GRID Legends-trailer zet nieuwe features in de spotlight

Vanaf 25 februari kunnen liefhebbers van het racegenre aan de slag gaan met GRID Legends. Vermits de release met rasse schreden nadert, hebben ontwikkelaar Codemasters en uitgever EA een trailer vrijgegeven waarin de nieuwe features worden uitgelicht. De gloednieuwe verhaalmodus, Driven to Glory genaamd, springt meteen in het oog vermits acteur Ncuti Gatwa (Sex Education) de hoofdrol voor zijn rekening neemt. Deze modus combineert virtual production technologie met gameplay.

Er werd ook gesleuteld aan de multiplayer: zo zorgt de hop-in-feature ervoor dat je binnen enkele seconden meedoet aan een race met maximaal 22 spelers. Geen tijd meer verliezen in de lobby's of vriendschapsverzoeken versturen om een race te kunnen starten. Het maakt het online racen veel aantrekkelijker. Dankzij de cross-platformfunctionaliteit kan je voor eens en altijd uitmaken wie nu de beste racer van je vriendengroep is.

Opvallend is de terugkeer van Drift, maar hiernaast introduceert de game ramps en snelheidsboosts die moeten zorgen voor meer afwisseling tijdens het racen. De vertrouwde features zijn uiteraard nog steeds aanwezig, denk daarbij aan de carrièremodus die meer dan 250 events zal bevatten. De Race Creator werd onder handen genomen en biedt nog meer mogelijkheden om jouw ideale race uit te stippelen.

Grid Legends verschijnt op 25 februari voor PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One en pc. Hieronder kan je alvast de trailer bekijken die dieper ingaat op al deze features.

 
Laatst bewerkt:
Spijtig toch dat ze in al die race games zaken als 'rampen' en 'speed boosts' moeten gaan toevoegen. Vanaf het moment dat het 'te arcade' wordt is voor mij de lol eraf.
 
Spijtig toch dat ze in al die race games zaken als 'rampen' en 'speed boosts' moeten gaan toevoegen. Vanaf het moment dat het 'te arcade' wordt is voor mij de lol eraf.
Ik ga zeker niet beweren dat GRID een zuivere arcade racer is, maar in formule E gebruiken ze een soort van 'boost'. En stadium super trucks zou ik echt eens checken als je sprongen overdreven vindt, dat is eigenlijk arcade racen irl.
 
Ik ga zeker niet beweren dat GRID een zuivere arcade racer is, maar in formule E gebruiken ze een soort van 'boost'. En stadium super trucks zou ik echt eens checken als je sprongen overdreven vindt, dat is eigenlijk arcade racen irl.
Hmm , misschien mezelf wat verkeerd verwoord :) . Vaak zie je dat wanneer makers dat soort features in het spel steken de besturing/reacties van de wagens ook vaak naar de arcade kant gaan.
Hoewel je tegenwoordig zeker ook een groter arsenaal aan sim racers hebt spelen deze zich vooral online af. Daar heb je als casual gamer vaak niet echt boodschap aan.
Mogelijks zal ik deze wel is proberen wanneer ie bvb in gamepass komt. Maar het zal zeker geen instabuy zijn.
 
Terug
Bovenaan