HBO Max is een Amerikaanse streamingdienst van Warner Bros. Discovery. Hoewel HBO Max (gekend als Max in Amerika) al langer het levenslicht zag, is de dienst nu ook sinds juli beschikbaar in ons land. Naast bestaande content van WarnerMedia, biedt HBO Max ook Max Originals aan. Wie in het grote aanbod aan streamingdiensten zijn weg dreigt te verliezen, trachten we alvast een houvast te bieden met series en films die onze redactie deze maand heeft bekeken!
The Postman speelt zich af in de (toen) toekomst van 2013, in een wereld die volledig is verwoest door kernoorlogen. Het ooit bloeiende Amerikaanse landschap is nu een dorre woestenij en de samenleving is uit elkaar gevallen. De overgebleven mensen leven verspreid in geïsoleerde gemeenschappen, onderdrukt door de Holnists, een militante groep onder leiding van de brute generaal Bethlehem. Een zwervende eenzaat komt bij toeval aan een oud postuniform en enkele brieven uit het verleden. Hij besluit zich als postbode voor te doen en begint brieven rond te brengen – een symbolische daad die mensen nieuwe hoop geeft.
De film was vermakelijk, maar mijn aandacht verslapte door de lange scènes en het soms warrige script. Na twee uur begon de vaart eruit te raken. Er zitten zeker goede oneliners in, een romantisch subplot en een vleugje humor, maar dat was niet altijd genoeg om mijn aandacht vast te houden, zelfs niet met Costner in de hoofdrol. Toch mag deze cultklassieker niet ontbreken in je filmkennis, en als je HBO Max hebt, kan ik je zeker aanraden om de film te kijken.
Laat ons zeggen dat mijn lockdown zo interresant niet was als die van Armie Hammer. Ik verveelde me en bouwde LEGO, Hammer zocht vrouwen om Japanse bondagetechnieken op uit te testen. Het is allemaal vrij sleazy, maar is uiteraard slechts de top van een perverse ijsberg die het niet enkel heeft over de seksuele wanpraktijken van een Hollywood A-lister, maar ook de vettige zaken die de familie van Hammer door de jaren heen uitspookte in het licht trekt. Laat ons zeggen dat machtsmisbruik en seksueel afwijkend gedrag behoorlijk hard in het Hammer dna zit ingekapseld. Het zorgt voor een driedelige docu die weliswaar een hoog 'wtf'-gehalte heeft, maar waar je niet kan van wegkijken.
Net als in The Batman kruipt Colin Farrell in de huid van de schurk. De serie gaat verder waar de film uit 2022 eindigde. Crimineel Carmine Falcone is niet meer, dus ontstaat er een machtsvacuüm. Zowat elke schurk wil wel z'n plekje overnemen, al is de meest logische keuze de zoon van Falcone. Uiteraard is Oswald Cobblepot, The Penguin dus, het daar niet mee eens. Wat volgt zijn rollende koppen, te schillen appeltjes en vooral de drang naar meer macht. In The Penguin wordt schitterend geacteerd. Niet alleen door Colin Farrel, maar ook door Cristin Milioti die de rol van Sofia Falcone op zich neemt. The Penguin is een must-see en daar wil ik snel meer van zien. Alleen is het niet zeker dat Colin Farrell nog veel in de huid van Batmans überschurk wil kruipen.
Aeyenah
The Postman
Voor mijn review van november koos ik ervoor een oude klassieker te herbekijken – een film die destijds niet de beste recensies kreeg, maar toch uitgroeide tot een cultfavoriet: The Postman uit 1997, geregisseerd door en met Kevin Costner in de hoofdrol. Wat me meteen opviel was de lengte van de film: bijna drie uur! Dat detail was ik blijkbaar vergeten.The Postman speelt zich af in de (toen) toekomst van 2013, in een wereld die volledig is verwoest door kernoorlogen. Het ooit bloeiende Amerikaanse landschap is nu een dorre woestenij en de samenleving is uit elkaar gevallen. De overgebleven mensen leven verspreid in geïsoleerde gemeenschappen, onderdrukt door de Holnists, een militante groep onder leiding van de brute generaal Bethlehem. Een zwervende eenzaat komt bij toeval aan een oud postuniform en enkele brieven uit het verleden. Hij besluit zich als postbode voor te doen en begint brieven rond te brengen – een symbolische daad die mensen nieuwe hoop geeft.
De film was vermakelijk, maar mijn aandacht verslapte door de lange scènes en het soms warrige script. Na twee uur begon de vaart eruit te raken. Er zitten zeker goede oneliners in, een romantisch subplot en een vleugje humor, maar dat was niet altijd genoeg om mijn aandacht vast te houden, zelfs niet met Costner in de hoofdrol. Toch mag deze cultklassieker niet ontbreken in je filmkennis, en als je HBO Max hebt, kan ik je zeker aanraden om de film te kijken.
Killjoy
House of Hammer
Oké, gesp je veiligheidsriem maar vast. Het is de passende openingszin, uitgesproken door acteur Armie Hammer, waar The house of Hammer mee van start gaat. We hebben de voorbije jaren wel vaker carrières van grote sterren zien imploderen, maar zelden gebeurde het zo spectaculair als die van Armie Hammer. De erfgenaam van een olie-imperium die een rol als prominente filmster cosplayde bleek dus achter zijn façade van succes en gezinsgeluk een seksuele deviant te zijn die jonge vrouwen via Instagram contacteerde om in te lijven als seksslaaf die steeds verder gaande fantasieën moesten waarmaken.Laat ons zeggen dat mijn lockdown zo interresant niet was als die van Armie Hammer. Ik verveelde me en bouwde LEGO, Hammer zocht vrouwen om Japanse bondagetechnieken op uit te testen. Het is allemaal vrij sleazy, maar is uiteraard slechts de top van een perverse ijsberg die het niet enkel heeft over de seksuele wanpraktijken van een Hollywood A-lister, maar ook de vettige zaken die de familie van Hammer door de jaren heen uitspookte in het licht trekt. Laat ons zeggen dat machtsmisbruik en seksueel afwijkend gedrag behoorlijk hard in het Hammer dna zit ingekapseld. Het zorgt voor een driedelige docu die weliswaar een hoog 'wtf'-gehalte heeft, maar waar je niet kan van wegkijken.
Joeri
The Penguin
Het aantal streamingdiensten waarvoor maandelijks of jaarlijks een bijdrage wordt gevraagd, is niet meer bij te houden. En toch wordt het aanbod steeds uitgebreid. De HBO-films en -series werden losgekoppeld van Streamz en HBO Max werd in het leven geroepen. Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dat ik niet heel erg bekend ben met het aanbod van HBO, op The Last of Us na. Er ging dus een volledig nieuwe wereld open en zag onmiddellijk een titel die me aansprak: The Penguin. Ik zag The Batman in de bioscoop en het stond toen in de sterren geschreven dat ze eeuwige slechterik uit de DC-franchise een eigen serie zou krijgen. En zo geschiedde ...Net als in The Batman kruipt Colin Farrell in de huid van de schurk. De serie gaat verder waar de film uit 2022 eindigde. Crimineel Carmine Falcone is niet meer, dus ontstaat er een machtsvacuüm. Zowat elke schurk wil wel z'n plekje overnemen, al is de meest logische keuze de zoon van Falcone. Uiteraard is Oswald Cobblepot, The Penguin dus, het daar niet mee eens. Wat volgt zijn rollende koppen, te schillen appeltjes en vooral de drang naar meer macht. In The Penguin wordt schitterend geacteerd. Niet alleen door Colin Farrel, maar ook door Cristin Milioti die de rol van Sofia Falcone op zich neemt. The Penguin is een must-see en daar wil ik snel meer van zien. Alleen is het niet zeker dat Colin Farrell nog veel in de huid van Batmans überschurk wil kruipen.