Groep D (Nederland, Frankrijk, Polen, Oostenrijk)

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
groepD_tp.png

DatumTijdThuisUitUitslag
16 juni15:00PolenNederland
17 juni21:00OostenrijkFrankrijk
21 juni18:00PolenOostenrijk
21 juni21:00NederlandFrankrijk
25 juni18:00NederlandOostenrijk
25 juni18:00FrankrijkPolen

Bij de selectie van Frankrijk 2 min of meer verrassingen: Warren Zaïre-Emery, 18 jaar jong en Kanté alsnog opgeroepen na afgelopen jaren geblesseerd te zijn geweest en nu spelend in Saoudi-Arabie

Maatsene, Olij, en Quiten Timber vallen af bij NL. Maatsen is toch enigszins verrassend te noemen.

Ik zie veel van die Nederlandsers niet zo vaak spelen, maar Maatsen vond ik toch erg sterk bij Dortmund in de CL. Lijkt een vreemde beslissing te zijn.

Nederland gisteren toch wat vertrouwen getankt denk ik, Frankrijk eergisteren 3-0 tegen Luxemburg, zonder echt sterk te spelen, net zoals de meesten in hun oefenmatchen dus zeker niet op 100 procent.

Ik verwacht eigenlijk wel een goeie prestatie van de Nederlanders op dit EK.

Een degelijke keeper (eindelijk) met Verbruggen.
Sterke verdedigers met Van Dijk, De Vrij, Ake.
Middenveld misschien ietsje minder (wel De Jong, maar matig seizoen).
Aanvallend wat wisselvallig (zeker een Depay), maar daar zit serieus jong talent bij (Simons, Gakpo). En Frimpong lijkt ook een stapje hogerop te kunnen zetten (al is dat eerder een wingback, maar zeer aanvallend ingesteld).

Koopmeiners, speelt die eigenlijk basis bij Oranje? Zie die echt graag spelen bij Atalanta.

Koopmeiners, speelt die eigenlijk basis bij Oranje? Zie die echt graag spelen bij Atalanta.
Wat een machine is dat bij Atalanta man, die zou toch basis moeten zijn bij Oranje of als eerste wissel voor het middenveld moeten dienen.

De Jong gaat toch niet mee naar Duitsland.
Blessure speelt terug op.
Koopmeiners in de warming up gisteren ook geblesseerd geraakt.

Maatsen opgeroepen als vervanger van De Jong. Toch enigszins vreemd te noemen.

En bij de Polen vallen ze ook allemaal uit.

Dat is altijd een onderbelichte factor voor toernooien he, de blessures. Heeft de rode duivels ook regelmatig parten gespeeld (KDB, Romelu). Afwezigheid Meunier ook al (schorsing voor halve finale tegen Frankrijk), toen we nog geen goede optie b hadden met Castagne...

Er zijn weinig landen die echt een kwalitatief brede kern hebben om blessures op te vangen. Frankrijk is daar de uitzondering.

Zirkzee nu toch opgeroepen door Koeman. Brobbey zou vandaag ook een (kleine) blessure hebben opgelopen, maar hoe kan die Zirkzee dan oproepen? Of is dat dan ipv Koopmeiners?

Terug
Bovenaan