Handen klimaat

Droge of moist handen?


  • Totaal aantal stemmers
    19

CerumenCrevice

Well-known member
Wat is het natuurlijke klimaat van je handen?
Daarmee bedoel ik, doorheen het jaar, heb je veel meer last van droge handen of zeggen mensen wanneer je hen de hand schud dat je kleffe pollen hebt?

Reden dat ik mij dit afvraag is omdat ik vaak die laatste vraag gesteld krijg, terwijl kurkdroge handen precies algemeen aanvaard worden als normaal.
Wat is feitelijk normaal en wat is beter?

Na een sessie op de foon, computer of controller van de gameconsole mag ik de spullen poetsen want er is wat van die natuurlijke olie van de handen op de controller gekomen.
 
tptasOn.jpg
 
wat een topic :D

in elk geval, ik gebruik amper van die alcoholgel om je handen mee te onstmetten.

als ik ergens binnen ga, doe ik steeds alsof ik het pompje gebruik, maar nee ik moet er niet van weten. slecht voor de huid.
 
Euh ... normaal. :p Bij warm weer of zenuwachtigheid zijn die klam, maar dat zal wel bij iedereen zijn.
 
Zachte handjes. :coolbrows:

wat een topic

in elk geval, ik gebruik amper van die alcoholgel om je handen mee te onstmetten.

als ik ergens binnen ga, doe ik steeds alsof ik het pompje gebruik, maar nee ik moet er niet van weten. slecht voor de huid.
Excuseer? Dus in de supermarkt doe jij al een jaar alsof je je handen ontsmet? Hopelijk ontsmet diegene die toevallig jouw winkelkar neemt de handvaten van de kar goed. Vind ik eigenlijk echt niet grappig…
 
Zweetpollen maar geen olie/vet
Hoe weet je dat dit zweet is? Ik denk dat veel mensen zich hier in vergissen. Mijn zijn ook wat mensen beschouwen als zweetpollen, maar laten toch een lichte olielaag achter wanneer er intensief gegamed wordt bijvoorbeeld.
wat een topic :D

in elk geval, ik gebruik amper van die alcoholgel om je handen mee te onstmetten.

als ik ergens binnen ga, doe ik steeds alsof ik het pompje gebruik, maar nee ik moet er niet van weten. slecht voor de huid.
Het is wel degelijk GEEN troll topic :ROFLMAO: ik vraag mij dat al enkele keren af en zou nu toch enige norm willen vaststellen.
Euh ... normaal. :p Bij warm weer of zenuwachtigheid zijn die klam, maar dat zal wel bij iedereen zijn.
Ja bij warmer weer valt het meer op, ook bij een presentatie of demonstratie heb ik er meer last van, maar over het algemeen?
Niet droog en niet vettig... gewoon zacht...? :unsure:

Kheb wel altijd warme handen :cool:

Zachte handjes. :coolbrows:
Hoewel ik mij niet kan echt voorstellen wat zacht betekent (een spons is ook zacht, maar heeft enige schuur wanneer droog), denk ik dat dit wel de norm is bij mensen met een buruea job of dergelijke niet fysiek intensieve arbeid. Geen eelt bijvoorbeeld, maar eelt schuurt niet meteen en is vaak glad van aard.
 
Een eeltige hand zou je wel als een schuurspons mogen beschouwen hoor, maar dat zal vooral het geval zijn als de huid zelf wat beschadigd is en kloven bevat (in dit geval: als je zware handenarbeid verricht maar niet veel tijd steekt in de verzorging van je handen). Ik doe bureauwerk en heb geen huidproblemen op mijn handen, dus die zijn zacht. En droog. Dat beschouw ik als "normaal".

"Slechte genen" spelen ook een rol, zoals met vele lichamelijke mankementen.
 
Hoe weet je dat dit zweet is? Ik denk dat veel mensen zich hier in vergissen. Mijn zijn ook wat mensen beschouwen als zweetpollen, maar laten toch een lichte olielaag achter wanneer er intensief gegamed wordt bijvoorbeeld.

Het is wel degelijk GEEN troll topic :ROFLMAO: ik vraag mij dat al enkele keren af en zou nu toch enige norm willen vaststellen.

Ja bij warmer weer valt het meer op, ook bij een presentatie of demonstratie heb ik er meer last van, maar over het algemeen?



Hoewel ik mij niet kan echt voorstellen wat zacht betekent (een spons is ook zacht, maar heeft enige schuur wanneer droog), denk ik dat dit wel de norm is bij mensen met een buruea job of dergelijke niet fysiek intensieve arbeid. Geen eelt bijvoorbeeld, maar eelt schuurt niet meteen en is vaak glad van aard.
ik lek er aan en dan proeft het zoutig :unsure:

Nee serieus, mijn lichaam scheidt geen olie af, ik ben geen auto, noch een vis. Ik ben een mens en mensen hebben zweetklieren in hun handen. Dat overmatig zweten heeft dan ook een naam: https://www.isala.nl/patientenfolders/6155-overmatig-zweten-hyperhidrosis/
 
Hoewel ik mij niet kan echt voorstellen wat zacht betekent (een spons is ook zacht, maar heeft enige schuur wanneer droog), denk ik dat dit wel de norm is bij mensen met een buruea job of dergelijke niet fysiek intensieve arbeid. Geen eelt bijvoorbeeld, maar eelt schuurt niet meteen en is vaak glad van aard.
Ik ben herenkapper/barbier, dus de zachtheid komt vooral door het gebruik van producten voor haar/baard :p

Vroeger nog een lange tijd meegewerkt in een beenhouwerij. Was dan wel intensief, maar je wast/spoelt ook heel veel je handen, waardoor ze ook minder snel ruw worden.
 
ik lek er aan en dan proeft het zoutig :unsure:

Nee serieus, mijn lichaam scheidt geen olie af, ik ben geen auto, noch een vis. Ik ben een mens en mensen hebben zweetklieren in hun handen. Dat overmatig zweten heeft dan ook een naam: https://www.isala.nl/patientenfolders/6155-overmatig-zweten-hyperhidrosis/
ik hoop dat je lichaam wel wat sebum afscheidt, dat is essentieel voor je huid.

Sebum is the waxy, oily substance that protects and hydrates the skin.

Nu goed, met dat artikel te lezen is het een en ander al duidelijk dat ik bovengemiddeld vettig ben/sebum-rijke huid heb. Maar specifiek in de handen? Dat zie ik niet vaak voorkomen, het gezicht is veelal het slachtoffer.
 
Bureaupollekes dus gewoon droog normaal. Tenzij ze wat lang rond de muis zitten of in de zon hebben gelegen, dan kunnen ze wat vochtig aanvoelen.
 
wat een topic :D

in elk geval, ik gebruik amper van die alcoholgel om je handen mee te onstmetten.

als ik ergens binnen ga, doe ik steeds alsof ik het pompje gebruik, maar nee ik moet er niet van weten. slecht voor de huid.
Amai, stoer hoor. Ik hoop echt dat je nooit ziek geweest bent en zo iemand besmet hebt.

Trouwens niets slecht aan voor de huid. Buurvrouw is verpleegster en mijn nicht is dokteres en die hebben er totaal geen last van. De dokteres gebruikt dat zelfs tientallen keren per dag. Geen idee waar je dat vandaan haalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Amai, stoer hoor. Ik hoop echt dat je nooit ziek geweest bent en zo iemand besmet hebt.

Trouwens niets slecht aan voor de huid. Buurvrouw is verpleegster en mijn nicht is dokteres en die hebben er totaal geen last van. De dokteres gebruikt dat zelfs tientallen keren per dag. Geen idee waar je dat vandaan haalt.
Euhm, alchoholgel droogt wel degelijk de handen uit hoor.
 
Droge handen. En hopelijk is het handjesschudden nu definitief begraven, wat een vieze gewoonte was dat eigenlijk. Elke ochtend bij je aankomst op het werk wist je al: die heeft chronisch klamme plakpoten, die heeft al uitgebreid in z'n neus zitten peuteren en in z'n gore zakdoek zitten snuiten, die andere loopt de wc buiten zonder z'n handen te wassen, ... :puke:
 
Terug
Bovenaan