Loodgieterij-topic

Iemand een idee hoe ik de waterdruk kan verhogen op deze CV ketel?
Merk: Junkers Cerapur.
Dank!
Edit: afbeeldingen kwamen precies niet goed door. Fixed.
vUWX4Oe.jpeg

kVKTKQa.jpeg
 
Laatst bewerkt:
In onze living hebben we 3 chauffages, 2 werken normaal en 1 warmt niets. (Nog maar pas opgemerkt, maar kan al ff zijn)
Heb lucht eraf gelaten, maar er was geen in, en radiatorkop er ook al eens af gehaald, maar deze is ook ok.

Iemand nog een idee wat we zelf kunnen proberen alvorens loodgieter te laten komen?
 
In onze living hebben we 3 chauffages, 2 werken normaal en 1 warmt niets. (Nog maar pas opgemerkt, maar kan al ff zijn)
Heb lucht eraf gelaten, maar er was geen in, en radiatorkop er ook al eens af gehaald, maar deze is ook ok.

Iemand nog een idee wat we zelf kunnen proberen alvorens loodgieter te laten komen?
Zit er een thermostatische kraan op of een gewone?
 
Ik zou graag twee pompgroepen met evenwichtsfles plaatsen om één grote kring vloerverwarming te ontdubbelen in gelijkvloers en verdiep. Momenteel zitten er 2500m aan vloerverwarming rechtstreeks op de warmtepomp en wordt dit gevoed door de interne circulatiepomp waarvan ik vermoed dat die het debiet totaal niet haalt. Daarnaast is het op deze manier ook onmogelijk om bijvoorbeeld de badkamer op te warmen en het gelijkvloers niet.

Mijn vraag is nu, welke types van pompgroepen moet ik nemen? Als je voor een kring met radiatoren en een kring met vloerverwarming kiest is het simpel, dan neem je een ongemengde pompgroep voor de radiatoren en een gemengde pompgroep voor de vloerverwarming. Maar welke pompgroepen kies je in het geval van twee kringen vloerverwarming?
Welk merk, type warmtepomp gaat het? Eventueel kan ik een schema geven wat je nodig hebt...
 
In onze living hebben we 3 chauffages, 2 werken normaal en 1 warmt niets. (Nog maar pas opgemerkt, maar kan al ff zijn)
Heb lucht eraf gelaten, maar er was geen in, en radiatorkop er ook al eens af gehaald, maar deze is ook ok.

Iemand nog een idee wat we zelf kunnen proberen alvorens loodgieter te laten komen?
Staan de collector kraantjes open? Of is het een eenpijpsysteem?
 
Radiators gisteren ontlucht. 1 van die ventielen blijft af en toe een druppeltje afgeven bij verwarmen. Is dat normaal als die chauffage meerdere seizoenen niet heeft aangestaan? Moet zich dat weer zetten? Krijg het in ieder geval niet harder toe.
 
Radiators gisteren ontlucht. 1 van die ventielen blijft af en toe een druppeltje afgeven bij verwarmen. Is dat normaal als die chauffage meerdere seizoenen niet heeft aangestaan? Moet zich dat weer zetten? Krijg het in ieder geval niet harder toe.
Kan zijn dat er wat vuil tussen is gekomen door het ontluchten, probeer eens een paar keer dat ventiel wat open en dicht te draaien zodat dat los kan komen. En als dat echt minimaal is kan het goed zijn dat dat terug dicht gaat door de kalkaanslag.
Als dat allemaal niet werkt kan je dat altijd vervangen, maar dat is wat meer werk natuurlijk.
 
Heb de ventielopeningen (in dat wit plastiek, waar de lucht en water uitkomt) eens naar boven gedraaid ipv naar onder en blijkbaar is de tegenwerkende zwaartekracht al voldoende. Merci!
 
Ik had hier eerder een schadegeval beschreven (lek en bijhorende schade).
Herstellingen kosten me 7000 euro (herbehangen; herstel tegels;... Allemaal gemotiveerd met facturen)
Expert meldt zonder motivatie waarde 2500 euro. Hoe kan ik dit aanvechten?
 
Niet direct een idee maar eens contact opnemen met uw rechtsbijstand? Die kunnen misschien een tegenexpert aanstellen
 
Ik heb gisteren een aan/uit thermostaat vervangen door een Tado thermostaat en deze via Opentherm aangesloten. Ook de ketel Viessmann-111W is Opentherm aangesloten. Alles werkt goed. De gevraagde ruimtetemperatuur blijft mooi aangehouden.

Wat mij nu opvalt is dat de pomp bijna constant blijft draaien. Dit wil niet zeggen dat de brander ook constant werkt. Is dit normaal?
Ik heb al wat opgezocht en bij weersafhankelijke temperatuur regeling lees ik hier en daar dat dit zo is.

Iemand die dit kan bevestigen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een DAB Mini 3 regenwaterpomp.
Die draait af en toe droog, hoewel er zeker genoeg water in de put zit. Dan moet ik er 0.9 liter water inkappen en dan kan ze terug verder.
In de winter heb ik er meer last van, en moet ik het quasi dagelijks doen. In de handleiding eens gekeken en ik zou de terugslapklap eens willen uithalen, kuisen en eventueel vervangen.

Volgens de handleiding moet ik de dop van 1"1/4 verwijderen met een schroevendraaier, maar dat lukt me niet met de grootste schroevendraaier die ik heb.
Bestaan er zo gigantische schroevendraaiers voor loodgieters? (2 euro muntstuk for scale ;-) )

Rpvk92s.jpg
 
Ik heb een DAB Mini 3 regenwaterpomp.
Die draait af en toe droog, hoewel er zeker genoeg water in de put zit. Dan moet ik er 0.9 liter water inkappen en dan kan ze terug verder.
In de winter heb ik er meer last van, en moet ik het quasi dagelijks doen. In de handleiding eens gekeken en ik zou de terugslapklap eens willen uithalen, kuisen en eventueel vervangen.

Volgens de handleiding moet ik de dop van 1"1/4 verwijderen met een schroevendraaier, maar dat lukt me niet met de grootste schroevendraaier die ik heb.
Bestaan er zo gigantische schroevendraaiers voor loodgieters? (2 euro muntstuk for scale ;-) )

Rpvk92s.jpg
Kun je hiermee verder?

 
Terug
Bovenaan