Structureel Thuiswerken

Met z’n allen terug naar de werkvloer!

:woohoo:
giphy.gif
 
Met z’n allen terug naar de werkvloer!

:woohoo:
Ik vraag me af hoeveel werkgevers er gaan zijn die meteen ne mass email gaan rondsturen dat iedereen ipv 1 dag terug 5 dagen op kantoor moet komen vanaf vrijdag. :tongue:

Bij ons wordt het 2 dagen in de week en later waarschijnlijk 3 dagen. 4 en 5 dagen op kantoor gaat hier niet meer gebeuren.
 
*edit aangepast naar template

Werkte je al van thuis pre-corona? Ja en nee. Mijn werkgever voorzag al een regeling van 1 dag/week, maar ik had daar nog geen recht op wegens proefperiode/eerste 6 maanden. Toch mocht/kon ik van thuis werken om de symbolische middenvinger naar de NMBS uit te steken.

Hoeveel werk je nu van thuis? 100%

Hoe bevalt het nu? In het begin helemaal niet, dat kwam omdat ik op een appartementje woonde en ik mocht kiezen tussen werken vanuit mijn woonkamer, of vanuit mijn kleine slaapkamer met een venster dat NW gericht is. Mentaal gezien was het moeilijk om een scheiding te maken tussen privé en werk, eigenlijk nog altijd. An sich was Corona/telewerk niet de hoofdreden om (sneller) te verhuizen, dat ging sowieso toch gebeuren op termijn. Ik kan wel stellen dat ik rekening gehouden heb met telewerk in de keuze van mijn huidige (t)huis.

Nog steeds ben ik geen grote fan van telewerk, ik mis de sociale interacties met mijn collega's. Toch ben ik er ook de voordelen van gaan inzien,
en nu ik veel comfortabeler kan werken vanuit mijn huis zie ik mezelf het wel volhouden. Daar moet wel variatie tegenover staan, ik wil geen 100% meer thuisblijven. Daarnaast moet de communicatie met mijn collega's ook ferm verbeteren, er zijn heel veel misverstanden en onbegrip onstaan de laatste jaren. Het is alsof we elkaar niet meer kennen.

Zal je thuiswerkgedrag veranderen post-corona?
In het najaar van 2020 heb ik reeds een aangepast contract getekend dat 3 dagen telewerk en 2 kantoordagen vastlegt.
Daar komt echter nog een beperking van de capaciteit van het gebouw bovenop (50% bezetting max.).

Vanwege die beperking (+ reserveringssysteem) en goede ervaringen met telewerk heeft ons management al aangegeven dat we dus maar gewoon moeten regelen met collega's en/of team(s) wanneer we naar bureau komen en voor de rest maakt het niet veel uit.
Daarnaast komt er ook geen harde verplichting om terug te keren naar kantoor, dus wij blijven in een soort van... 'semi-100% thuiswerkregeling'?
 
Laatst bewerkt:
Bij ons vanaf volgende week 2 dagen per week terug naar kantoor (is nu al een hele tijd 1 dag) en vanaf dan twee weken later opnieuw 3 dagen verplicht te komen.
 
Wij moesten de afgelopen maanden niet meer gaan, maar vanaf volgende week worden we wel minstens 1 dag per week terug verwacht. Als we niet willen komen moeten we het met de leidinggevende bespreken. Dus wel vrij dwingend. :(
 
Wij moesten de afgelopen maanden niet meer gaan, maar vanaf volgende week worden we wel minstens 1 dag per week terug verwacht. Als we niet willen komen moeten we het met de leidinggevende bespreken. Dus wel vrij dwingend. :(
1 dag per week is toch heel schappelijk nee?
 
1 dag per week is toch heel schappelijk nee?
Goh ja eigenlijk wel, maar ik ben het thuiswerk nu zo gewoon en we kunnen eigenlijk niks op kantoor gaan doen buiten 'sociaal contact met collega's'. Met het woon-werk verkeer zal ik elke dag 2u minder vrije tijd hebben, gaat ook pijnlijk zijn om weer aan te wennen. Het is de bedoeling dat we post-corona 2-3 dagen per week naar kantoor moeten.
 
Vanaf maart verplicht 1 dag naar kantoor (+1 dag optioneel)
Vanaf april verplicht 2 dagen kantoor (+1 dag optioneel)
Vanaf mei verplicht 3 dagen kantoor (+2 dagen optioneel) en zal zo blijven.
 
Wel opvallend dat er toch blijkbaar veel bedrijven om staan te springen dat zodra het mag, toch weer meteen verplichte dagen op kantoor in te voeren. Ge zou denken dat als het twee jaar gelukt is via thuiswerk, het niet zo hoogdringend is om meteen iedereen terug te roepen zodra het mag en dat er gewoon samen met het personeel eens gekeken zou worden wat de wensen/visies hierover zijn. (al snap ik dat in grote bedrijven zoiets natuurlijk moeilijker met iedereen overlegd kan worden)

Hier alleszins nog totaal niet ter sprake gekomen of en wanneer we terug naar kantoor gaan. Ik verwacht dat we in de loop van komende weken onze team meeting mss eens terug op kantoor zullen doen ipv online, maar voor de rest verwacht ik niet dat we echt verplichte vaste dagen moeten aanwezig zijn. En zelfs die meeting op kantoor (waarbij we maar met 4 man zijn in ons team) zal eerder onder het mom zijn van "we zullen anders nog eens op kantoor samenkomen?" ipv een strikte verplichting.
 
Werkte je al van thuis pre-corona? Nee

Hoeveel werk je nu van thuis? 80%, binnenkort 60%

Hoe bevalt het nu? goed, flexibiliteit zeer leuk en ik moet niet naar Brussel. Ik kijk ertegenop om elke dag terug in de file te staan. Voor Corona ging ik met de trein, maar mijn werkgever gaat niet meer een abonnement voor slechts 2dagen willen geven.

Zal je thuiswerkgedrag veranderen post-corona? Neen, ik ga proberen zoveel mogelijk thuis te kunnen
 
Werkte je al van thuis pre-corona? Nee

Hoeveel werk je nu van thuis? 80%, binnenkort 60%

Hoe bevalt het nu? goed, flexibiliteit zeer leuk en ik moet niet naar Brussel. Ik kijk ertegenop om elke dag terug in de file te staan. Voor Corona ging ik met de trein, maar mijn werkgever gaat niet meer een abonnement voor slechts 2dagen willen geven.

Zal je thuiswerkgedrag veranderen post-corona? Neen, ik ga proberen zoveel mogelijk thuis te kunnen
Je kan een flexibel abonnement pakken dat je toelaat om x aantal keer per week de trein te nemen
 
Als ik een beetje laat vertrek naar het kantoor (8 uur of later), dan merk ik toch dat veel mensen niet meer mogen thuiswerken. Ik heb nog amper een parkeerplaats aan het treinstation. Dat staat weer helemaal vol (tijdens corona was dat zo goed als leeg)

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoeveel van de mensen op beyondgaming nu terug 5 dagen op 5 verplicht naar kantoor moeten komen.

Hier persoonlijk: De regel is nog steeds: Minimaal 2 dagen in de week op kantoor. Er is echter geen enkele controle op. Dus iemand die een keertje 4 dagen per week thuis werkt? Geen probleem. 5 dagen is wel een issue, omdat de projectleider wenst dat we 1 dag samenkomen op kantoor.
 
Bij ons minimum 1 dag per week op kantoor. Voor corona was er helemaal geen thuiswerk dus wel een serieuze ommedraai.
 
Chance dat we niet voor Musk werken.

Tesla en space x en aanverwanten: 5 dagen terug naar kantoor of ge moogt beschikken.
 
Chance dat we niet voor Musk werken.

Tesla en space x en aanverwanten: 5 dagen terug naar kantoor of ge moogt beschikken.
das ook gene waar he.
Tis 40 uur minimum op kantoor komen werken of ge moogt beschikken. Ge kunt nog altijd van thuis werken. :unsure:
Anyone who wishes to do remote work must be in the office for a minimum (and I mean *minimum*) of 40 hours per week or depart Tesla. This is less than we ask of factory workers.
If there are particularly exceptional contributors for whom this is impossible, I will review and approve those exceptions directly.
Moreover, the "office" must be a main Tesla office, not a remote branch office unrelated to the job duties, for example being responsible for Fremont factory human relations, but having your office be in another state.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan