Grafische kaarten bijna nergens meer voorradig ?

T-T

Member
hoi,
excuseer me, maar heb ik iets over het hoofd gezien, zijn er ergens problemen waardoor gpu's bijna overal niet meer in voorraad zijn ?

heb hier en daar als iets opgepikt dat sommige chips niet kunne geleverd worden, of heeft dit allemaal te maken met de Corona ?
het is me niet heel duidelijk, iemand een idee ?
 
hoi,
excuseer me, maar heb ik iets over het hoofd gezien, zijn er ergens problemen waardoor gpu's bijna overal niet meer in voorraad zijn ?

heb hier en daar als iets opgepikt dat sommige chips niet kunne geleverd worden, of heeft dit allemaal te maken met de Corona ?
het is me niet heel duidelijk, iemand een idee ?
Op dit moment is de vraag veel groter als het aanbod, zeker voor de high end kaarten. Niets om je voor te excuseren ;)
 
Ik dacht ook begrepen te hebben dat crypto currency mining opnieuw een zekere druk op de GPU-beschikbaarheid legt, zeker icm inderdaad Corona en de gevolgen daarvan op initieel productie, daarna transport.
 
hoi,
excuseer me, maar heb ik iets over het hoofd gezien, zijn er ergens problemen waardoor gpu's bijna overal niet meer in voorraad zijn ?

heb hier en daar als iets opgepikt dat sommige chips niet kunne geleverd worden, of heeft dit allemaal te maken met de Corona ?
het is me niet heel duidelijk, iemand een idee ?
Hype en scalpers zorgen al een tijdje voor schaarste op de markt.
 
hoi,
excuseer me, maar heb ik iets over het hoofd gezien, zijn er ergens problemen waardoor gpu's bijna overal niet meer in voorraad zijn ?

heb hier en daar als iets opgepikt dat sommige chips niet kunne geleverd worden, of heeft dit allemaal te maken met de Corona ?
het is me niet heel duidelijk, iemand een idee ?
+ Elke winkel die GPU's verkoopt heeft een goede wachtrij bijna voor elke kaart.
Ikzelf wacht op een 3080 van MSI
 
Volgens bronnen bij bepaalde GPU en CPU fabrikanten is er een groot probleem met het aanleveren van bepaalde substraten bij hun toeleveranciers. Omwille van zowel corona als de grote vraag. Daardoor kunnen de chip fabrikanten (genre TSMC) niet aan de vraag voldoen, de GPU/CPU makers niet voldoende produceren, enzovoort. Het kan nog makkelijk tot maart tot zelfs midden 2021 duren alvorens het terug gaat stabiliseren.
 
Niet volledig grafische kaarten, maar ik zit in consumentenelektro. Chipsets zijn momenteel énorm moeilijk te krijgen, wij verwachten pas een normalisatie in juni
 
Of je moet bereid zijn om een méérkost te gaan betalen aan iemand die zijn exemplaar verkoopt.
 
hoi,
excuseer me, maar heb ik iets over het hoofd gezien, zijn er ergens problemen waardoor gpu's bijna overal niet meer in voorraad zijn ?

heb hier en daar als iets opgepikt dat sommige chips niet kunne geleverd worden, of heeft dit allemaal te maken met de Corona ?
het is me niet heel duidelijk, iemand een idee ?
Miners kopen enorm veel gpus op omdat crypto enorm gestegen is in amper 2 maand tijd.

Zelfs 2dehands zijn ze 3 of 4 keer meer waard dan vorig jaar. Echte waanzin...
 
Gewoon geduldig afwachten, indien je geen alternatief hebt koop uzelf een oudere rx 570/580/590of gtx 960/970/980 ofzo, of eender welke kaart waar je even mee voortkunt en die je geen arm of been kost.En dan afwachten tot de zomer
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan