Moto Het Moto praat topic

Niet veel animo hier. Maarreuh vandaag theorie gaan doen en van de eerste keer geslaagd. Al had ik echt letterlijk geen overschot :S

Moet ik nu met dat papier achter een voorlopig rijbewijs of is dit genoeg om de rijlessen te starten?
 
Hier aan het kijken voor een 50cc crosser voor de kleine (bijna 5 jaar).
Op een KTM gevallen die ik volgende week ga bekijken. Valt te begrenzen op de gasschuif uiteraard.
Zou dan hem wat in de tuin ermee laten rijden om te zien hoe dat al dan niet gaat. Als ik zie dat hij op z'n gemak is, tegen maart dan eens met hem op een crossparcour gaan. In Komen kun je rijden voor 5 euro een hele middag.

Ik hoop dat hij het zal durven :)
Zijn er hier nog ervaring met kindercrossers?
 
heb de electrische KTM /HQV gekozen.

die kan je perfect instellen naargelang het leerniveau.

er is ook de HVR 50.4 , en als 65cc equivalent de 60.4
 
Wow die HVR 50.4 is wel cool.
Wel niet goedkoop haha :)

Wel geen lawaai natuurlijk.
Vast bedankt voor de tip. Als ik zie dat hij het goed doet/graag doet misschien dan overstappen op zoiets idd.
 
het is niet goedkoop omdat ze allemaal nog zo nieuw zijn en er niks occasie te vinden is.
qua prijs komt het redelijk overeen met de nieuwe tweetakters, mss zelfs goedkoper.

nu, veel verlies je nooit aan de kindercrossers. de eerste eigenaar max 1000euros en de volgende eigenaars geven die ongeveer door aan de prijs die ze ervoor betaald hadden. Maar die steken dan weer meer centen in het onderhoud dan de eerste.

voordeel electro: ge hebt er geen onderhoud aan en ge kunt het plat in de koffer leggen, er loopt niks uit.
bonus:
Voor iemand die in de zonne energie sector werkt, getuigt het van corporate soul :)


Maar ik vind het jammer dat ze bij de ktm/HQV de akku niet rap inwisselbaar maakten.
 
gezien junior de SX 5 E ontgroeid is voordat hij alle levels beheerst, denk ik wel de 60.4 te kopen.

ik wil dat hij de juiste techniek aanleert, en dat gaat veel makkelijker met de e motor: als hij rapper vooruit wil, moet ie sneller zijn in de bochten.
en dat lukt erg goed.
de anderen concentreren zich op de topsnelheid en het ver springen e.d. ...om dan bijna om te vallen in de volgende bocht.
 
True, ik geloof wel in het elektrische verhaal. Zal er enkel voor zorgen dat er méér kan gereden worden in mijn ogen.
Dus ik zie dat zeker als mogelijkheid voor tweede brommer of voor wanneer ik zie dat het serieuzer wordt.

De KTM die ik op het oog heb vraagt ie 850 euro voor, dus dat vind ik zeker aanvaardbaar om te proberen.
 
Niet veel animo hier. Maarreuh vandaag theorie gaan doen en van de eerste keer geslaagd. Al had ik echt letterlijk geen overschot :S

Moet ik nu met dat papier achter een voorlopig rijbewijs of is dit genoeg om de rijlessen te starten?

Met het papier van theorie kan je rijlessen gaan volgen. Om een voorlopig rijbewijs te krijgen moet je sowieso eerst slagen voor het praktijkexamen op privéterrein.

Voor mezelf: mijn SV650 staat al te lang stil :( ik hoop om morgen een ritje te kunnen gaan doen.
 
True, ik geloof wel in het elektrische verhaal. Zal er enkel voor zorgen dat er méér kan gereden worden in mijn ogen.
Dus ik zie dat zeker als mogelijkheid voor tweede brommer of voor wanneer ik zie dat het serieuzer wordt.

De KTM die ik op het oog heb vraagt ie 850 euro voor, dus dat vind ik zeker aanvaardbaar om te proberen.

daar kunde idd niks aan verliezen.

ik snap die fabrikanten echt niet.
zowat elk MX parcours heeft problemen met buren en milieu vergunningen.

Als de fabrikanten zouden inzetten op electro, kan je praktisch overal nieuwe MX en Supermoto pistes bouwen.

organiseer een eigen MX-E kampioenschap, met jeugdreeksen, enz.

ze zouden hun markt enorm kunnen vergroten.

maar het geld is blijkbaar makkelijker verdiend met oude tech uit te melken en voor goud te verkopen.
 
Met het papier van theorie kan je rijlessen gaan volgen. Om een voorlopig rijbewijs te krijgen moet je sowieso eerst slagen voor het praktijkexamen op privéterrein.

Voor mezelf: mijn SV650 staat al te lang stil :( ik hoop om morgen een ritje te kunnen gaan doen.
Tnx

Goeie plaatsen om kleren te gaan passen en/of te kopen? Die van knox ziet er goed uit maar geen shop dichtbij om eens te gaan passen. Ook niet echt de goeie tijd om eens tot in Nederland te rijden daarvoor
 
Tnx

Goeie plaatsen om kleren te gaan passen en/of te kopen? Die van knox ziet er goed uit maar geen shop dichtbij om eens te gaan passen. Ook niet echt de goeie tijd om eens tot in Nederland te rijden daarvoor
Hangt er van af waar je woont :p in regio Leuven vind ik de Motoutlet wel een goeie winkel. Altijd mogelijkheid om alles te gaan passen. Weet wel niet of dat tegenwoordig nog zo is met covid. Maar in elk geval vriendelijk personeel en voldoende keuze voor je eerste kledij vind ik.
 
Tip: een seconde over avatar zweven en een hoop info waaronder locatie komt te voorschijn.

Ik ben dus uit Pittem, regio Roeselare Tielt ;)
Brugge is dus ca va om eens naartoe te rijden.

15 jaar geleden heb ik een tijdje met een 125CC rond gereden en toen heb ik in Kortrijk kledij gaan halen. Ze hadden daar ook een uitgebreid assortiment 2de hands kledij. Ik weet wel niet meer wat de naam was van die zaak. :(
 
Ah amai dat wist ik nog niet van dat hoveren. Thanks!

Ik ken helaas niks in die regio dus ik ga je daarmee niet verder kunnen helpen vrees ik :p
 
Net een toerke gedaan, was al een dikke maand geleden intussen. Maar mijn vingertoppen man! Nergens echt kou gehad behalve aan mijn vingertoppen. Ik ga toch echt eens dringend moeten kijken naar verwarmde handvaten + van die handkappen. Die van de rijschool indertijd hadden dat en dat was echt zalig om mee te rijden.
 
Ik ben door mijn onervarendheid een jaar geleden neergegaan op de Boomsesteenweg. Teveel geremd met mijn achterrem op een vochtig wegdek, mijn achterwiel blokkeerde, en ik benneergegaan. Gelukkig niets aan overgehouden behalve een kleine schaafwonde. Moto ook niks al te ernstigs. Ik had al valbeugels geinstalleerd een paar maand tevoren en die hebben dus de impact en het schuren opgevangen, net als mijn voetsteuntje.

Nu is mijn knipperlicht wel afgekraakt, inclusief het stukje van het kuipdeel waar die aan bevestigd zat. Nu zit er dus een gat waar vroeger een stuk plastiek zat waar ik de moer tegen kon schroeven.

Iemand een idee hoe ik zoiets kan fixen? Heb al geprobeerd om het gewoonweg te lijmen met een 2-componenten-epoxylijm, maar is bijlange na niet stevig genoeg gebleken.

Mijn enige idee momenteel is om de ronding van het kuipdeel eens goed na te meten en een stukje te 3d printen dat dan als een soort 'rondel' gekneld zit aan de binnenkant tussen kuipdeel en moer.


3n4XV4l
bVx4shd.png
 
Iemand tips voor een goeie bril op sterkte om in een helm te dragen? Ik zag op YT filmpjes zo van die brillen die eigenlijk klemmen op de 'slapen' ipv met achter het oor haken. Maar zoiets vind ik gelijk nergens langs hier.
 
normale bril maar een helm met uitsparingen voor de "benen" vd bril.

totnogtoe de beste voor mij is de shark spartan op dat vlak.
 
Iemand tips voor een goeie bril op sterkte om in een helm te dragen? Ik zag op YT filmpjes zo van die brillen die eigenlijk klemmen op de 'slapen' ipv met achter het oor haken. Maar zoiets vind ik gelijk nergens langs hier.
Zoals Panly zegt, gewoon een helm zoeken met uitsparingen voor de bril. Ik heb zo'n LS2 modulaire helm en dat past perfect.
 
Terug
Bovenaan