Het Mining Topic

Strijkijzer

Event Crew
Hierbij ook een topic voor mensen die coins minen.
  • Welke apparatuur gebruik je?
  • Welke coins mine je?
  • Tips & tricks?
  • Welke software?
  • ...
Ik heb zelf maar beperkte kennis, maar dacht het toch maar te openen :D

Zelf mine ik ravencoin met mijn (recente) dekstop wanneer die niets anders aan het doen is (gamen of videobewerking) met een 3070ti.
Levert ongeveer 2 euro netto per dag op. Geen zotte bedragen, maar coin is sinds ik mine wel verdubbelt in waarde.
(dus van die periode, is het ondertussen 4-5 euro per dag).

Dus, nog mensen die dit doen?
En voor de mensen die rvn minen, zetten jullie dit om in iets anders of laten jullie dit gewoon staan?
 
Dat is nu nog eens een interessant topic.
ik blijf zelf heel ver weg van minen omdat ik écht niet weet waar te beginnen en wat er effectief betrouwbaar is dergelijk.
Dus ik heb interesse!

@Strijkijzer welke software etc gebruik je daar dan voor?
 
Mijn pc staat hier in principe een 12u/dag te draaien, ongeveer 5 op 7.
Is het nuttig om minen te bekijken of zal dit waardeloos zijn met een gtx 1060 6gb & hett feit dat ik de pc ook nog moet kunnen gebruiken ?
 
Met een 3070 kaart was het nog profitable enkele maanden geleden (ik mine nu niet meer) , hoe ouder je kaart, hoe minder efficiënt natuurlijk en dan zal je op den duur meer elektriciteitskosten hebben dan hetgeen het opbrengt. In de zomer was ik gestopt met minen omwille van de warmte.
 
Mijn pc staat hier in principe een 12u/dag te draaien, ongeveer 5 op 7.
Is het nuttig om minen te bekijken of zal dit waardeloos zijn met een gtx 1060 6gb & hett feit dat ik de pc ook nog moet kunnen gebruiken ?

Het een gelijkaardige kaart zitten, ben het eens aan't uitvogelen of het wel de moeite is.
Ik geloof wel niet dat het aan te raden is om te minen & te werken tergelijkertijd. en al zeker niet als het uw GPU ook belast.
 
Het een gelijkaardige kaart zitten, ben het eens aan't uitvogelen of het wel de moeite is.
Ik geloof wel niet dat het aan te raden is om te minen & te werken tergelijkertijd. en al zeker niet als het uw GPU ook belast.
Vrees ik inderdaad beetje voor, het is wel niet mijn werklaptop hoor. Ik heb hier gewoon een aparte pc voor youtube/spotify/... die voortdurend aanstaat.
 
heb dit weekend bij wijze van test eens 2miners gedraaid voor ETH ( met uitbetaling in nano) met een AMD 6800 XT.
Had op youtube nog een guide gevonden voor betere settings ( en minder power usage) en kwam op een snelheid van 62-36 uit. Heb het eens een uur of 12 laten draaien en had toen 2,1 euro ofzo.
Kon in tussentijd in principe ook wel nog gewoon werken met PC, maar denk niet dat ik er snel iets zal uithalen met de energiekost en slijtage van je GPU...
 
Vrees ik inderdaad beetje voor, het is wel niet mijn werklaptop hoor. Ik heb hier gewoon een aparte pc voor youtube/spotify/... die voortdurend aanstaat.

Ik zie wel dat die kaartjes nog gebruikt worden voor Ravencoin bv. Of Eth Classic. Verwacht er dus geen grootste dingen van. Maar het is wel mogelijk...Alle beetjes helpen? Als hij dan toch aanstaat...
 
Ik mine al sinds maart ofzo denk ik, Ethereum. Had toen een nieuwe desktop pc aangeschaft en was er toevallig op gekomen dat mijn kaart (GTX 3070) het heel goed deed qua mining performance. Toen beginnen testen en haal met die kaart 62-63MH/s, de oude desktop pc staat boven op zolder om mee te zwiften en daar zit nog een oude Radeon RX 480 in en die haalt zo'n 27MH/s. Gecombineerd dus 90, wat wel mooi is. Aan de huidige koers, mooi boven de 6€/dag, zolang die niet keldert naar €2000 blijft het goed rendabel tbh.
Beiden pc's staan zo goed als altijd aan eigenlijk. Beide kaarten ook aangepast met Afterburner om minder te verbruiken en minder warm te worden. Aan de huidige (en nog stijgende) koers van Ethereum is het een mooie extra :)
Voor mijn RTX gebruik ik GMiner en de RX 480 gebruikt LOLMiner, beiden op Ethermine pool.

Qua warmte valt het heel goed mee, 56°-60°, het geeft mijn bureau ook een aangename warmte om nu in te werken :)
Eigenlijk kan je alles blijven doen zonder impact, zolang het niet te zot grafisch is.
Voor CoD en nieuwere games zet ik bvb de miner wel uit en pas ik terug de overclocking aan, maar Rocket League en Hearthstone draai ik perfect terwijl ik mine. De mining output gaat is dan wel een stuk lager, maar niks te zot.

Elk beetje zon is extra meegenomen uiteraard om de elektriciteitsprijs te compenseren, maar ondertussen is de winst al meer dan voldoende om die meerkost te dekken. Zelfs de aanschaf van de dure graka heeft zich al terugverdient.
 
Net even gekeken naar energiekost: beide pc's al minend vebruiken samen zo'n 650W(*) => 5265kWh => 12cent/kWh (duurder tarief vanaf eind deze maand, dus momentele kost is stuk lager) = €630

(*) gekeken op die P1 meter met live verbruik, verschil genomen tussen verbruik tijdens minen en na afsluiten computers

*edit* straks nog eens liveverbruik nakijken want dat lijkt me zot hoog
 
Laatst bewerkt:
Ik mine al sinds maart ofzo denk ik, Ethereum. Had toen een nieuwe desktop pc aangeschaft en was er toevallig op gekomen dat mijn kaart (GTX 3070) het heel goed deed qua mining performance. Toen beginnen testen en haal met die kaart 62-63MH/s, de oude desktop pc staat boven op zolder om mee te zwiften en daar zit nog een oude Radeon RX 480 in en die haalt zo'n 27MH/s. Gecombineerd dus 90, wat wel mooi is. Aan de huidige koers, mooi boven de 6€/dag, zolang die niet keldert naar €2000 blijft het goed rendabel tbh.
Beiden pc's staan zo goed als altijd aan eigenlijk. Beide kaarten ook aangepast met Afterburner om minder te verbruiken en minder warm te worden. Aan de huidige (en nog stijgende) koers van Ethereum is het een mooie extra :)
Voor mijn RTX gebruik ik GMiner en de RX 480 gebruikt LOLMiner, beiden op Ethermine pool.

Qua warmte valt het heel goed mee, 56°-60°, het geeft mijn bureau ook een aangename warmte om nu in te werken :)
Eigenlijk kan je alles blijven doen zonder impact, zolang het niet te zot grafisch is.
Voor CoD en nieuwere games zet ik bvb de miner wel uit en pas ik terug de overclocking aan, maar Rocket League en Hearthstone draai ik perfect terwijl ik mine. De mining output gaat is dan wel een stuk lager, maar niks te zot.

Elk beetje zon is extra meegenomen uiteraard om de elektriciteitsprijs te compenseren, maar ondertussen is de winst al meer dan voldoende om die meerkost te dekken. Zelfs de aanschaf van de dure graka heeft zich al terugverdient.
Vanaf wanneer was je break-even dan? à 6 euro per dag ben je toch al even bezig voor je je GPU terug hebt? Weet natuurlijk niet voor hoeveel je de 3070 gekocht hebt, maar na 100 dagen zit je nog 'maar' aan 600 euro? En dan inderdaad nog je energiekost er bij tellen.
Ik haal ongeveer dezelfde mh/s zoals jij ( voor je 3070 dus), maar zie het toch niet meteen zitten om dat 24/7 te laten draaien.
 
Plus het feit dat een RTX 3070 momenteel duur staat (of in lage supply is) wanneer je kaart kapot zou gaan tijdens het minen. Die dingen zijn er ook niet voor gemaakt om 24/7 te laten draaien. Daar bovenop zit ge met extra warmteontwikkeling in de zomermaanden (wat nu natuurlijk geen probleem meer is, maar zelfs handig is)
 
Plus het feit dat een RTX 3070 momenteel duur staat (of in lage supply is) wanneer je kaart kapot zou gaan tijdens het minen. Die dingen zijn er ook niet voor gemaakt om 24/7 te laten draaien. Daar bovenop zit ge met extra warmteontwikkeling in de zomermaanden (wat nu natuurlijk geen probleem meer is, maar zelfs handig is)
Welja, ik heb nu nog het voordeel dat ik mijn AMD kaart aan de gewone prijs heb kunnen kopen ( +- 650 euro). Maar als je die GPU nog eens aan 1000 of meer gekocht hebt ben je nog langer bezig voor je nog maar break even bent.
 
Vanaf wanneer was je break-even dan? à 6 euro per dag ben je toch al even bezig voor je je GPU terug hebt? Weet natuurlijk niet voor hoeveel je de 3070 gekocht hebt, maar na 100 dagen zit je nog 'maar' aan 600 euro? En dan inderdaad nog je energiekost er bij tellen.
Ik haal ongeveer dezelfde mh/s zoals jij ( voor je 3070 dus), maar zie het toch niet meteen zitten om dat 24/7 te laten draaien.
Laatste payout was in September en zat daarmee over breakeven, heb de gpu ook gelukkig nog aan 'normale' prijzen kunnen kopen. Daarnaast heb ik ook nog mijn oude pc die mee mined, wat ook helpt. Denk dat je anders een klein jaar nodig hebt? Hoewel aan de huidige koers gaat het heel vlot.
Qua slijtage cva wel, linus tech had er op YouTube eens een filmpje rond gemaakt rond slijtage van mining en conclusie was dacht ik dat het niet nefast was voor je graka op voorwaarde dat je de temperatuur onder controle houdt.
Als je ze enkel koopt om te minen, is het redelijk kostelijk, maar uiteindelijk was mijn eerste doel een nieuwe gamepc, dus de mining winst is mooi meegenomen gewoon.
 
Als je ze enkel koopt om te minen, is het redelijk kostelijk, maar uiteindelijk was mijn eerste doel een nieuwe gamepc, dus de mining winst is mooi meegenomen gewoon.
Eigenlijk exact hetzelfde. Het is gewoon een extraatje waar ik pas later naar gekeken heb :D
 
Welja, ik heb nu nog het voordeel dat ik mijn AMD kaart aan de gewone prijs heb kunnen kopen ( +- 650 euro). Maar als je die GPU nog eens aan 1000 of meer gekocht hebt ben je nog langer bezig voor je nog maar break even bent.
Ja, ik ook, voor 600 euro, lol
 
Terug
Bovenaan