macOS Handige macOS Software

D

Deleted member 14

Guest
1024px-MacOS_logo.svg.png


Post hier uw leuke en handige apps voor op macOS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na een fresh install zijn dit de eerste zaken die ik installeer:
  • AdBlock Plus (voor Safari)
  • Macs Fan Control (fans op CPU PECI 45°-95°)
  • Spotify
  • REAPER (voor live-opnames)
  • Logic Pro X (voor productie)
  • VLC
  • qBittorrent (in sequentiële volgorde downloaden is een top feature)
  • Plex Media Server
  • Bootcamp met Windows 10
Vroeger ook Chrome omdat YouTube in Safari een ramp was (lange tijd geen 4K), maar ondertussen is dat al veel verbeterd.
 
Laatst bewerkt:
Deze dingen gaan er voor mij standaard op (maar zijn niet zo standaard als een spotify of adobe photoshop)

Web dev
HomeBrew (package manager)
iTerm2 + ZSH (commandline interface)
Cyberduck (FTP/SFTP browser)
Robo 3T (MongoDB GUI)
Sourcetree (GIT GUI)
Visual Studio Code (duh)
Node + NVM (duh - NVM is voor het up-to-date houden van node + switchen tussen versies)
Postman (HTTP requests naar een server uitvoeren)

Maintenance
CleanMyMac
OnyX

Tools
Amphetamine (Houdt je mac wakker)
Magnet (Snel vensters ordenen)
The Unarchiver (duh)
LastPass (maar dat is eerder een browser extension - daar heb ik er ook genoeg van)
 
Laatst bewerkt:
Hoe werkt dit precies?
Ik heb voor al mijn klanten en persoonlijk gebruik verschillende messengers. Soms moet ik Skype, Teams, WhatsApp, Discord enz openen en dan weer zoeken wie wat gebruikt.
Heb je voor deze app de applicaties op je toestel nodig of werkt dit volledig standalone?
Is het écht gratis? Want ik heb nog eens zo een tool geprobeerd die me dan 3 services gaf en voor de rest moest ik betalen.
 
Hoe werkt dit precies?
Ik heb voor al mijn klanten en persoonlijk gebruik verschillende messengers. Soms moet ik Skype, Teams, WhatsApp, Discord enz openen en dan weer zoeken wie wat gebruikt.
Heb je voor deze app de applicaties op je toestel nodig of werkt dit volledig standalone?
Is het écht gratis? Want ik heb nog eens zo een tool geprobeerd die me dan 3 services gaf en voor de rest moest ik betalen.

Opzet is easy and vanzelfsprekend logins.
Persoonlijk gebruikte ik Skype, WhatsApp, Messenger en Telegram erop, nooit iets van betaling gedaan of dergelijke opgemerkt, gebruik hem al zeker meer dan een jaar.
Wel volledig standalone, ja, dat is het goeie eraan.
Nadelig is het feit dat hij wat zwaar is op mijn 8GB Macb Pro en hierdoor toch genoodzaakt was om hem iets minder te gebruike bij multi tasking.
Hoe dan ook, zeker het proberen waard.
 
Als alternatief kan je ook altijd AppCleaner i.c.m. OnyX gebruiken. Beide zijn (normaal) gratis.
Gebruik zelf ook CleanMyMac vanwege de gebruiksvriendelijkheid en omdat het een hoop extra's biedt waarvoor je geen losse apps nodig hebt.
 
SetApp apps die mij wel interesseren:
Ooh daar zit Ulysses wel in. Die heb ik altijd willen gebruiken, maar was wat prijzig voor wat ik het zou gebruiken.
SQLPro Studio kan ik ook gebruiken.
ClearVPN zit er bij, is die beter dan ProtonVPN (free) wat ik nu gebruik?
Paw zit er bij, is dat de moeite? Ik gebruik momenteel Postman
Ervaring met Gitfox? Ik gebruik momenteel sourcetree en dat is best goed voor mijn noden

Momenteel niet direct veel meer dat me zou interesseren. Maar wellicht als mijn CleanMyMac abo afloopt, dat ik wel naar zo een service zou kunnen overstappen.
 
Die dat ik gebruik zijn:
- Bartender
- TablePlus (al is de free versie ook al héél goed)
- PixelSnap
- iStat Menus
- CleanShot X
- CleanMyMac
- Sip

Geen idee of ik nu goedkoper af ben of niet, maar vond het wel tof om het abbo te nemen om eens wat nieuwe dingen uit te testen.
 
Heeft er iemand een suggestie voor een goeie screenshot tool die polygons kan snappen ipv rectangles?
Vaak wil ik iets uitknippen, maar staat er een hoop informatie rond: ik zou dan een polygon willen tekenen en de inhoudt wordt een screenshot. Alles buiten de bounds wordt gewoon wit of zwart. Bestaat dit?
 
Terug
Bovenaan