Gratis banken: Argenta, Keytrade

Ik had nog een ING rekening voor cash geld te storten en dan door te sluizen naar Keytrade. Nu dit betalend wordt, wat is de volgende beste keuze?

Ik zie een Hello rekening (ouder dan 28 jaar) bij Fortis, met nu een voordeel van 50 €. Addertjes?
De Hello rekening heb ik ook, geen addertjes voor zover ik weet maar ik stort geen cash en haal geen cash af dus weet niet hoe het daar mee zit. Werkt prima met Apple Pay. Instant overschrijving kost wel extra, de gewone overschrijving is volgende werkdag uitgevoerd.
 
Ik heb altijd alles bij BNP gehad.
(ex werkte daar ook, dus was makkelijk)
Nu nieuwe lening bij ING. Daar heb ik met huidige vriendin dan ook een gemeenschappelijke rekening.
ING moet ik dan betalen per maand, en bnp ook.

Kan ik nog gebruik maken van de bnp app als ik daar alles van mezelf weg haal en stop zet?
Ik heb daar momenteel mijn zichtrekening, spaarrekening, mijn pensioensparen en rekening van de kids (+ junior future plan)
Dus dan zou ik gewoon rekeningen van de kids zien staan?
Zijn daar dan nog kosten aan verbonden?
 
Ik heb altijd alles bij BNP gehad.
(ex werkte daar ook, dus was makkelijk)
Nu nieuwe lening bij ING. Daar heb ik met huidige vriendin dan ook een gemeenschappelijke rekening.
ING moet ik dan betalen per maand, en bnp ook.

Kan ik nog gebruik maken van de bnp app als ik daar alles van mezelf weg haal en stop zet?
Ik heb daar momenteel mijn zichtrekening, spaarrekening, mijn pensioensparen en rekening van de kids (+ junior future plan)
Dus dan zou ik gewoon rekeningen van de kids zien staan?
Zijn daar dan nog kosten aan verbonden?
Zet uw zichtrekening gewoon telefonisch over naar een Hello rekening. Alles blijft hetzelfde (zelfde app, zelfde rekening nr, zelfde bankkaart), ge zijt alleen niet meer “welkom” in hun filialen want ge moet alles online doen maar t is gratis. Als ge een 2e kaart, gemeenschappelijke rekening of vaak cash afhaalt/stort misschien best eens kijken naar de tarieven, maar de basis is gratis 😉
 
Ah straks eens bekijken.
2de kaart is totaal niet nodig
En wanneer kom je eens in een filiaal :unsure:
Heb nu mijn lening bij andere bank afgesloten en alles via mail geregeld (1 bezoek bij filiaal)
 
Even een kort vraagje: bij ING zal binnenkort ook de gewone zichtrekening geld kosten waardoor ik mijn pensioensparen zou willen overzetten naar Argenta.

Mijn storting voor 2021 is reeds volledig gedaan, wat wil zeggen dat ik begin volgend jaar een fiscaal attest ontvang van ING. En ik plan voor 2021 geen bijkomende stortingen, is er hier of daar een negatieve impact als ik mijn pensioensparen overzet onder het jaar?

(Argenta neemt kosten mbt overdracht op zich)
 
Ik zit nog bij rabobank.be, maar er is sinds kort een melding geweest dat ze ermee gingen stoppen, maar ze hebben dit tot nu nog niet gedaan. Is het aangeraden om te wisselen, ik denk dan aan Keytrade bank?
 
Zelf ben ik klant bij Rabobank, Keytrade en Argenta.
Die twee laatste kan ik zeker aanbevelen, Keytrade is interessant omwille van hun 5 cent actie.

Kort door de bocht: Het “probleem” is dat iedere Europese bank die ietwat goede cijfers heeft, gratis geld kan lenen bij de ECB. Het geld waarmee ze geen weg weten moeten ze daar plaatsen tegen een strafrente.
Mede dankzij de Belgische spaarder zijn ze nu uit de liquiditeitsproblemen, dus zijn we niet meer nodig.

Dus gok ik dat het niet zo eenvoudig zal zijn een overnemer te vinden. Misschien een bank zijn/haar die marktaandeel wil vergroten? Of die, om bepaalde redenen, niet gunstig kan lenen bij de ECB?
 
Iemand die hier bij BNP zit ?
Ook een mailtje ontvangen dat je in 2021 een nieuwe Bancontact-Visa-Debitcard gaat ontvangen ? Zou de Bancontact-Maestro kaart gaan vervangen.

Dacht ga het hier maar ff vragen voor ik op iets in die mail klik want hij ziet er wel verdomd legit uit maar tegenwoordig vertrouw ik niets :unsure:

''Contactloos betalen, online betalen … onze betaalbehoeften zijn veranderd. Als vertrouwde financiële partner denkt BNP Paribas Fortis met u mee. We maken u ook graag het leven gemakkelijker dankzij onze innovatieve en eenvoudige oplossingen. Daarom stelt BNP Paribas Fortis, als eerste bank in België, de nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart voor.
Dit jaar vervangen we voor elke klant de huidige Bancontact-Maestro-debetkaart door de nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart, zonder bijkomende kosten. U hoeft hiervoor niets te doen.''
 
Iemand die hier bij BNP zit ?
Ook een mailtje ontvangen dat je in 2021 een nieuwe Bancontact-Visa-Debitcard gaat ontvangen ? Zou de Bancontact-Maestro kaart gaan vervangen.

Dacht ga het hier maar ff vragen voor ik op iets in die mail klik want hij ziet er wel verdomd legit uit maar tegenwoordig vertrouw ik niets :unsure:

''Contactloos betalen, online betalen … onze betaalbehoeften zijn veranderd. Als vertrouwde financiële partner denkt BNP Paribas Fortis met u mee. We maken u ook graag het leven gemakkelijker dankzij onze innovatieve en eenvoudige oplossingen. Daarom stelt BNP Paribas Fortis, als eerste bank in België, de nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart voor.
Dit jaar vervangen we voor elke klant de huidige Bancontact-Maestro-debetkaart door de nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart, zonder bijkomende kosten. U hoeft hiervoor niets te doen.''
Is legitiem als ik me niet vergis, m’n baas kreeg een week of 2-3 geleden ook zo’n kaart. Geen idee of hij ervoor een mail kreeg.

‘T staat zo op hun website ook: https://www.bnpparibasfortis.be/nl/...t-Visa?&axes1=nl&axes2=PC&axes3=fb&axes4=priv
 
Iemand die hier bij BNP zit ?
Ook een mailtje ontvangen dat je in 2021 een nieuwe Bancontact-Visa-Debitcard gaat ontvangen ? Zou de Bancontact-Maestro kaart gaan vervangen.

Dacht ga het hier maar ff vragen voor ik op iets in die mail klik want hij ziet er wel verdomd legit uit maar tegenwoordig vertrouw ik niets :unsure:

''Contactloos betalen, online betalen … onze betaalbehoeften zijn veranderd. Als vertrouwde financiële partner denkt BNP Paribas Fortis met u mee. We maken u ook graag het leven gemakkelijker dankzij onze innovatieve en eenvoudige oplossingen. Daarom stelt BNP Paribas Fortis, als eerste bank in België, de nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart voor.
Dit jaar vervangen we voor elke klant de huidige Bancontact-Maestro-debetkaart door de nieuwe Bancontact-Visa Debit-debetkaart, zonder bijkomende kosten. U hoeft hiervoor niets te doen.''
Ik zit bij BNP, maar geen mailtje gehad. Als men schakelt van BNP naar Hello rekening, hoe zit het dan met pensioensparen en deze kaart? Ik heb nu ook een mastercard, maar als men deze kaart krijgt is dat niet meer nodig neem ik aan.
 
Iemand die "mooi meegenomen" bij Argenta heeft geactiveerd van Cake. Ik heb de indruk dat je betaald met je persoonlijke gegevens voor dan geld terug te krijgen. Dat voelt toch niet zo lekker aan. Meer en meer geneigd om over te stappen naar Keytrade bank, daar krijg je geld voor je verrichting, maar dan moet je tenminste niet je persoonlijke gegevens gaan delen? Wat vinden jullie?
 
Net mijn ING zichtrekening afgesloten, spaarrekening ga ik nog even behouden.
Heb ik ook gedaan. Net voor het betalend werd.

M.b.t. Hellobank/fortis: Ik heb en Hello rekening bij hen omdat ik mijn hypotheek bij Fortis heb. Hello en BNP is gewoon hetzelfde. Ik zie mijn Hellorekening in de BNP app. Het is gratis.

Ik zit bij Keytrade voor gedeelde rekening omdat die gratis is. Het geweldige is, is dat we nog een extra zichtrekening gratis konden open zodat we inkomsten voor onze dochter apart kunnen houden. Wel geen bankkaart er bij gekregen.
 
Hier KBC (zowel privé als pro) met privé en pro kredietkaart, en Revolut. Keytrade als backup.

Revolut is enorm handig in het buitenland waar je gratis cash kan afhalen met de Mastercard (tot een max bedrag naargelang het rekening type).
Ook de virtuele kredietkaarten en disposable virtuele kredietkaarten zijn handig. Momenteel gaat m'n spaargeld in het Revolut crypto platform, en toch wel al aardig winsten gemaakt, want je geld laten staan op een spaarrekening is momenteel het domste wat je kan doen.
 
mijn axa visa kaart verloopt binnenkort, en ik kan geen nieuwe meer krijgen omdat ik een "gratis" zichtrekening heb.
ik betaalde nu 4,40 euro voor mijn visa kaart.

maar dat willen ze nu niet meer verlengen, zonder dat ik naar ook een betalende zichtrekening overstap.

dat is mij toch wel wat te gortig.

iemand een alternatief?

deze hier bv verplicht je niet om bij Beo zichtrekening te hebben...

liefst zou ik bij axa blijven qua gemak, maar elders een visa kaart. 4;40 euro betalen bv per maand om een verzekering te hebben op mijn visa is geen probleem.
 
keytrade lijkt me wel het interessants.

het enige wat me afschrikt is de fysieke onbereikbaarheid.


enkele jaren terug toen nog hoogdagen bij Deutsche Bank, ook daar eens klant geworden....
toen je opeens moest betalen voor die creditcard en ook de intresten niets meer waren, wou ik die afsluiten. was me dat een ramp zeg.
zowel in kantoor oostende als brugge was ik zogezegd uitgeschreven, kaart vernietigd.... maar ze weigerden dat op papier te zetten.
mijn rekening bleef gewoon actief, ik kon nog steeds inloggen, en er werd elke maand 8 euro afgeschreven wegens "slapende rekening".
wat een ramp was me dit zeg.
toen moeten aangetekende brieven versturen om dat opgelost te krijgen..
 
toen moeten aangetekende brieven versturen om dat opgelost te krijgen..
Zo heb ik dat toen ook gewoon op afstand geregeld; zelfs via mail gewoon verstuurd denk ik.
Nooit in een kantoor geweest van DB.
Ik zie dus niet waarom fysieke onbereikbaarheid voor de gewone mens er toe doet (een zakelijke relatie is anders, hoewel een deftig telefonisch contact ook al veel doet).

Mijn enkele contacten met de Keytrade helpdesk waren steeds aangenaam. Zo ook bij Medirect. Beiden even "fysiek onbereikbaar".
Argenta daarentegen, moet je voor het minste naar kantoor komen. Toch een nadeel, die fysieke bereikbaarheid eigenlijk.
 
mijn axa visa kaart verloopt binnenkort, en ik kan geen nieuwe meer krijgen omdat ik een "gratis" zichtrekening heb.
ik betaalde nu 4,40 euro voor mijn visa kaart.
Wil je expliciet een Visa kredietkaart of is Mastercard ook goed? Meeste banken werken met Mastercard vandaar de vraag.

Gratis -> Keytrade, Argenta (lage limiet)
Betalend -> Beobank is een aanrader. Heel ruim aanbod met verschillende voordelen (cashback, verzekeringen, miles, ...) afhankelijk van de kaart. Zowel Visa als Mastercard. Geen verplichting om er iets bij te nemen qua verzekering, zichtrekening, ...

Zelf heb ik de Beobank Extra World Mastercard voor €5/jaar, maar bieden ze nu niet meer aan. Kaart kan ik houden t//m vervaldatum kaart.
 
Terug
Bovenaan