Loodgieterij-topic

Ze kunnen ook Locktite gebruiken ipv acrylkoord. Maar dat ziet er inderdaad geen acrylkoord uit. Welke onderaanneming was dat?
 
Acrylkoord is bestand tegen zeer hoge temperaturen. Vlas niet. Bij een eventuele brand kan dat belangrijk zijn. Lekken zal vlas niet wanneer het goed is gedaan. Het is voor de brandveiligheid.
 
Ze kunnen ook Locktite gebruiken ipv acrylkoord. Maar dat ziet er inderdaad geen acrylkoord uit. Welke onderaanneming was dat?
Ik wil hier liefst geen bedrijf bij naam noemen zolang ik niet zeker weet of ik geen foute conclusies trek. :p

Acrylkoord is bestand tegen zeer hoge temperaturen. Vlas niet. Bij een eventuele brand kan dat belangrijk zijn. Lekken zal vlas niet wanneer het goed is gedaan. Het is voor de brandveiligheid.
Oké, dan maak ik me al minder zorgen. Als het brandt is toch alles al omzeep. Ik zie trouwens dat in alle andere koppelingen wel koord gebruikt is. Misschien is deze koord gewoon hard uitgerafeld ofzo? Bij de rest hangt de koord er nog voor een deel uit, dus zie je het heel duidelijk.
 
Ik wil hier liefst geen bedrijf bij naam noemen zolang ik niet zeker weet of ik geen foute conclusies trek. :p


Oké, dan maak ik me al minder zorgen. Als het brandt is toch alles al omzeep. Ik zie trouwens dat in alle andere koppelingen wel koord gebruikt is. Misschien is deze koord gewoon hard uitgerafeld ofzo? Bij de rest hangt de koord er nog voor een deel uit, dus zie je het heel duidelijk.

Vlas wordt gebruikt voor waterleiding en daar staat veel meer druk op dan op een aardgasleiding. Lekken zal dat niet zo snel.
 
Na nog eens van dichter gekeken te hebben is het volgens mij gewoon vuile loctite 55.
Eens opgezocht en dat zou idd kunnen. Heb op aanraden van Mienod even contact opgenomen met Fluvius. Heb een mailtje gestuurd met de foto en ze moeten maar iemand langs sturen als ze twijfelen.
 
Fluvius reageert bijzonder snel op m'n emails. Blijkbaar zijn de foto's niet doorgekomen, dus heb ze nog een keer doorgestuurd.
 
Na nog eens van dichter gekeken te hebben is het volgens mij gewoon vuile loctite 55.
Ik heb dat rolletje dus op aanraden van u uit m'n materiaalkoffer gesmeten, toen ik eens iets moest losmaken begreep ik waarom! :laugh:
 
Je zou beter eerst eens zien wat het probleem is ipv al je hele installatie te doen niet?

Zet een simpel kraantje (of gardena koppeling met stukje tuinslang) achter de pomp en probeer er eens water uit te krijgen.

Ik zou de druk in dat drukvat ook al eens checken. Daar zit normaal aan de zijkant een ventiel (rond plastieken scheeltje dat je gewoon los kan draaien). Kan je met een gewone handpomp normaal even checken. De druk die nodig is staat normaal op het vat. Is 1,5-2,5 bar normaal dacht ik. Afhankelijk van het merk. Kan je gewoon even bijpompen.

De kans is wel bestaande dat dat drukvat stuk is. Valt wel geregeld voor
Het was blijkbaar de terugslag klep die open bleef staan. Dus ik kan verder met de rest te installeren.
 
Wat is er precies zo slecht aan en wat zijn de alternatieven? Heb hier ook zo eentje in de materiaalbak.
gewoon vlas en vet eh :p
het probleem is enerzijds dat het rap lekt als het niet just just precies goed gewikkeld is met de juste hoeveelheid volgens het potje, en dan nog.. plus dat het zich enorm hard vastzet, dat droogt uit en krijgt het bijna niemeer los. al meerdere malen gehad dat schellkranen daarmee in de muur gedraaid waren en dat het stuk in de muur breekt bij het proberen uitdraaien van de schellkraan.
 
Misschien nogal een domme vraag maar werkt een gewone dienstkraan ook in de tegenovergestelde richting? Ik zou een regenwateropstelling willen maken maar moest mijn put leeg zijn zou ik een tuinslang tussen een drinkwater kraan en een regenwaterkraan willen verbinden om toch men wc te kunnen blijven doorspoelen.
 
Misschien nogal een domme vraag maar werkt een gewone dienstkraan ook in de tegenovergestelde richting? Ik zou een regenwateropstelling willen maken maar moest mijn put leeg zijn zou ik een tuinslang tussen een drinkwater kraan en een regenwaterkraan willen verbinden om toch men wc te kunnen blijven doorspoelen.
Is tezien, er bestaan er met een terugslagklep in.
 
@Brecht De technieker is vorige week langs geweest om het moederbord, dat nét voor de platenwisselaar van het warm water zit, te vervangen. Sindsdien geen problemen meer gehad :clap: .
 
Terug
Bovenaan