Google Stadia nog niet volledig dood

Onlangs deelde Google na amper veertien maanden na het uitbrengen van Google Stadia het trieste nieuws dat het zijn interne studio's zal sluiten en het zich dus niet meer zal bezighouden met het ontwikkelen van first-party games. Dat betekent echter niet dat Google Stadia dood en begraven is. Zo maakte Google bekend dat er dit jaar nog meer dan honderd spellen voor het platform verschijnen.

Google Stadia blijft dus bestaan, al zal het zich nu focussen op het ondersteunen van third-party ontwikkelaars en het aanbieden van hun technologie aan uitgevers. Enkele spellen die nog dit jaar voor Google Stadia zullen verschijnen, zijn onder andere FIFA21, Judgment, Shantae: Half-Genie Hero Ultimate Edition en Shantae: Risky's Revenge - Director's Cut. Ook Ubisoft blijft hun games uitbrengen voor Googles platform. Zo mogen we ook Far Cry 6 en Riders Republic nog verwachten.

2004163356.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring mee? Werkt het?
yes, ik ben een founder (en op zich ook een grote voorstander). In Belgie met een telenet verbinding werkt het super. Het handige eraan is dat het gratis is en dat je gewoon de game kan kopen waar je zin in hebt. Als je op TV wilt spelen heb je wel een ChromeCast Ultra + controller nodig.

Bijvoorbeeld, mijn vriendin heb ik een controller en ChromeVCast gegeven, en dat is geen gamer, maar heeft ondertussen bijvoorbeeld een aantal "party" games gekocht zoals Just Dance, Uno ... en ze speelt ook het gratis Bomberman.

Als hardcore gamer die al een playstation / xbox heeft, is het niet echt een vervanging. Ik koop games op stadia omdat je dan makkelijk gewoon met een iPad ofzo overal waar je internet hebt kunt gamen. Als ik bij men ouders/vriendin ben kan ik verder doen met men spel.
 
Terug
Bovenaan