Gratis banken: Argenta, Keytrade

Nog iemand die dit probleem heeft?
We zitten bij Hellobank met een gratis rekening. Bij het aangaan van een lening kregen we uiteraard alle gratis kaarten en de hele reutemeteut erbij. Een jaar later (vrijdag) krijgen we ineens nieuwe kaarten van Visa... Ze zijn blijkbaar een nieuw partnership aangegaan met VISA voor hun klassieke bankkaarten. De begeleidende brief wordt dan nog expliciet vermeld dat ze helemaal mee gaan in de Google/Apple/Garmin Pay... Wij gebruiken dit ontzettend vaak met onze KBC-kaarten, maar hadden nu zoiets van "Misschien al onze kaarten zo eens instellen".
Zowel Google Pay als Garmin Pay weigeren de kaart. Beide platformen zeggen dat de kaart/bank dit niet ondersteunt.. :rofl:


Ps- Hoe verwarrend kan het ook zijn..een klassieke kaart van VISA. Er staat ook geen vermelding meer van Maestro/Bancontact op. Als ge dan online een betaling doet...moet ge dan Bancontact/Maestro..of VISA selecteren? Want de online winkels bedoelen dan waarschijnlijk nog de credit card
Merci voor de waarschuwing, ik zal wel ff wachten voordat ik de mijne activeer :p
 
Is het de nieuwe kaart? De oude is een zwarte kaart, de nieuwe is een lichtblauwe.
Onze nieuwe Fintro kaart is een VISA debit maar maakt nog wel vermelding van bancontact. Enkel de Maestro vervangen door VISA debit dus. Bancontact blijft gewoon Bancontact zoals vroeger en dat zal je dan ook moeten aanduiden als je deze gebruikt voor online betalingen.
 
Nog iemand die dit probleem heeft?
We zitten bij Hellobank met een gratis rekening. Bij het aangaan van een lening kregen we uiteraard alle gratis kaarten en de hele reutemeteut erbij. Een jaar later (vrijdag) krijgen we ineens nieuwe kaarten van Visa... Ze zijn blijkbaar een nieuw partnership aangegaan met VISA voor hun klassieke bankkaarten. De begeleidende brief wordt dan nog expliciet vermeld dat ze helemaal mee gaan in de Google/Apple/Garmin Pay... Wij gebruiken dit ontzettend vaak met onze KBC-kaarten, maar hadden nu zoiets van "Misschien al onze kaarten zo eens instellen".
Zowel Google Pay als Garmin Pay weigeren de kaart. Beide platformen zeggen dat de kaart/bank dit niet ondersteunt.. :rofl:


Ps- Hoe verwarrend kan het ook zijn..een klassieke kaart van VISA. Er staat ook geen vermelding meer van Maestro/Bancontact op. Als ge dan online een betaling doet...moet ge dan Bancontact/Maestro..of VISA selecteren? Want de online winkels bedoelen dan waarschijnlijk nog de credit card
Mastercard gaat dacht ik ook stoppen met Maestro als productnaam dus dan zou er ook Mastercard op de kaart staan. Ik heb zelf nog niet de nieuwe kaart ontvangen. Waarschijnlijk is er nog iets mis waardoor deze niet werkt met Google/Apple pay? Ben wel benieuwd want ik gebruik dat ook met Google pay. Ik kan mij niet inbeelden dat ze ineens gaan stoppen met dit te ondersteunen.
 
Hoe lang duurt het normaal om een rekening te openen bij Keytrade? Vrijdag het formulier ingevuld voor mijn 1 manszaak maar heb voorlopig nog niks gehoord.
 
Hoe lang duurt het normaal om een rekening te openen bij Keytrade? Vrijdag het formulier ingevuld voor mijn 1 manszaak maar heb voorlopig nog niks gehoord.
In september en oktober duurde dit toch makkelijk een 2-tal weken. Maar kan ook dat dit toen langer duurde door de peterschap actie waardoor de toestroom nieuwe klanten waarschijnlijk piekte.
 
In september en oktober duurde dit toch makkelijk een 2-tal weken. Maar kan ook dat dit toen langer duurde door de peterschap actie waardoor de toestroom nieuwe klanten waarschijnlijk piekte.
Ok thanks. Dan weet ik dat ik nog wat geduld moet hebben.
 
Gedupeerden van phishing starten groepsvordering tegen Argenta

Ik vind dit wel een goeie zaak. Ja phishing is je eigen schuld. Ja in 95% (niet allemaal) van de gevallen ben je gewoon naïef en/of dom geweest.
Maar als een bank rustig aan, een weekje of langer er al geeuwend over doet om pas in actie te schieten zodat het geld nooit meer recupereerbaar is (met de ingesteldheid: Het is niet ons geld maar dat van de klant), dan vind ik dat de bank toch in gebreke is.
 
Hebben er hier nog mensen problemen gehad met aan te melden voor Keytrade? Mijn vriendin en ik willen een gezamenlijke rekening openen. Alles lukt met de card reader in te vullen, maar als we bij de laatste stap zouden moeten handtekenen dan geeft het een error.
Verschillende browsers geprobeerd. Contact opgenomen en blijkbaar een gekend probleem en zouden nu moeten bellen, maar wilde hier toch eens horen of er andere oplossingen gekend zijn.

Anders eens bij de ouders hun computer proberen?
 
Gedupeerden van phishing starten groepsvordering tegen Argenta

Ik vind dit wel een goeie zaak. Ja phishing is je eigen schuld. Ja in 95% (niet allemaal) van de gevallen ben je gewoon naïef en/of dom geweest.
Maar als een bank rustig aan, een weekje of langer er al geeuwend over doet om pas in actie te schieten zodat het geld nooit meer recupereerbaar is (met de ingesteldheid: Het is niet ons geld maar dat van de klant), dan vind ik dat de bank toch in gebreke is.
Dit vind ik een interessante case. Eens zien hoe ik dit kan volgen.

Ik vind het een beetje dubbel. Als Argenta door gebrekkige beveiliging een hack mogelijk maakt vind ik dat ze aansprakelijk zijn. Als een klant, via een vuile list van een derde partij, zelf geld overschrijft naar de oplichters of zelf toegang verleent tot zijn rekening dan kan je wel verwachten dat de bank zicht actief opstelt om zo iets te helpen blokkeren, maar dan ook nog die klanten vergoeden zoals die gedupeerden graag willen, daar zijn toch wel wat vragen bij te stellen.

Het is alsof je je portefeuille laat ontfutselen op straat door een list en dan alles terug wil claimen op de politie omdat ze niet snel genoeg alle mensen in de stad hebben gecontroleerd…
 
"De slachtoffers zouden eerst zoals opgedragen de phishingdienst van Argenta hebben aangeschreven, maar "de reactie was doorgaans zo traag dat overgeschreven gelden niet konden worden gerecupereerd"

Ik vind niet direct meer info over hoe snel ze de bank contacteerden. De phishingdienst van Argenta is 24/7 (telefonisch) bereikbaar.
De kans is groot dat ze pas dagen later doorhadden dat ze bedot waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Wij hebben twee gemeenschappelijke zichtrekeningen bij Keytrade. Die tweede moet je via telefoon of e-mail aanvragen en lopen ze niet mee te koop. Er is echter geen kaart aan gelinkt is puur om ons geld iets meer gescheiden te houden.
 
Heeft nog iemand een nieuwe debet visa kaart gekregen van Keytrade bank?
Ik heb de mijne zopas geactiveerd en een pincode ontvangen.
Ik kan de pin echter niet wijzigen in de app?

Die van mijn visa kaart kan ik wel veranderen via mijn gsm...
 
Heeft nog iemand een nieuwe debet visa kaart gekregen van Keytrade bank?
Ik heb de mijne zopas geactiveerd en een pincode ontvangen.
Ik kan de pin echter niet wijzigen in de app?

Die van mijn visa kaart kan ik wel veranderen via mijn gsm...
Al eens via een bankautomaat geprobeerd?
 
Heeft nog iemand een nieuwe debet visa kaart gekregen van Keytrade bank?
Ik heb de mijne zopas geactiveerd en een pincode ontvangen.
Ik kan de pin echter niet wijzigen in de app?

Die van mijn visa kaart kan ik wel veranderen via mijn gsm...
Ik heb ze kunnen aanpassen in een KBC-bank aan de automaat. Heel fijn die nieuwe kaarten, maar je kan daar dus bijna nergens met Payconiq betalen. Heb ervoor naar Keytrade gebeld en ze geven aan dat de Peer to Peer nog niet goed werkt met hun nieuwe VISA kaarten en het bij VISA ligt. Betalen via Payconiq naar een Business account zou wel moeten lukken, maar zo ben ik er nog niet veel tegengekomen.

Wel jammer natuurlijk. Gelukkig heb ik nog een andere bank om wel met Payconiq te betalen.
 
Ok dank u dan zal ik ook is zien voor gratis account bij andere bank.
Toevallig enig idee of er een limiet is op de hoeveelheid in 1 keer dat je storten in zo een automaat?
Want in de jaren dat ik bij hen klant ben heb ik wel wat cash verzameld met dingen te verkopen enzo.
 
Terug
Bovenaan