds 1999 aan de macht in Rusland, in de Verenigde Staten hebben we in al die tijd Clinton, Bush Jr., Obama, Trump en Biden gehad. "Zomaar" vergelijken is inderdaad lichtzinnig, maar het is ook lichtzinnig om te geloven dat Biden de "good guy" is die belangeloos opstaat tegen de slechterik Poetin. Biden is uiteindelijk net als Poetin ook de aandacht aan het afleiden van interne problemen, want hij krijgt zijn verkiezingsbeloftes niet doorgeduwd en de Midterms zien er niet rooskleurig uit.

Als blijkt dat het dan niet tot een oorlog zou komen, is de VS inderdaad de grote boosdoener, zo een oorlogstaal man.
Volgens mij snap je het niet helemaal. Kdenk eerder dat skypulse gelijk heeft en dat ze door de plannen van de Russen steevast te lekken hen juist dwingen van plan te veranderen en zo net oorlog proberen te vermijden.

Met dit soort redenering kan je elke preventieve actie afkeuren. Hoe kan je nu over de VS spreken als “zo een oorlogstaal man” terwijl de andere partij 190.000 (!) troepen rond de grenzen van Oekraïne zet? Het hele Russische grondleger is maar 280.000 man groot.

Ja, binnen je eigen grondgebied doe je wat je wil. Dat wil niet zeggen dat je “bussiness as usual” kan claimen als je zo een groot deel van je leger aan iemand zijn grens parkeert én eisen aan anderen stelt. Van het Westen zie je toch geen enkele ander eis komen dan “laat Oekraïne met rust”?

Laatst bewerkt:
De Russen manoeuvreren hun troepen binnen hun grondgebied, en hebben nog altijd niet aangevallen. Uiteraard doen ze dat om druk te zetten, en dat is hun goed recht, alsook om aan te tonen dat "het westen" als een bedreiging wordt gezien, en daarin zijn ze niet verkeerd.

Ik kan me over het algemeen steevast vinden in de analyses van @Avondland; dus voor anderen me van KGB enal beschuldigen, de meeste straffe taal in dit topic komt van de andere kant want die visies zijn ook niet altijd nuchter, correct of objectief, en gevoed vanuit een westers dominantie of westers-centristische blik: dezelfde manier waarop vroeger kolonialisme goed werd gepraat.

En neen, Rusland is niet het goede vs het kwaadaardige westen, maar dat moet ik ook niet benadrukken want niemand in dit topic is van die mening... maar ik word hier wel soms zo weggezet. Iets nuanceren hier staat al gelijk aan "kgb troll ofzo".

Laatst bewerkt:
De Russen manoeuvreren hun troepen binnen hun grondgebied, en hebben nog altijd niet aangevallen. Uiteraard doen ze dat om druk te zetten, en dat is hun goed recht, alsook om aan te tonen dat "het westen" als een bedreiging wordt gezien, en daarin zijn ze niet verkeerd.

Ik kan me over het algemeen steevast vinden in de analyses van @Avondland; dus voor anderen me van KGB enal beschuldigen, de meeste straffe taal in dit topic komt van de andere kant want die visies zijn ook niet altijd nuchter, correct of objectief, en gevoed vanuit een westers dominantie of westers-centristische blik: dezelfde manier waarop vroeger kolonialisme goed werd gepraat.

En neen, Rusland is niet het goede vs het kwaadaardige westen, maar dat moet ik ook niet benadrukken want niemand in dit topic is van die mening... maar ik word hier wel soms zo weggezet. Iets nuanceren hier staat al gelijk aan "kgb troll ofzo".
Is dit dat nuanceren volgens jou?
Misschien moet je beide zijden eens aan jouw kritische blik onderwerpen.

Echt bizar hoe Rusland de ene aanslag na de andere mag plegen, grondgebied afsnoepen, per ongeluk een lijnvlucht uit de lucht schiet en daar een hele hoop europeanen mee ombrengt (inclusief 4 belgen btw), de ene cyberaanval na de andere op ons los laat, constant dreigen en schofferen, spierballen laten rollen, haar eigen en onze democratie tracht kapot te maken, pers aan banden legt, oppositie uit de weg ruimt en af en toe eens wat mensen afmaakt op ons grondgebied met vergif of radioactief spul maar dat als wij oproepen alstublieft geen oorlog te starten, dan is dat straffe taal en zijn wij "de grote boosdoener". :crazy:

Laatst bewerkt:
Oh god ge zijt ook een troll. Hoe is Biden hier nu de agressor?? Hij zegt gewoon dat er info is dat Rusland gaat aanvallen en dat bij een mogelijke inval zware sancties volgen. Voor de rest wil hij een diplomatische oplossing. Rusland liegt er op los en maakt diplomatie onmogelijk en blijft dreigen met militaire acties. Biden zegt niks over oorlog voeren met rusland en geeft enkel wapensteun aan Oekraïne maar geen troepen. En nog steeds is het plots ook de schuld van beide kanten??? Rot toch op man met het verdedigen van Rusland het land maar mensen met een beetje kritiek uit het raam worden gegooid.
Tijd voor een nieuwe regel imo op dit forum maar personen die dwepen met autoritaire regimes of het goedpraten van hun acties gewoon gebannen worden. Wat is het volgende China goedpraten?

Serieus man in oorlogstijd stond je al terecht met landverraad waarschijnlijk met zo'n opmerkingen en al dat goedpraten van Rusland.

Tja, los van wie nu (een deel van de) waarheid spreekt en ongeacht de strategische redenen erachter.
Goed ziet het er nu toch echt niet uit allemaal. De-escalatie klinkt toch ver weg.

Tja, los van wie nu (een deel van de) waarheid spreekt en ongeacht de strategische redenen erachter.
Goed ziet het er nu toch echt niet uit allemaal. De-escalatie klinkt toch ver weg.

De-escalatie is nochtans simpel : oefeningen zijn voorbij en troepen gaan terug naar hun normale basissen.
Tot op heden is dat nog altijd het officieel verhaal van Poetin.
Probleem is dat Poetin iets wil bereiken dat onmogelijk lijkt.

Nee maar als je wat objectiever probeert te zijn, moet je al geband worden. Vanaf dat je enige nuance brengt, moet je gebannen worden. Allemaal moeten we keihard tegen Rusland zijn, voor oorlog zijn, voor de dood van zoveel mogelijk Russen zijn tot er geen enkele Rus overschiet. Rusland is de duivel en Amerika is de held, ik ga daar niet in mee. En Amerika draagt met dit soort communicatie bij aan escalatie. De enigen die aan een de-escalatieproces trachten te werken zijn Macron en de Duitsers.

Biden kan alles zeggen wat hij wilt. Uiteindelijk zal er geen enkele Amerikaan zijn leven moeten riskeren, dus als er oorlog uitbreekt maakt dat voor de Amerikanen geen zak uit. Als ze dan toch een oorlog willen, dat ze het dan op Amerikaans of Russische grondgebied doen, maar niet hier in Europa en laat ons erbuiten.

Zeg verder DUIDELIJK in vorige post dat het niet is van "rusland is goed" en "amerika is evil", en de eerste 2 posten roepen op om mij te bannen omdat ik rusland goedpraat of omdat ik troll.

Dus @DaFreak; en @Dookie; leer eens mijn posten te lezen.

Ik moet niet het andere nuanceren, want niemand verdedigt hier Rusland, en ik heb geen zin om te herhalen wat 99% die post in deze board al doet.

Laatst bewerkt:
@Lakigigar : ik volg je. Als je hier niet pro-usa bent, ben je lid van KGB? Toch te gek.

Als er 1 land graag oorlogje speelt zal het USA wel zijn.
En zeker als ze die oorlogen kunnen uitvechten op andermans terrein.

GuantánamoBay deden ze ook elders.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan