Structureel Thuiswerken

Hier drie dagen verplicht + twee dagen thuis.

Fulltime thuis voor een lange periode zou ik nu ook niet willen, maar denk dat drie dagen thuis en twee dagen kantoor ideaal is. Zo behoud je toch de band met je collega's en heb je ook voldoende voordeel van thuiswerk zonder dat je heel de tijd alleen thuis moet zitten.
 
Hier drie dagen verplicht + twee dagen thuis.

Fulltime thuis voor een lange periode zou ik nu ook niet willen, maar denk dat drie dagen thuis en twee dagen kantoor ideaal is. Zo behoud je toch de band met je collega's en heb je ook voldoende voordeel van thuiswerk zonder dat je heel de tijd alleen thuis moet zitten.
Hier ook, en dat is ideaal. Altijd thuis zou ook tegensteken, maar thuiswerk af en toe is wel gemakkelijk omdat:
- ge eens langer kunt uitslapen
- ge tijd wint door niet 5/5 te moeten opgaan
- ge minder gestoord wordt dan op kantoor wanneer ge thuis werkt, ideaal voor werk waarvoor een hoge concentratie vereist is
- minder verkeer, minder vervuiling, om die redenen moet thuiswerk gepromoot worden vind ik , waar het kan
Dat maakt een werkweek toch een stuk minder vermoeiend.

Maar 5/5 thuis gaat vervelen en je verliest de band met je collega's en het menselijk contact tijdens het werk
 
Laatst bewerkt:
Hier drie dagen verplicht + twee dagen thuis.

Fulltime thuis voor een lange periode zou ik nu ook niet willen, maar denk dat drie dagen thuis en twee dagen kantoor ideaal is. Zo behoud je toch de band met je collega's en heb je ook voldoende voordeel van thuiswerk zonder dat je heel de tijd alleen thuis moet zitten.
Dat was bij ons de regel voor corona. Ik zou nu persoonlijk geen job meer willen waar ik meer dan 2 dagen per week naar kantoor zou moeten gaan en dan liefst nog geen volle dagen om het verkeer wat te mijden. Het allerliefste nog full time thuis, aangezien ik thuis veel efficienter werk zonder constant gestoord te worden.
 
Hier is't 50-50, op maandbasis.
Dus in de praktijk komt het neer op de ene week 2 dagen, de andere week 3 dagen, want er is ook een minimum van 2d/week.

Dat laatste gaat herbekeken worden, omdat als je ziek bent, verlof hebt of aan een deeltijds regime werkt, je weinig thuis zal kunnen werken.

Voor mij is 50% perfect, ik ben er regelmatig vaker omdat mijn projecten en interne relaties dat nodig hebben, maar ik kan begrijpen dat de gemiddelde ontwikkelaar bijvoorbeeld geen boodschap heeft om 2d/week in open kantoorruimtes te werken met een headset op om toch wat focus te vinden.
 
Bij ons was het 2dagen kantoor en 3 thuis maar ze dat binnenkort omwisselen omwille van de visie van een of andere "hoge pippo".. ben benieiwd hoe de reacties gaan zijn want heb niet het gevoel dat er iemand daar blij mee gaat zijn.

"Ja maar vroeger moest ge 5 dagen kome' he"
 
Eerlijk als ik in mijn vriendengroep rondvraag is er toch wel wat misbruik ze.
En dat zijn ook managers en IT medewerkers e.d.
Hier ist 50/50 maar ik probeer toch 4 dagen op vijf op kantoor te zijn. Nu deze week wat minder omdat de helft met corona thuis zit en ik het niet wil vlaggen hebben tijdens mijn verlof.
 
Als uw bedrijf de laatste 2 jaar geen last heeft ondervonden met betrekking tot de interne werking / kwaliteit met het 100% thuiswerken is het ook compleet belachelijk mensen ineens terug te gaan dwingen af te komen. Zeker met de huidige benzine prijzen en het openbaar vervoer dat op niks trekt op veel plaatsen. Meestal gewoon bazen die wat onderdanen willen zien.

Word er misbruik gemaakt? Zowiezo, maar als alles nog draait zoals voor de corona moet je niet zagen.
 
Hier 2 dagen per week gemiddeld naar kantoor.
Je kan ook eens een week niet gaan bv. en dan andere weken "inhalen"

Zijn er mensen van plan om door de hogere verwarmingskosten terug extra naar kantoor te gaan de komende maanden?
 
Bij ons heeft men de vraag gesteld of we akkoord gaan de temperatuur op kantoor te verlagen naar 19,5 graden, dan kan ik beter thuis werken en thuis de verwarming een graadje minder zetten :/.
 
Bij ons heeft men de vraag gesteld of we akkoord gaan de temperatuur op kantoor te verlagen naar 19,5 graden, dan kan ik beter thuis werken en thuis de verwarming een graadje minder zetten :/.
Dat zou bij mij een grote njet zijn. En als de meerderheid akkoord gaat en ze het doorvoeren, koop ik me wel een infrarood paneel voor op kantoor/werk ik permanent thuis. Bij een bureaujob is 19,5 graden gewoon te koud voor mij.
 
Ik gok dat ik 4 dagen per week naar kantoor zal gaan. Momenteel is dat maar 1 of 2 dagen.
 
Hier 2 dagen per week gemiddeld naar kantoor.
Je kan ook eens een week niet gaan bv. en dan andere weken "inhalen"

Zijn er mensen van plan om door de hogere verwarmingskosten terug extra naar kantoor te gaan de komende maanden?
Nope, verwarming staat toch 24/24 op thuis, dus zou er niks mee uitsparen.
 
Nieuwe functie ondertussen, permanent thuiswerk, ongeveer 1x per maand es naar kantoor voor een team meeting.
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Ik werk nog steeds dinsdag en donderdag thuis,

maar ik vraag en krijg daar niets extra voor.

Ik heb toch zonnepanelen dus electriciteit is nog tot 2024 quasi voor niets voor mij (tijdens dag uren wel, wegens terugdraaiende teller).


Ook is het hier dag in dag uit 20 graden overdag, dus moet ook geen verwarmings premie hebben.


Het feit dat ik geen verplaatsing moet doen, is al voldoende van mij.

Snap dat niet, dat er mensen zijn die van alles uit de kast halen, om toch maar geld te sprokkelen extra. Omdat ze ocharme moeten thuiswerken.... Nieuwe bureaustoel, nieuwe computer.... Jeezes; Dat koop je toch ook gewoon voor jezelf?
 
Bij ons heeft men de vraag gesteld of we akkoord gaan de temperatuur op kantoor te verlagen naar 19,5 graden, dan kan ik beter thuis werken en thuis de verwarming een graadje minder zetten :/.
Bij ons heeft de baas dat ook gevraagd en hebben ze 3 elektrische vuurtjes gezet omdat het te koud was volgens de collega's. Probleem was snel terug opgelost.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan