Hardstyle/Hardcore Topic

Dark Vampire

Active member
Nog liefhebbers van het hogere BPM werk hier? Mijn muzieksmaak is eigenlijk heel uitgebreid, maar mijn favoriet is toch wel hardstyle.
Hardcore vind ik zeker ook niet slecht maar luister ik wel minder.

Mijn eerste grote feest was Bassleader 2009 in Gent en erna zowat elk jaar Defqon en Qlimax gedaan, alsook Reverze maar ervoor ook al beginnen met luisteren naar hardstyle, en nog verder ervoor naar jump.
 
Ik heb het meer voor de Uk en industrial variant. Of toch hetgeen iets meer sample gericht, beetje breakbeats af en toe, constant verschillende kicks. Hellfish is hier dan ook een held. "this the shit right here!"
Denk da'k ook wel dicht bij de 50% van Deathchant en Strike records op plaat heb. Geweldig leuk om te dj'n. Ik had niet gedacht @utred hier te vinden, ge blijft me verrassen.

Of een beetje cheesy midwest funk van Doormouse. American Honda Finance Corporation :love2::love2::love2:

Negeer de flauwe intro, echt nog wel leuke Hip Hop Hardcore mix :)

Ook grote van van absurde hardstyle remixen van popnummers.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga niet per sé luisteren naar hardstyle thuis maar die festivals zijn altijd geniaal.
Ooit als tiener nog naar The Qontinent geweest, die eindshow blijft me wel bij.

Ik vrees wel dat sindsdien mijn ogen achteruit zijn gegaan, het bewijs ervan kan je vinden beginnend vanaf 7:40. Middenin die witte lichten was bangelijk.

 
Van die populaire songs waar een hardstyle beat onder staat ben ik ook wel fan. :p


Vroeger nooit echt opgezet, maar dan eens door een collega een paar dagen op The Qontinent terechtgekomen en sindsdien zet ik dat wel regelmatig op.

Tzijn dus de commerciële en bekende mannen die ik beluister.

 
Hardstyle/Hardtechno fan sinds voor zover ik mij kan herinneren. Sinds 2002 dagdagelijks een paar uur di.fm premium hardstyle/hardtechno/harddance op de achtergrond :D

Vooral de zo wat... melodischere stukken, dees staat al heel lang in mijn persoonlijke top, dat stuk vanaf 2:10 = fingerlicking good:
:love::love::love::love:

Setje die ik leren kennen heb door @stupid_noob staat hier ook af en toe nog es op
 
Grote fan van de Harder Styles hiero.
Begonnen met Trance einde jaren 90, begin jaren 00. Maar werd het een beetje beu en toen kwam net de Jumpstyle op in Belgie, waardoor ik via via in de Hardstyle gerold ben.

Al jarenlang staan al die sets van Q-Dance festivals op repeat tijdens het werk. Ik moet wel zeggen, sinds 2 jaar focus ik mij wel voornamelijk op die Q-Dance X-Qlusive Holland XXL livesets en festivals. Hele hoop Nederlandse liedjes en algemene popnummers met een stevige happy beat eronder. Beetje de vervanger van Happy Hardcore. Ik hoop daar toch eens naartoe te kunnen gaan.
Bv:

Livesets:

Ongezien hoe vaak ik deze mix heb afgespeeld de laatste twee jaar. Waarschijnlijk, ondanks de lengte, de meest gespeelde YouTube video.

Recent wat aan het graven geweest in de early years en kwam ik op deze parel van Dark-E

Eerlijk is eerlijk, grootste fan ben ik toch van Mark with a K. Ik word wel zot van MC Chuckie (en MCs in het algemeen), maar Mark heeft wel een lekkere stijl met vaak een Belgisch tintje.
 
al jaar en dag grote fan van het hardere BPM werk.
Qontinent eerste editie gemaakt en meestal elk jaar gegaan, vorig jaar normaal eerste keer defqon maar door de corona verschoven naar volgend jaar :(

grote fan van sub zero project trouwens.

qua belgische artiesten blijft dark e mijn favo, (samen met coone in het jump era wel te verstaan)

beste set ooit voor mij was zatox op the qontinent 2008

en de legendarische duo set van dark e en coone op bassleader 2008 (was echt een epic jaar)

die remix van trancescape producelast van dit duo blijft gewoon kippenvel en jammer dat het nooit gereleased werd :(
 
Grote fan van de Harder Styles hiero.
Begonnen met Trance einde jaren 90, begin jaren 00. Maar werd het een beetje beu en toen kwam net de Jumpstyle op in Belgie, waardoor ik via via in de Hardstyle gerold ben.


Eerlijk is eerlijk, grootste fan ben ik toch van Mark with a K. Ik word wel zot van MC Chuckie (en MCs in het algemeen), maar Mark heeft wel een lekkere stijl met vaak een Belgisch tintje.
Als je fan bent van XQlusive holland moet je volgende week defqon at home maar eens checken + het power hour gedeelte :)
 
Mooi om te zien dat er nog fans van deze stijlen hier op BG zitten. 😎

Vorig jaar trouwens Sound Rush laten komen in augustus voor op mijn verjaardag te draaien. @Tah_b00nz0r was er toen ook bij. Door Corona deden ze een Brothers Camper Tour, waarbij je ze kon boeken aan een gereduceerde prijs voor wat kleinere feestjes. Echter een heel gedoe en stress want door de veranderende corona regels was het niet zeker dat het kon doorgaan hier in Belgie. Om het nog erger te maken werden de regels door de regering dan nog begin augustus aangepast van max 50 mensen naar max 10…
Uiteindelijk toch laten doorgaan voor maar 10 mensen, aangezien de kans heel klein is om zoiets nog eens te kunnen doen.

77-A42039-78-A4-447-E-8654-0-F011-BFBB8-DD.jpg
 
Als je fan bent van XQlusive holland moet je volgende week defqon at home maar eens checken + het power hour gedeelte :)

Bedankt voor de tip, al ben ik natuurlijk bekend met alle Q-Dance events. Power Hour hoort al jaar- en dag bij mijn favorieten, al vind ik dat die in 2019 net aan de zwakkere kant begon te geraken omwille van de populariteit. Te geforceerd eigenlijk met momenten en teveel MC bullshit.
 
Quizje voor al de mannen die het in de 90's hebben gevolgd. Ik herkende er maar 4 en van die kon ik er enkel 2 opnoemen
Lenny D en Gizmo's absurd harde classic😅😅😅

Super serie btw @clercqie
 
Vorige zaterdag was het Vroeger Was Alles Beter in Nederland. Jammer genoeg kon ik niet gaan doordat ik moest werken, maar zag er weer een dik feestje uit. :love2:

Dik plaatje van Headhunterz daar ook gedraaid, nooit gereleased jammer genoeg:
 
Terug
Bovenaan