Goede "smart" wallets/portefeuilles

Michster

Well-known member
Hoi allen,

Regelmatig zie je op youtube/facebook-reclame van die slimme portefeuilles voorbijkomen. Strak ontwerp, al je kaartjes makkelijk bereikbaar, eventueel een trackingchip... Merken gelijk Ridge Wallet of Ekster zie ik regelmatig passeren, maar zijn (zelf met de influencer-kortingen) nog relatief duur.

Als ik mijn portefeuille vergelijk, lijkt het inderdaad wel handiger en met hoe je steeds minder cash geld op zak rondloopt en zelden nog fysieke munten meedraagt..

Daarom mijn vraag: is hier iemand die een dergelijke portefeuille gebruikt en positieve/negatieve ervaringen kan delen?
 
Ik volg mee, want ik wil mijn "klassieke" portefeuille eigenlijk ook zo snel mogelijk ditchen. Meeste loyalty cards gaan toch in stocard tegenwoordig.

Dan zou ik nog een 5-6 bankkaarten, tankkaart en tankkaart loyalty en ID en rijbewijs moeten kunnen meepakken.
Dus een tiental kaarten en als ik dan eventueel nog een klein plaatsje heb voor wat zakgeld (briefje ofzo), ideaal.
 
Ik gebruik de Fantom wallet, maar had dat wel via Kickstarter gekocht, is anders wel wat duur... Maar ik ben wel fan van het systeem en dit gaat toch al verschillende jaren mee. De mijne heeft de optie met een siliconen band, dan kan je gemakkelijk nog wat cash of andere kaartjes enzo meenemen.
Koop zeker niet via de officiële site of je zal nog invoerrechten en taxen mogen betalen. Is ook te vinden op Amazon of bol, dacht ik.

 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de Fantom wallet, maar had dat wel via Kickstarter gekocht, is anders wel wat duur... Maar ik ben wel fan van het systeem en dit gaat toch al verschillende jaren mee. De mijne heeft de optie met een siliconen band, dan kan je gemakkelijk nog wat cash of andere kaartjes enzo meenemen.
Koop zeker niet via de officiële site of je zal nog invoerrechten en taxen mogen betalen. Is ook te vinden op Amazon of bol, dacht ik.

Staat inderdaad op bol zie ik. Hebt gij ooit de ervaring dat uw (opgevouwde) briefkes rap val vuilen worden of scheuren als ge het in zo een clip steekt? Niet dat ik er zo ruw mee zal omgaan, maar ben wel benieuwd.
 
Ik heb die silicone band, geen last van scheuren of vul worden.
pana3992-rs.jpg
 
Ikzelf heb een Secrid wallet (deze: https://secrid.com/en-be/slimwallet-matte-black-red/) en ben daar heel tevreden over. Past makkelijk in de zak, voelt kwaliteitsvol aan, het mechanisme om de kaarten tevoorschijn te toveren werkt ook zeer goed. Kortom heel tevreden erover
Zelfde hier. Al een jaar of 8 ondertussen en nog altijd niet moeten vervangen. Super tevreden over en moest hij ooit kapot gaan koop ik exact dezelfde.
 
Ikzelf heb een Secrid wallet (deze: https://secrid.com/en-be/slimwallet-matte-black-red/) en ben daar heel tevreden over. Past makkelijk in de zak, voelt kwaliteitsvol aan, het mechanisme om de kaarten tevoorschijn te toveren werkt ook zeer goed. Kortom heel tevreden erover
Zou daar een oud rijbewijs in passen? Dat is zo nog het enige grote stuk in mijn portefeuille en degene die je linkt, ziet er wel oké uit.
 
Ikzelf heb een Secrid wallet (deze: https://secrid.com/en-be/slimwallet-matte-black-red/) en ben daar heel tevreden over. Past makkelijk in de zak, voelt kwaliteitsvol aan, het mechanisme om de kaarten tevoorschijn te toveren werkt ook zeer goed. Kortom heel tevreden erover
Ik heb zo 1 maar met een knopje om het dicht te houden, ik dacht dat deze zou openstellen, of is dit met een magneet?

Nieuw rijbewijs moet ik ook is aanvragen, maar dan is het elke 10 jaar vernieuwen...
 
Ik heb zo 1 maar met een knopje om het dicht te houden, ik dacht dat deze zou openstellen, of is dit met een magneet?

Nieuw rijbewijs moet ik ook is aanvragen, maar dan is het elke 10 jaar vernieuwen...
Valt bij mij niet open als ik het met kaarthouder naar boven leg en is niet met een magneet.

En nieuw rijbewijs ga je toch ooit moeten aanpassen (ergens rond 2030 moet de overschakeling gebeuren naar het Europees rijbewijs dacht ik)
 
Valt bij mij niet open als ik het met kaarthouder naar boven leg en is niet met een magneet.

En nieuw rijbewijs ga je toch ooit moeten aanpassen (ergens rond 2030 moet de overschakeling gebeuren naar het Europees rijbewijs dacht ik)
Het klassieke roze, papieren rijbewijs wordt geleidelijk vervangen door het eenvormige Europese model of Europees rijbewijs. Het bankkaartmodel is verplicht tegen 2033.

 
Ik gebruik de Fantom wallet, maar had dat wel via Kickstarter gekocht, is anders wel wat duur... Maar ik ben wel fan van het systeem en dit gaat toch al verschillende jaren mee. De mijne heeft de optie met een siliconen band, dan kan je gemakkelijk nog wat cash of andere kaartjes enzo meenemen.
Koop zeker niet via de officiële site of je zal nog invoerrechten en taxen mogen betalen. Is ook te vinden op Amazon of bol, dacht ik.

Ziet er wel deftig uit. Vind je het trouwens de moeite om bv de coin holder module er bij te nemen? Niet dat ik nog veel met klutters rondloop, maar ik heb toch gelijk altijd een €5 aan klutters zitten in mijn portefeuille
Ikzelf heb een Secrid wallet (deze: https://secrid.com/en-be/slimwallet-matte-black-red/) en ben daar heel tevreden over. Past makkelijk in de zak, voelt kwaliteitsvol aan, het mechanisme om de kaarten tevoorschijn te toveren werkt ook zeer goed. Kortom heel tevreden erover
Die ziet er ook wel heel tof uit en is wel merkelijk goedkoper dan bv de Ridge Wallet en Fantom, maar hier is dan wel geen optie voor een coin holder of iets dergelijks.
 
Ziet er wel deftig uit. Vind je het trouwens de moeite om bv de coin holder module er bij te nemen? Niet dat ik nog veel met klutters rondloop, maar ik heb toch gelijk altijd een €5 aan klutters zitten in mijn portefeuille
Heb ik niet en lijkt me ook helemaal niet nuttig, maar dat is mijn mening. Muntstukken zitten bij mij her en der verspreid in jaszakken, rugzak, ...
 
De Secrid slimwallet ziet er voor mij nog het fijnste uit. Simpel ontwerp met cardslide (naar boven) mechanisme verkies ik boven het fan-ontwerp van de fantom. Cool ding wel die fantom wallet maar ziet er iets te "tecky" uit naar mijn smaak.

Merci voor de info allemaal :)

@Oneiros hebt ge die foto van de wallet uit google gehaald of hebt ge zelf rap zo een fotogeniek plaatje getrokken met uw gsm? :D
 
Die secrid ziet er wel goed uit. Mogelijk zelfs die twinwallet!
Wel niet goedkoop, maar een deftige lederen portefeuille is dat ook niet.

Maandag afspraak bij gemeente om mijn rijbewijs om te wisselen voor een card format :)
 
Ik wacht tot dat ik uitgenodigd wordt om nieuwe rijbewijs op te halen.
Dan koop ik me ook zo een wallet.
Leukste zou zijn dat mijn bankkaart gegevens op mijn ID kaart konden komen.
1 kaart voor alles!
 
Ik wacht tot dat ik uitgenodigd wordt om nieuwe rijbewijs op te halen.
Dan koop ik me ook zo een wallet.
Leukste zou zijn dat mijn bankkaart gegevens op mijn ID kaart konden komen.
1 kaart voor alles!

Of (alhoewel vele mensen zullen huiveren bij het idee) gewoon alles om een chipimplantaat? Ik zou alleszins er geen tegen zeggen de dag dat ge met zo'n chip (want dat bestaat al, en is in zekere mate zelfs al bruikbaar in België om betalingen te doen) dusdanig ingeburgerd is dat ge er zowat alles mee kunt doen: betalen, identificeren, inloggen online, deuren openen, ...

Zelf heb ik met kerst deze cardholder gekregen:

Simpel en goedkoop maar wel degelijk, en vooral ook dun dus niet storend.
 
Terug
Bovenaan