Helium miners hier?

discord22

Banned
Hello,

Zijn er hier helium miners aanwezig hier? Was dit eens het bekijken of dat een goede investering kan zijn. Ik zie hier dadelijk in de buurt geen miners, dus dat is wel nadelig. De dichtsbijzijnde op 2 km verdiend iets van 5HNT per maand (daar zijn er wel 2 naast elkaar, wat dus overeenkomt met 90$ atm.) maar ik zie dus een beetje verderop nog 1 die maar 0.14HNT op 30 dagen verdient. Maar je moet dus een helium miner hebben, blijkt dat die overal backordered zijn, en dat het nog wel een tijd kan duren voor ik 1 kan kopen. Als je 2dehands, marktplaats of facebook marketplace checkt gaan die helium miners allemaal over de 1K€ (nieuw kosten ze iets van een 400€).

Enige meningen?

thanks
 
Ben er ook al eventjes naar aan't kijken.
Interesseert me wel, maar vooral het feit dat ze in backorder staan houdt me tegen.
Zou ook de enige zijn in de buurt om eentje op te zetten...
 
ik heb zonet 2 linxdot miners besteld. Zouden 01/2022 geleverd worden. Nu alleen nog eens uitpluizen waar ik ze ga plaatsen. Wellicht sowieso al één bij mijn ouders want daar zijn er nog niet veel in de buurt geinstalleerd zie ik op de explorer (momenteel).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er eentje staan van eind juli.

Ik heb dus nog de halvering van de mining meegemaakt begin augustus. Nu kunnen we weer 2 jaar op het huidig niveau minen. De tokens zijn sindsdien ook wel goed gestegen in waarde. Op dit moment nog zeer tevreden van de ROI.

Alleen op (middel)lange termijn zie ik drie grote bedreigingen:
- Door de gigantische hoeveelheid bestelde miners zullen er nog een heel pak bijkomen. De opbrengsten zullen dus over steeds meer mondjes verdeeld moeten worden.
- Met dezelfde reden zal de kans ook stijgen op collega-miners die te dicht in jouw buurt komen, waardoor je allebei afgestraft zal worden. Normaal is dit een zelfregulerend systeem omdat het voor de nieuwe partij niet interessant is om op die locatie een miner te zetten. Maar door de grote vertragingen in de levering van de miners kan er op dit moment nog geen staan, terwijl er bij levering wel al eentje in de buurt staat. Als je er eentje bestelt, kun je ook uw locatie alvast aanduiden als toekomstige hotspot. Zeker doen.
- Het netwerk is (of was) kwetsbaar voor hackers die verschillende miners inzetten en d.m.v. spoofing doen alsof ze in elkaars sweet zone zitten terwijl ze in werkelijkheid allemaal in een keldertje bij elkaar staan. Vooral in China duiken patronen op die haast te perfect zijn om realistisch te zijn. Met de nieuwe PoCv11 zou dit al een pak moeilijker zijn maar ik weet niet of het probleem daarmee helemaal van de baan is of niet.

Dit gezegd zijnde, op dit moment gaat het wel heel goed. Ik heb ook een ideale locatie, zowel qua hoogte als qua collega-miners in de buurt (niet te ver, niet te dicht). Ik heb ongeveer mijn miner terugverdiend in 2 maanden, dus vanaf nu begin ik winst te maken.
 
Ik ontvang 2 linxor miners ergens in januari. Hoe zit dat nu met die antennes. Ik las ergens dat die betere antennes niet meer zullen werken?
 
Hier ook al even op ingelezen. Hoe kan je berekenen hoeveel de miner gaat opbrengen en wat is een goede locatie? Ik heb in een cirkel van 5km 6 miners rond mij, is dat een goed teken? Echter staat er bij deze 2,5 helium/maand. Is dan toch aan de lage kant.

Ik heb het gevoel dat je voor beste resultaten zo hoog mogelijk zit. Best in zo een flat appartement.
 
Ik twijfel er ook over, als ik in mijn dorp zie dan zijn er wel wat hexen in de buurt, maar is het centrum nog vrij waar ik bij mijn ouders vrij hoog iets kan plaatsen, alleen geen idee of dat iets gaat opbrengen.. tblijft een risicootje.
Als er zekerheid was dat de miner tijdig aankwam deed ik het sowieso wel, maar tstaat op randje Q1 2022; dat kan evengoed nog uitgesteld worden

edit: de map nog is wat liggen bekijken; en de enige die ik vond die er echt bovenuitstak is volgende


Heeft die dan zoeen goede verbinding met de rest? sterk uitzendsignaal op een hoge locatie?
 
Laatst bewerkt:
Het duurt maanden voor je die miners hebt als je ze nu bestelt. Risico is dat niemand weet wat de prijs van een Helium tegen dan zal zijn.
 
Met die chip tekorten zou ik toch niet veel hoop geven op pre-orders.
Miners die wel beschikbaar zijn gaan gemakkelijk 3x de originele prijs op ebay.
 
Ik twijfel er ook over, als ik in mijn dorp zie dan zijn er wel wat hexen in de buurt, maar is het centrum nog vrij waar ik bij mijn ouders vrij hoog iets kan plaatsen, alleen geen idee of dat iets gaat opbrengen.. tblijft een risicootje.
Als er zekerheid was dat de miner tijdig aankwam deed ik het sowieso wel, maar tstaat op randje Q1 2022; dat kan evengoed nog uitgesteld worden

edit: de map nog is wat liggen bekijken; en de enige die ik vond die er echt bovenuitstak is volgende


Heeft die dan zoeen goede verbinding met de rest? sterk uitzendsignaal op een hoge locatie?

Dat is echt een gigantische uitschieter. Sowieso op een heel hoge locatie en wellicht ook met een externe buitenantenne erop aangesloten. Die kerel covert gans Antwerpen en gans Brussel. :eek: En die heeft dan nog een transmit scale van 0.51, wat wil zeggen dat hij te dicht bij een andere miner zit. Anders waren zijn earnings nog x2.

Daar mag je je focus niet op leggen, tenzij je gegronde redenen hebt qua hoogte en locatie.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook al even op ingelezen. Hoe kan je berekenen hoeveel de miner gaat opbrengen en wat is een goede locatie? Ik heb in een cirkel van 5km 6 miners rond mij, is dat een goed teken? Echter staat er bij deze 2,5 helium/maand. Is dan toch aan de lage kant.

Ik heb het gevoel dat je voor beste resultaten zo hoog mogelijk zit. Best in zo een flat appartement.

Zoiets kun je niet berekenen. Het gaat over straling, sowieso al geen simpele berekeningen, en dit in een complex landschap met gebouwen, bomen, heuvels, ...
 
Terug
Bovenaan