Graduaat programmeren

MySa02

Member
Hi,
Ik zou graag een graduaat programmeren volgen vanaf september. Maar vraag mij af of dit tijdens deze (corona)periode nog waarde heeft op de markt? Ik werk zelf als arbeider en zou graag van carrière willen veranderen.
Net voor corona was ik begonnen met zelfstandig wat te programmeren, toen zag ik toch nog vacatures voor junior functies. Maar tegenwoordig heb ik de indruk dat die vacatures veel beperkter zijn en men zoekt minimum bachelors TI.
Wat is jullie ervaring op de werkvloer met mensen die een graduaat programmeren hebben gevolgd? Zien jullie een verschil van (te weinig of vage) kennis tov bachelors ?
 
Een graduaat programmeren (of informatica zoals het tot voor kort heette) heeft zeker en vast waarde. Men is altijd en overal op zoek naar goede programmeurs. Dot net-programmeurs zijn moeilijk te vinden en bij Java-programmeurs is dat nog erger. Als je dan nog eens full stack kan programmeren (dus zowel back end als front end) dan ben je helemaal een witte raaf.

Dat gezegd zijnde, ben ik tijdens mijn carrière nog nooit personen tegengekomen die met een graduaat ergens zijn begonnen. Dat kan aan verschillende factoren liggen, maar ik denk niet dat dit op toeval berust. Ik zou dus sterk aanbevelen om bij dergelijke scholen referenties te vragen van studenten en waar die begonnen zijn met werken. Voer desnoods een zoekopdracht uit op Linkedin.
 
Wat is jullie ervaring op de werkvloer met mensen die een graduaat programmeren hebben gevolgd? Zien jullie een verschil van (te weinig of vage) kennis tov bachelors ?
Ik zit in een omgeving waarbij er veel masters/bachelors/omgeschoolden (via VDAB en dergelijke) zitten en ik zie werkelijk geen verschil.
Althans in de programmeerjobs dan toch. Het ligt hem vooral in de motivatie.
Op andere jobs (software architecten bv) merk ik wel weer verschil, vooral de masters die dan vaker weer wat beter zijn.
Maar again, vooral de motivatie maakt het grootste verschil.