Gratis banken: Argenta, Keytrade

Over Keytrade gesproken...
Beetje commercieel bericht maar kan interessant zijn voor degenen die toch al interesse hadden op de vorige pagina;

Bovenop de gratis rekening, etc. heb je tot 30 september ook een speciale actie lopen (naar jaarlijkse gewoonte).
Elke volledig nieuwe klant die zich inschrijft via een bestaande klant/peter, krijgt 50 EUR op de nieuwe rekening gestort na 5 standaard verrichtingen (ook de "peter" krijgt datzelfde bedrag).

En neen, er zijn geen addertjes. Dit is een actie die al jaren wordt gedaan door Keytrade.
Voorwaarden hier terug te vinden: https://welcome.keytradebank.be/images/Keytrade/MGM/2021/ConditionsMGM-21_nl.pdf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In het algemeen heel tevreden over keytrade ,elke maand 2-3 euro krijgen ipv 4.5 euro betalen bij AXA.
De visakaart van keytrade vind ik wel minder. Ik kom toch vrij vaak tegen dat deze niet werkt op een website terwijl die van AXA dan zonder problemen werkt.
Je moet dan ook soms je 'kleurtjes-qr' scannen als je via de gsm een betaling doet maar dan moet ik dus een screenshot sturen van de QR naar iemand om die dan te kunnen scannen met de app.
Of ik zie een makkelijkere manier over het hoofd 🤔 net even gegoogled en via de Google lens zou het dan ook wel gaan maar bon..
 
In het algemeen heel tevreden over keytrade ,elke maand 2-3 euro krijgen ipv 4.5 euro betalen bij AXA.
De visakaart van keytrade vind ik wel minder. Ik kom toch vrij vaak tegen dat deze niet werkt op een website terwijl die van AXA dan zonder problemen werkt.
Je moet dan ook soms je 'kleurtjes-qr' scannen als je via de gsm een betaling doet maar dan moet ik dus een screenshot sturen van de QR naar iemand om die dan te kunnen scannen met de app.
Of ik zie een makkelijkere manier over het hoofd 🤔 net even gegoogled en via de Google lens zou het dan ook wel gaan maar bon..
Als je een kaske hebt (hardpass of hoe heet dat ding eigenlijk?) kan je dat gebruiken ipv je kleuren QR code:
 
Je moet dan ook soms je 'kleurtjes-qr' scannen als je via de gsm een betaling doet maar dan moet ik dus een screenshot sturen van de QR naar iemand om die dan te kunnen scannen met de app.
Of ik zie een makkelijkere manier over het hoofd 🤔 net even gegoogled en via de Google lens zou het dan ook wel gaan maar bon..
Klopt inderdaad, dit systeem loopt ook mank voor hun online Bancontact betalingen met de gewone bankkaart. Hoe kan je die QR-code nu scannen indien deze getoond wordt op de gsm? Dan heb je eigenlijk een tweede gsm nodig om de QR-code scan te doen.

Een ander nadeel van hun gekleurde QR-code is dat deze op de desktop 's avonds niet meer te scannen is indien je een softwarematige blauwlichtfilter draaien hebt. Dan moet je die tijdelijk uitschakelen om alsnog de QR-code te kunnen scannen.

Om die redenen heb ik Keytrade voor online webshops volledig links laten liggen. Beobank heeft een beter systeem en de 1% cashback maakt het al helemaal een no-brainer.
 
Klopt inderdaad, dit systeem loopt ook mank voor hun online Bancontact betalingen met de gewone bankkaart. Hoe kan je die QR-code nu scannen indien deze getoond wordt op de gsm? Dan heb je eigenlijk een tweede gsm nodig om de QR-code scan te doen.

Een ander nadeel van hun gekleurde QR-code is dat deze op de desktop 's avonds niet meer te scannen is indien je een softwarematige blauwlichtfilter draaien hebt. Dan moet je die tijdelijk uitschakelen om alsnog de QR-code te kunnen scannen.

Om die redenen heb ik Keytrade voor online webshops volledig links laten liggen. Beobank heeft een beter systeem en de 1% cashback maakt het al helemaal een no-brainer.
Ik heb hier f.lux draaien en dat geeft 's avonds geen enkel probleem. Zou het niet aan je scherm kunnen liggen?
 
Ik heb hier f.lux draaien en dat geeft 's avonds geen enkel probleem. Zou het niet aan je scherm kunnen liggen?
Ik heb ook f.lux draaien, maar niet met de standaard instellingen. Probleem stelt zich op meerdere toestellen, en heb het ook al eens gehad op een toestel met de Nachtlamp van Windows 10. Dus ja, lijkt me duidelijk...
 
Over keytrade gesproken, iemand die de softkey werkend heeft gekregen op een Oneplus? Ik krijg steeds een foutboodschap op het scherm.
 
In het algemeen heel tevreden over keytrade ,elke maand 2-3 euro krijgen ipv 4.5 euro betalen bij AXA.

Vooraleer we een lening hadden was ik een tevreden klant van Keytrade... wat mis ik die tijd want mijn huidige bank vraagt 7.5 euro per maand :cry:

Op de duurtijd van onze lening is dat toch een dikke 2250 euro. Minstens want ze zijn niet bang om het ook nog eens te indexeren.
 
Kan iemand me een bank aanbevelen voor de volgende diensten: zichtrekening, spaarrekening, bedrijfsrekening en pensioensparen?
Ik ben wel fan van Argenta:
* Zowel online als kantoren (service ed. natuurlijk afhankelijk van lokale kantoorhouder, meeste kun je gewoon mailen & het wordt in orde gebracht)
* privé (en voor zelfstandigen dacht ik ook) gratis rekening mogelijk + geen instapkosten voor pensioensparen
* bedrijfsrekening (indien vennootschap) wel niet gratis, €3.95/m

Natuurlijk niet te vergelijken met een Belfius/KBC qua online beleving, maar wel veel gebruiksvriendelijker dan een Beobank/ING/BNP Fortis.
Als je voor je bedrijf(srekening) echt veel service wilt, kun je wel kijken naar bv. Bank van Breda (zeker niet goedkoopste, maar wel echt persoonlijke begeleiding).
 
Laatst bewerkt:
Keytrade geeft wel geen goede omschrijvingen weer van waar de verrichtingen zijn gedaan., Diezelfde verrichtingen worden bijvoorbeeld bij een Belfius beter weergegeven. Ook staat er bij Keytrade geen bankreferentie. Mocht ik dat ooit eens nodig hebben, moet ik toch weer langs de helpdesk :(
 
Kan je bij de Keytrade gratis rekening de uitgavenlimiet van je Visa tijdelijk verhogen? Dat vind ik wel handig op reis 'voor het geval dat'...
 
Kan je bij de Keytrade gratis rekening de uitgavenlimiet van je Visa tijdelijk verhogen? Dat vind ik wel handig op reis 'voor het geval dat'...

Niet via het online portaal. Je kan hem enkel verlagen. de max is de maximale uitgavenlimiet.

Wil je een hogere limiet, denk ik dat je moet overschakelen naar de Gold of Platinum (die in theorie ook gratis zijn). Misschien dat die mogelijkheid daar bestaat.

Je zou dan zo kunnen werken. Pak de kaart met de hoogst mogelijke uitgavenlimiet (Pak 3000 of 5000) en verlaag die dan naar je comfortabele limiet. Verhoog die dan weer terug als je op reis gaat.
 
Nog iemand die dit probleem heeft?
We zitten bij Hellobank met een gratis rekening. Bij het aangaan van een lening kregen we uiteraard alle gratis kaarten en de hele reutemeteut erbij. Een jaar later (vrijdag) krijgen we ineens nieuwe kaarten van Visa... Ze zijn blijkbaar een nieuw partnership aangegaan met VISA voor hun klassieke bankkaarten. De begeleidende brief wordt dan nog expliciet vermeld dat ze helemaal mee gaan in de Google/Apple/Garmin Pay... Wij gebruiken dit ontzettend vaak met onze KBC-kaarten, maar hadden nu zoiets van "Misschien al onze kaarten zo eens instellen".
Zowel Google Pay als Garmin Pay weigeren de kaart. Beide platformen zeggen dat de kaart/bank dit niet ondersteunt.. :rofl:


Ps- Hoe verwarrend kan het ook zijn..een klassieke kaart van VISA. Er staat ook geen vermelding meer van Maestro/Bancontact op. Als ge dan online een betaling doet...moet ge dan Bancontact/Maestro..of VISA selecteren? Want de online winkels bedoelen dan waarschijnlijk nog de credit card
 
Nog iemand die dit probleem heeft?
We zitten bij Hellobank met een gratis rekening. Bij het aangaan van een lening kregen we uiteraard alle gratis kaarten en de hele reutemeteut erbij. Een jaar later (vrijdag) krijgen we ineens nieuwe kaarten van Visa... Ze zijn blijkbaar een nieuw partnership aangegaan met VISA voor hun klassieke bankkaarten. De begeleidende brief wordt dan nog expliciet vermeld dat ze helemaal mee gaan in de Google/Apple/Garmin Pay... Wij gebruiken dit ontzettend vaak met onze KBC-kaarten, maar hadden nu zoiets van "Misschien al onze kaarten zo eens instellen".
Zowel Google Pay als Garmin Pay weigeren de kaart. Beide platformen zeggen dat de kaart/bank dit niet ondersteunt.. :rofl:


Ps- Hoe verwarrend kan het ook zijn..een klassieke kaart van VISA. Er staat ook geen vermelding meer van Maestro/Bancontact op. Als ge dan online een betaling doet...moet ge dan Bancontact/Maestro..of VISA selecteren? Want de online winkels bedoelen dan waarschijnlijk nog de credit card
Hier Hello Bank met een gewone debetkaart en dat werkt met Apple Pay zonder kredietkaart/VISA.
 
Terug
Bovenaan